Calm Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 "]Syns jo at bredbånd høres fristende og billig ut da... ( www.bredband.no ) Vel så vidt jeg vet, er det bare noe få heldig utvalgte i Oslo sentrum som har tilgang til bredbåndsfabrikken Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har også egentlig 704/384 kbps, men har 1024/512 pga sommer tilbudet.. "]1248K/512K <---fins det? *ø* elelr mente du 1024/512Kbps? I menyen Quick View i NGT routeren min står det 1376/512 kbps! I praksis yter den omtrent 1200 kbps dvs rett under 150 kB/s Nextgentelere får vel bare litt i bonus for å være smarte.. Laster fort ned over 100 GB på en måned.. webradio, webtv, DC++, ftp og annet morro :O) Anbefaler NGT.. lett og dele er det også! Bare å koble routeren i nettverk med de andre PC'ene med en Switch eller Hub. Plus at man får noe ekstra beskyttelse mot utvendige angrep med router! Eneste negative er at routeren trenger konfigurasjon for å sette opp ftp, dcc send i irc, og active mode i DC++ ! Men med litt innsats klarer man jo det.. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 BeachDumb: En del av denne sikkerheten ligger jo nettopp i det at man må tilpasse filter for forwarding av porter til f.eks. FTP, DCC, DC i active mode og annen inngående traffik, og de riktig forwarding i NAT... ser det ikke som noe ulempe jeg egentlig, men det trenger litt ekstra konfigurering tok litt tid før jeg ble klok på de greiene der, men det er jo egenrlig veldig enkelt Lenke til kommentar
steinih Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Vil bare si at for min del har det f*** meg vert mye rot fra ngt sin side oxo Lang historie bla bla bla... /steinih :-) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Sjekket nettopp på siden til Tele 2, og der sto det at jeg kunne få Adsl fra dem . Dette er jo ganske ut i distriktet, så hvis det stemmer må de jo være bra utbygd Tror jeg må vurdere dem sterkt når mitt Adsl abo hos Tiscali snart går ut. Lurer på om jeg bare kan benytte det utstyret jeg har fra før hvis jeg går over til dem, eller om det må skiftes ut. Hvordan er forresten det der når en sier opp. Tilhører utstyret meg, eller Tiscali? Også lurer jeg på om det har noe betydning fra eller til hvor du har telefon-abo, hvis du skal ha ADSL fra Tele2 Men det går jo sikkert an å spørre Tele2 om dette også¨da, men hvis noen har peiling så.. :smile: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvordan er forresten det der når en sier opp. Tilhører utstyret meg, eller Tiscali? Utstyret tilhører med 99% sikkerhet Telenor Networks og Tiscali leier det fra dem på samme måte som Tele2 kommer til og gjøre. Hvis det er en sentral som Tiscali har bygget ut selv er det Tiscali sin eiendom. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Gjør det selv-pakken kom fra telenor ja. Hva pleier man vanligvis gjøre når man skifter Adsl leverandør, eller hva er mest å anbefale: Levere utstyret tilbake ( får man noe penger refundert da?) ? Eller kan man kjøpe det ut på noen måte og fortsette med det samme. Hva er vanlig å gjøre? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Gjør det selv-pakken kom fra telenor ja.Hva pleier man vanligvis gjøre når man skifter Adsl leverandør, eller hva er mest å anbefale: Levere utstyret tilbake ( får man noe penger refundert da?) ? Eller kan man kjøpe det ut på noen måte og fortsette med det samme. Hva er vanlig å gjøre? Det varierer litt, hos noen blir det stående og man fortsetter og bruke det på den nye ISP-en og i endel tilfeller får du en en ferdigfrankert pakkelapp for retur. Og du får ingen refusjon eller noe, hva som skjer i løpet av sommeren blir mer uklart men da skal de forskjellige ISP-ene selv kjøpe inn og distributere modemer og splittere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå