Existence Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har da satt sammen disse delene til en spill pc med budsjett til 15 tusen, og lurer da på om disse komponentene passer sammen, og om jeg burde skifte ut noe https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90076 Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Zapmi Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vet ikke helt om alle komponentene passer sammen og slikt.. Er ikke vant med HW sitt oppsett.. Bruker komplett Men når du skal kjøpe en så pc til den prisen, hvorfor ikke bare fyre i et litt bedre kabinett ? Tenker da på Antec Twelve Hundred.. Den har bedre kjøleløsning, nyere versjon, bedre kabel rydding, viftestyring på utsiden av kabinett og ser deiligere ut ;D Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Den 1,5tb disken har et litt frynsete rykte, er mange som har hatt problemer med den. Kjøp heller 2 750gb Samsung F1 disker. Har et oppsett som ligger i samme prisklasse som ditt, det finner du her Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå ville jeg ha droppet i7 også heller gått for et system basert på Core 2 og med 4870x2 til skjermkort. Særlig siden du har tenkt til å bruke den som spille pc så vil et kraftigere skjermkort være bedre enn i7 basert CPU. Noe ala dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90332 Cpu kan klokkes godt over e8600 sin hastighet. Du har god ram til å hjelpe deg til det og kjøler. Dette oppsettet vil gi deg mer fps pr krone enn det du har satt opp. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Nå ville jeg ha droppet i7 også heller gått for et system basert på Core 2 og med 4870x2 til skjermkort. Særlig siden du har tenkt til å bruke den som spille pc så vil et kraftigere skjermkort være bedre enn i7 basert CPU. Noe ala dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90332 Cpu kan klokkes godt over e8600 sin hastighet. Du har god ram til å hjelpe deg til det og kjøler. Dette oppsettet vil gi deg mer fps pr krone enn det du har satt opp. Om du skal spille GTA IV (som utnytter 4 kjerner, sikkert flere som kommer til å gjøre det etterhvert) så gir kombinasjonen 4870+quad-core bedre resultat en 4870x2+dual-core. EDIT: Tok en titt på handlevognen din; Antec Nine Hundred er en støvmagnet, 750W er lite med tanke på fremtidige oppgraderinger, og hvorfor en WD green disk? De yter dårligere en feks Samsung F1 i samme prissklasse. Endret 2. januar 2009 av ravii Lenke til kommentar
Existence Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 750W kan jeg bytte ut når jeg skal oppgradere i framtiden, og harddisken tok jeg for det var masse lagrings plass til den. Angående støv får eg bare åpne og renske litt av og til. Jeg vurderte 12 hundre kabinette men det virket litt stort og tungt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå ville jeg ha droppet i7 også heller gått for et system basert på Core 2 og med 4870x2 til skjermkort. Særlig siden du har tenkt til å bruke den som spille pc så vil et kraftigere skjermkort være bedre enn i7 basert CPU. Noe ala dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90332 Cpu kan klokkes godt over e8600 sin hastighet. Du har god ram til å hjelpe deg til det og kjøler. Dette oppsettet vil gi deg mer fps pr krone enn det du har satt opp. Om du skal spille GTA IV (som utnytter 4 kjerner, sikkert flere som kommer til å gjøre det etterhvert) så gir kombinasjonen 4870+quad-core bedre resultat en 4870x2+dual-core. EDIT: Tok en titt på handlevognen din; Antec Nine Hundred er en støvmagnet, 750W er lite med tanke på fremtidige oppgraderinger, og hvorfor en WD green disk? De yter dårligere en feks Samsung F1 i samme prissklasse. Grunn for at jeg la i 900 er at det var det han alt hadde valgt. Personlig liker jeg ikke antec sine kabinetter da jeg synes at det er mer dårlige løsninger i kabinettene dems enn gode. Grunnen for at jeg sier greenpower er at pr i dag er dette disken med mest ytelse/watt. Dog den nyeste modellen. (test) Lenke til kommentar
Existence Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Etter neste lønning vurderer jeg å innvestere i et nytt 4780 kort =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå