240GL Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 En venn fra USA skal padle norskekysten på langs, og spør om råd mht. telefonabonnement. Han ønsker å ringe hjem til USA, oppdatere bloggen sin, sende og motta epost, og bruke værtjenester som yr.no. Han regner med å trenge "norsk" telefon i opptil 5-6 måneder. Hvilke abonnement kan være aktuelle for ham? Kontantkort er enkelt, men blir kanskje dyrt? Takker på forhånd for hjelp og råd! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Dette er kanskje litt på sida av det han ynksjer men kva med ein smart-telefon og mobilt breiband? Då kan han ringe med IP telefon samtidig som han også har moglegheit til å surfe og blogge når han er ute å paddlar? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 En venn fra USA skal padle norskekysten på langs, og spør om råd mht. telefonabonnement. Han ønsker å ringe hjem til USA, oppdatere bloggen sin, sende og motta epost, og bruke værtjenester som yr.no. Han regner med å trenge "norsk" telefon i opptil 5-6 måneder. Hvilke abonnement kan være aktuelle for ham? Kontantkort er enkelt, men blir kanskje dyrt? Takker på forhånd for hjelp og råd! Spørsmålet er vel egentlig om han får et abonnement noe sted i Norge. HAr han ikke norsk personnummer vil han ikke passere en kredittsjekk - og han har vel heller ingen norsk, folkeregistrert adresse, som så vidt jeg veit er påkrevd hos de fleste. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 som nevnt er nok mobilt bredbånd med f.eks. ice tingen (om de har god nok dekning) eller telenor/netcom om det er mulig. Mulig du slipper unna registrering med ice? iptelefon ol har jo skype f.eks. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg tenker kontantkort. ICE funker ikke, da må han ha jobb i Norge, pluss adresse. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvis han skal bruke kontantkort kan han nesten like godt bruke sitt amerikanske abonement skal han gå på internett uten og ha et dedikert abonement er det dyrt skal han ringe hjem er det enda dyrere. Registrer enten mobilt brebånd til han på deg selv eller et vanlig abonement sørg for at han betaler deg godt med penger for abo før han drar. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 hva med at du skaffer et abonnement i ditt navn og når han er ferdig med sin tur betaler han deg tilbake Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 siden han er utenlands statsborger får han ikke abonement i norge og derfor må hans norske venn lage et abonement på seg og sørge for at han eneten får en forhåndsbetaling for abonementet eller at han stoler på at han får betaling etterhvert!! Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvis han skal bruke kontantkort kan han nesten like godt bruke sitt amerikanske abonement skal han gå på internett uten og ha et dedikert abonement er det dyrt skal han ringe hjem er det enda dyrere. Heh... For det første vil ikke de fleste amerikanske abonnement virke i Norge. Og resten av hva du skriver er stort sett bare tull. Har han et amerikansk abonnement som faktisk virker, vil dette være veldig dyrt å bruke i Norge. I tillegg tviler jeg på at det er så veldig dyrt å ringe til USA med kontantkort (uten at jeg har sjekket priser). Å ringe til USA er generelt veldig billig, f.eks. er det billigere å ringe mitt amerikanske mobiltelefonnummer fra en norsk fasttelefon enn hva det er å ringe et norsk mobilnummer. Lenke til kommentar
240GL Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Tusen takk for alle svar! Nå har jeg en langt bedre forståelse av mulighetene, og vet hvilke alternativer jeg kan sjekke ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå