Luske_Ludvig Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei! Jeg får ikke til å legge til disker i openfiler. Har 3 disker i maskinen. Disk 1 - 160 gig maxtor, ATA. Denne disker har OS installert og ble formatert under installasjonsprosessen. Disk 2 - 250 gig SATA Samsung disk, ext3 filformat. Disk 3 - 400 gig SATA Samsung disk, ext3 filformat. Hardware information: Processors 2 Model Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz CPU Speed 2.79 GHz Cache Size 512.00 KB System Bogomips 11177.18 PCI Devices - Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5782 Gigabit Ethernet - Host bridge: Intel Corporation 82865G/PE/P DRAM Controller/Host-Hub Interface - IDE interface: Intel Corporation 82801EB - IDE interface: Intel Corporation 82801EB/ER - ISA bridge: Intel Corporation 82801EB/ER - Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801EB/ER - PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge - SMBus: Intel Corporation 82801EB/ER - (4x) USB Controller: Intel Corporation 82801EB/ER - VGA compatible controller: Intel Corporation 82865G Integrated Graphics Controller IDE Devices - hdc: LITE-ON COMBO SOHC-4832K - hda: Maxtor 6Y160P0 (Capacity: 152.67 GB) SCSI Devices - ATA SAMSUNG HD401LJ (Direct-Access) - ATA SAMSUNG SP2504C (Direct-Access) USB Devices - Kensington Har googlet litt og funnet ut at Openfiler har problemer med logiske disker. I openfiler er det ikke noe jeg kan trykke eller gjøre. Kommer bare feilmelding. Se vedlangt screenshoot. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Bare for å runde av denne tråden for dere som søker på open filer eller openfiler, nas, san og ftp: Openfiler settes ikke opp på 40 minutter. Har rotet med openfiler nå noen dager. For å spare andre for tid: Disker som settes inn i server må være tomme og la openfiler formatere de. Dersom du skal bruke os disk som serverplass, så må du manuelt under installering sette av passe plass til os, sånn at resten av disken forblir upartisjonert. Open filer er et kraftig verktøy med mange muligheter. I tester ligger Openfiler på topp når det gjelder hastighet. Jeg kom aldri så langt at jeg fikk testet hastigheter. Serveren dukket ikke opp som som Windows shares på min ubuntumaskin. Testet også med smb://... men ingen kontakt. Fikk kontakt med ping i terminal. FTP lot seg ikke starte, så fikk heller ikke testet dette. Openfiler er på vei til å bli betaltjeneste. Dokumentasjon og bruksanvisning må man betale for. Selve os kan man enda laste ned gratis, men det diskuteres om Openfiler skal koste fra $50 til $200 pr år. Det finnes lite av tutorials og støtte på nettet ellers for openfiler. Openfiler styres fra en ammen datamaskin via nettleser og typsik adresse: https://192.168.0.162:446. Bruker:openfiler, Pass:password. (Ip finner du dersom du kobler en skjerm til server.) Så nå ryker openfiler ut av maskinen. Jeg har ikke mer enn gjennomsnittspeiling på nettverk, ftp og samba. (Dvs ikke så mye). Linker: linuxbsdos, (Hjelp å få). http://openfiler.com/ (Forum, nedlasting av image.osv.) Dokumentasjon av openfiler 1.1 (Gammel versjon) (Dokumentsjon til v.2.3 koster peng.) Dersom noen har fått dette til å funke, gjerne post en tutorial! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå