Gå til innhold

Ødelagt CD - Hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte C&C: Tiberium Wars da det kom ut, preorder. Jeg lånte det vekk til bruttern, og fikk tilbake en ødelagt, ripa CD. Heldigvis laget jeg en backup av CDen på pcen, som jeg enda har.

Problemet er det, at selv om jeg får innstalert spillet, kan jeg ikke spille det uten en CD. Er det noen måte jeg kan unngå dette problemet?

 

Om dere tror jeg har lastet det ned, så tar dere feil. Jeg har CDen og casingen rett her, og jeg har registrert spillet online med EA games. CD-key har jeg også på innsiden av manualen.

 

 

På forhånd takk

KristofferAG

Endret av KristofferAG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen andre måter utenom? HVor sender jeg inn, da? Eller hvor kan jeg sende inn mail for å sjekke?

Hvis du bare har riper i den så er det en metode som jeg ikke husker hva heter men..

du har en sånn rund boks med en sveiv på toppen, du tar noe klister greier på undersiden av cd`en og putter den i boksen og snurrer den rundt ;) hvis du forstod det..;)

Lenke til kommentar
Det er ingen andre måter utenom? HVor sender jeg inn, da? Eller hvor kan jeg sende inn mail for å sjekke?

Hvis du bare har riper i den så er det en metode som jeg ikke husker hva heter men..

du har en sånn rund boks med en sveiv på toppen, du tar noe klister greier på undersiden av cd`en og putter den i boksen og snurrer den rundt ;) hvis du forstod det..;)

Jeg har fikset cd-er med bonevoks for bil. (flytende type) Rens først cd-en med spylervæske, zalo, sprit, e.l. (IKKE Bensin-baserte væsker) og smør deretter bonevoks over cd-en eller ripene. La det tørke og bon deretter med bomull-t-trøye eller bomull. Garanterer at cd-en blir bedre eller helt god.

Lenke til kommentar
Ta tannkrem og smør godt utover hele platen.

Så skyller du den i varm vann og skyller av tannkremen.

 

Har faktisk fått til å fikse cd'er med mye riper ved å gjøre det.

Er derimot ripen dype, slik at de går gjennom beskyttelsen så vil det ikke fungere da, men uansett verdt å prøve?

Har prøvd det derre 3 ganger med en PS2 plate men virket ikke :(

Lenke til kommentar
Ta tannkrem og smør godt utover hele platen.

Så skyller du den i varm vann og skyller av tannkremen.

 

Har faktisk fått til å fikse cd'er med mye riper ved å gjøre det.

Er derimot ripen dype, slik at de går gjennom beskyttelsen så vil det ikke fungere da, men uansett verdt å prøve?

 

Haha.. må nesten le litt. Husker meg og en kamerat spilte Tekken 3 og digget det som faen. Men CD'n min ble etterhvert ganske ripete og selv om den funket ville han "fikse" den ved å bruke tannpasta.

 

Resultat:

1 stk ødelagt spill

2 stk frustrerte gutter

 

 

Har ikke EA en onlineshop eller noe du kan laste ned fra?

Vet at Blizzard hvertfall kjører onlineshop hvor du bare kan tazte inn cd key fra spillene du allerede har kjøpt for så å laste dem ned fra online shoppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...