indahla Skrevet 10. april 2003 Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Jeg skal sette sammen et barebone system, og hadde tenkt å ta utgangspunkt i en Shuttle SK41G Barebone (tilbud på komplett denne uken). Noe av poenget er å gjøre det så stille som mulig. Hva slags CPU-vifte får man plass til i et sånt kabinett? Og noen tips om disk (billig og stille) Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 10. april 2003 Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Når det gjelder vifter og kjøling på shuttle kabinett så kan jeg ikke svare på det, men en stille og billig disk kan jo være Seagate 5400rpm disker. Det er i allefall noe av det mest stillegående jeg har vært borti. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 10. april 2003 Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Standard er det ikke noen cpu vifte der i det hele tatt, men en kjøleribbe bare. Varmen fraktes igjen ut til kabinett viften bak i kabinettet. Den viften stiller seg selv inn og kjører på det svakeste støynivået hele tiden. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 Standard er det ikke noen cpu vifte der i det hele tatt, men en kjøleribbe bare. Varmen fraktes igjen ut til kabinett viften bak i kabinettet. Den viften stiller seg selv inn og kjører på det svakeste støynivået hele tiden. Vil denne kjøleribben være nok til å kjøle en XP1800+ ? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april 2003 mer enn nok Noen formening om hvor "rask" prosessor jeg kan kjøre? Følger denne kjøleribben med kabinettet? Blir jo en stille sak da hvis jeg velger en Seagate disk Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 12. april 2003 Rapporter Del Skrevet 12. april 2003 Den nyeste BIOSen tillater opptil xp3000+ så regner ikke med at det skal være noen problemer med kjøleløsningen som følger med. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 12. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2003 Jeg har hørt at originalviften til Shuttle SK41G bråker ganske bra. Noen som har erfraing med dette, og muligheten for å bytte ut viften med en som er mer stille? Vil vel også være positivt å heller kjøre en XP1800+ isteden for en XP3000+ med tanke på støy...? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 12. april 2003 Rapporter Del Skrevet 12. april 2003 Ville nok selv spandert på meg en Shuttle SN41G2, ettersom det er en nForce2 basert box, og som vi alle vet er nForce2 det beste chipsettet til AMD cpuer. Shuttle kjøleren tåler alle AMD cpuer som er ute nå, men er ikke sikker på hvor god den er hvis du skal overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå