Gå til innhold

Slutte i jobben etter 10 mnd. trøbbel med framtidig jobb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er ganske lei av å jobbe i matvarebutikk, miljøet kunne vært bedre, lite variasjon og rett og slett det at jeg føler meg ikke "vel" i denne type jobben. Men igjen, jeg er 16 år, er det så strengt da egentlig?

EDIT: Kan legge til at jeg har gjort en bra jobb så lenge jeg har vært her! Har vært fraværende to dager p.g.a sykdom, pluss at jeg alltid sier ja/spør hvis noen kollegaer spør om jeg kan gjøre noe for dem/eller hvis jeg ikke har noe å gjøre for øyeblikket.

Endret av Sattern
Lenke til kommentar

Ja, jeg føler jeg har gjort det ganske bra mtp. at jeg har hatt det kjedelig fordi det har vært mye av det samme + lite variasjon. Men jeg har da møtt opp og gjort jobben min som alle andre. Jeg føler likevel at jeg har fått noe positivt ut av dette, erfaring så klart, jeg har lært hvordan det er å jobbe med folk (samarbeid, kommunikasjon osv), å hjelpe kunder og ikke minst hvordan det er å jobbe i en matvarebutikk.

Lenke til kommentar

Om du slutter i en grei jobb for å begynne i en annen, så forteller jo det at du har lyst til å begynne i den nye jobben, og er motivert. I motsetning til om du var en arbeidsløs som tar nærmest hva som helst, da kan ikke arbeidsgiveren vite om jobben bare er noe du tar for å ha en jobb fram til du finner noe annet, eller om du virkelig vil ha jobben.

Men det er klart, om du hadde hatt 3-4 jobber, hver av dem bare i noen måneder, så ville det vært grunn til å være skeptisk til deg.

Lenke til kommentar

Tror heller arbeidsgiver ser det positivt med at du begynte å jobbe i en alder av 15 år. Det er ikke slik at man alltid trives med den jobben man har, og det kan være spesielt vanskelig på sin aller første. Hvis du ikke trives, så slutter du. Men skal du søke nye jobb, så ikke si at den gamle jobben var kjedelig. Si heller at du ønsket så prøve noe annet.

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar

Det er helt vanlig å skifte jobb ganske ofte for 16-17-åringer, da en ofte tar kjipe jobber for å få arbeidserfaring og noe å slenge på CVen, og så er det lettere å få bedre og mer interessante/bedre betalte jobber etter hvert. Ikke noe problem overhodet å "bare" ha jobba i 11 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...