Torvastabu Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 For tiden har jeg 30D med 17-40 og en 50mm F1,8. Eksprimenterer litt med eksterne blitser for tida og har funnet ut at et tele-objektiv hadde vært nydelig! Har litt for lite penger til å kjøpe nytt men har funnet 70-200 f4 på bruktmarkeder til 3000 i ny og ne. Det som er greia er at jeg vurderer og selge 17-40'en og heller kjøpe en 17-50 tamron med 2,8 å bruke mellomlegget til 70-200'en. Har ikke planer med å gå over til FF med det første, men hva er deres tanker? Hva ville dere gjort? Eventuelt andre løsninger? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 For 17-40 får du ca 3500-3700. Hva koster en Tamron da? Sett bort i fra at du kanskje får et par hundringser til overs etter Tamron er handlet inn, ser jeg ikke noe spesiellt problem med byttet - om du har gode grunner for det. Er motivet utelukkende å skrape sammen grunker ville jeg klart ikke byttet et fint objektiv som 17-40L inn i Tamronen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Tamron 17-50 koster 3500 nytt. Så hvis du har rett i bruktprisene raga, ville jeg nok ikke anbefalt dette. Så sant du ikke er helt nødt til å ha f/2.8. 17-40 vil være kjekk å ha den dagen du vurderer å oppgradere til FF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå