Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mystiske sår i munnhulene, forkjølelsessår?

wûst

Anbefalte innlegg

Har fått noen små, blanke sår i munnen i det siste. De er små, runde og blanke og har lagt seg nært tannkjøttet for det meste opp og ned i munnen. Er det dette som er forkjølelsessår? Er det noen som vet om noe som hjelper? Det svir som satan sjøl bare jeg beveger litt på munnen. Har søkt litt på google og der stod det at det hjalp å skylle munnen med saltvann, det gjorde det ikke. Har tatt på en salve som heller ikke funket. Noen som har noen gode "kjerringråd" her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, smerten! Jeg får faen ikke til å spise eller pusse tennene, det svir som bare svarte faen. Og for ikke å snakke om når man våkner om morgenen, jeg har i tillegg såre/tørre lepper så du kan tenke deg hvordan det er. PAIN.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bytt til Zendium-tannkrem! Da forsvinnder de fort. Jeg får dem tilbake hvis jeg bruker en annen tannpasta i bare 1-2 dager, så pass på at du ikke glemmer den når du skal bort. Grunnen til at dette hjelper er at Zendium ikke inneholder såoestoffene som gjør sårene værre. Du kan også bruke munngelé (eller "Oral Gel". Det får du kjøpt på apoteket. Det er litt krem som du smører på såret. Det stivner og blir et skjold som passer på at ikke mat, tunga e.l. kommer borti.

Mvh.

Doktor Missfoster-munn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...