Gå til innhold

Sigma 50mm HSM f1.4 EX i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japanfoto på Ole Bulls plass fører Sigma, om de har 50 mm inne vet jeg ikke dessverre.

 

Har du vurdert Nikons egne, nye 50 mm 1,4 AF-S? Etter hva jeg har skjønt er den noe mindre enn Sigmaen, billigere (i prisguiden i hvert fall) og har fått gode kritikker. Bjørn Rørslett gir den toppkarakter (5 av 5 både på DX og FX)

 

Nikons egen er et nytt objektiv og jeg vet ikke om eksempelvis Ur og Foto har fått den inn enda, men tar du kontakt med dem kan de nok svare :)

Endret av alkymist
Lenke til kommentar

planen var og er å kjøpe det nye af-s objektivet til Nikon, men før jeg bestemmer meg helt hadde det vært morsomt å ha prøvd Sigmaen.

 

etter å ha sittet å lest det jeg kommer over av sammenligningstester og kommentarer står nikkoren sterkere og sterkere. men heller ikke det er å oppdrive i bergen pr i dag, (jp er utsolgt og urogfoto har ennå ikke fått det inn...)

 

btw: har en pent brukt 50 1.4D tilsalgs... :whistle:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du kjøpe nytt objektiv? Med mindre du har d40 d40x eller d60 selvfølgelig...

var veldig fornøyd med objektivet på D70s men etter at jeg gikk over til D300 har det ikke svart helt til forventningene, kan være fordi jeg byttet ut 18-70'en med 17-55 2.8 samtidig.

 

regner med at det mest er en følelsesmessig affære, men savner muligheten til å kunne finjustere fokus uten å måtte velge enten af eller m på huset (er lat), og så er de to aktuelle kandidatene skarpere fra 1.4 -2.8 enn den gamle... og har mindre CA...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...