F4celess Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har et Casio digitalkamera med HiSpeed video(1200 fps!), men når jeg filmer på rund 300-600+ fps blir filmene for mørke, selv i dagslys. er det hastigheten som gjør at den ikke fanger nok lys eller er noe instillnger som må stilles på? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har et Casio digitalkamera med HiSpeed video(1200 fps!), men når jeg filmer på rund 300-600+ fps blir filmene for mørke, selv i dagslys. er det hastigheten som gjør at den ikke fanger nok lys eller er noe instillnger som må stilles på? Jeg har ikke vært borti det kameraet, men når den har såpass mange fps så må du ha ganske mye lys også. Prøv å sett en sterk lampe foran det du skal filme Lenke til kommentar
F4celess Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har et Casio digitalkamera med HiSpeed video(1200 fps!), men når jeg filmer på rund 300-600+ fps blir filmene for mørke, selv i dagslys. er det hastigheten som gjør at den ikke fanger nok lys eller er noe instillnger som må stilles på? Jeg har ikke vært borti det kameraet, men når den har såpass mange fps så må du ha ganske mye lys også. Prøv å sett en sterk lampe foran det du skal filme tror ikke at d funker, hvis jeg (for å overdrive) setter opp rn lyskaster vil lyset(i filmene) blinke fordi at strømmen i lyskasteren veksler retning 50 ganger i sekundet, det vil si at kameraet vil fange opp de vekslingene, men hvis jeg hadde ei skikkelig batterilampe så kansje de har jo konstant strømm... Endret 2. januar 2009 av F4celess Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ei halogen arbeidslampe, altså med glødetråd rekker vel ikke endre temperatur og dermed lysstyrke så ofte vel...? Lysstoffrør derimot, de funker vel heller dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå