Special P Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei. Jeg går nå 2. året på videregående skole. det vil si at jeg har fått en pc fra skolen. Rett før juleferien fucka pc-en seg og jeg gikk inn til data-ansvarlige på skolen. Det fiksa problemet, men slettet alt jeg hadde på pc-en. Før de fiksa problemet kunne jeg høyreklikke på mapper og slikt og deretter klikke "scan for viruser", men nå etter at de fiksa pc-en er ikke denne funksjonen her lenger. Jeg klarer heller ikke finne noen antivirusprogrammer på pc-en. Dette kan ha en sammenheng med at jeg ikke er noe oppdatert på virusfronten og da. Kan vel ligge til at msn nekter å logge seg på og da, dersom dette skulle ha noe å si. Håper at noen her kan hjelpe meg Absolut Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) skal sjekke om du har et antivirus program: gjør følgende: Last ned 'HijackThis'. Lagre den i en permanent mappe, f.eks i C:\HJT\, dobbelklikk på HijackThis.exe, og trykk Do a system scan and save a logfile. Når Notisblokk-vinduet åpnes, trykker du Ctrl-A for å markere hele teksten, kopierer det Ctrl-C og limer det inn i din neste post på forumet Ctrl-V. Mesteparten av innholdet i lista er trygt. Ikke fiks noe enda. Du vil da få en logg tilsvarende den i spoiler nedenfor: Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 17:06:11, on 08.09.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Sygate\SPF\smc.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE C:\Programfiler\Logitech\Video\CameraAssistant.exe C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe C:\Programfiler\Ahead\InCD\InCD.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Documents and Settings\Kenneth\Skrivebord\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://stealthy.foolishgames.net/news.php R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraAssistant] C:\Programfiler\Logitech\Video\CameraAssistant.exe O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideo[inspector]] C:\Programfiler\Logitech\Video\InstallHelper.exe /inspect O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation O4 - HKLM\..\Run: [smcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui O4 - HKLM\..\Run: [RivaTunerStartupDaemon] "C:\Programfiler\RivaTuner v2.0 RC 16\RivaTuner.exe" /S O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O8 - Extra context menu item: Write a Review... - http://client.alexa.com/holiday/script/actions/review.htm O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programfiler\Sygate\SPF\smc.exe[/code] legg loggiflen slik: [spoiler*] loggfil [/spoiler*] uten * på starten og slutten Endret 2. januar 2009 av Submit Lenke til kommentar
Special P Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 15:59:42, on 02.01.2008 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\Windows Defender\MsMpEng.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe C:\Programfiler\Canon\CAL\CALMAIN.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE C:\Documents and Settings\pethin\Lokale innstillinger\Programdata\Google\Update\GoogleUpdate.exe C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msvs.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\livecall.exe C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\musikk\nedlastninger\MSN Messenger\msn.exe C:\Documents and Settings\pethin\Lokale innstillinger\Programdata\Google\Chrome\Application\chrome.exe C:\Documents and Settings\pethin\Lokale innstillinger\Programdata\Google\Chrome\Application\chrome.exe C:\Programfiler\Clue\Clue.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://knv.hfk.no R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://knv.hfk.no R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://knv.hfk.no R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://ISAFarm:8080/array.dll?Get.Routing.Script R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Koblingshjelpeprogram for Adobe PDF Reader - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O2 - BHO: InternetExplorer Class - {D1E45498-D865-4E91-A579-D0AAD8D3B5A4} - C:\Programfiler\Clue\Clue Add-in 7.0\Clue Addin.dll O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.exe O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programfiler\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon O4 - HKCU\..\Run: [startCCC] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\pethin\Lokale innstillinger\Programdata\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Documents and Settings\pethin\Skrivebord\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [1] \\ped-cdbibl\video$\vis-video.vbs O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - S-1-5-18 Startup: CCC.lnk = ? (User 'SYSTEM') O4 - .DEFAULT Startup: CCC.lnk = ? (User 'Default user') O4 - .DEFAULT User Startup: CCC.lnk = ? (User 'Default user') O4 - Startup: CCC.lnk = ? O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000 O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programfiler\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Oppslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = hfk.vgs.no O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = hfk.vgs.no O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = hfk.vgs.no O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = hfk.vgs.no O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programfiler\Canon\CAL\CALMAIN.exe O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe O23 - Service: Google Desktop Manager 5.7.802.22438 (GoogleDesktopManager-022208-143751) - Google - C:\Programfiler\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Roxio\Roxio MyDVD Basic v9\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C:\Programfiler\Fellesfiler\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxMediaDB9.exe O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\SureThing Shared\stllssvr.exe -- End of file - 9672 bytes Noe slikt du tenkte på? Endret 2. januar 2009 av Absolut Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 1. gå til denne siden og innstaler windows SP3 og de andre oppdateringene): http://windowsupdate.microsoft.com 2. du har INGEN antivirus som kjører på dataen din. og siden du fik dataen av skolen har du lov til og bruke det antiviruset som du vil eller bestemmer skola det? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Du bør oppdatere Java Det er viktig å bruke den seneste versjonen av Java, siden tidligere versjoner kan inneholde sikkerhetshull som vil øke sansynligheten for at du blir infisert igjen. Det ser ut til at din verjson av Java er utdatert Oppdatere Java: Trykk på følgende link, og last ned nyeste versjon av Java:http://java.com/en/download/index.jsp [*]Gå til Start > Kontrollpanel > Legg til/fjern programmer. [*]Søk i listen over alle tidligere versjoner av Java (JRE, J2SE Runtime, J2RE osv.... ) Alle disse versjonene bør ha dette bildet foran: Velg alle du finner, og trykk på Fjern [*]Deretter installerer du den Java-versjonen som du lastet ned i starten. Fortell hvordan det gikk med oppdateringen, da problemer med oppdatering kan indikere flere malware på systemet ditt. edit:@submit: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som du sikkert har fått med deg er dette ein skulemaskin. Trådstarter går på vgs i Hordaland så vidt eg kan sjå. Problemet med desse maskinane er at dei satt opp berre til å installere nye oppdateringar når fylkeskommunen bestemmer det. Sjølve har eg ingen mulighet til å oppdatere etter eige ønske dersom updaten ikkje er godkjend av fylket. Trådstarter kan sjølvsagt prøve å oppdatere, men personleg har eg berre fått x ulike feilmeldinger når eg prøver det. For å vera heilt ærleg er eg særs glad for at skulen har fjerna Symantec antivirus som låg pc-ane då me fekk dei. Rtvscann.exe køyrde konstant på min 200mb av 1 gb ram. Sidan det er ein skulepc, har me "avgrensa" rettar og kan ikkje slette det skulen ikkje vil me skal slette. Alle prosesser ein klarar å stoppe vert berre starta opp att når ein restarter pc'en. Ja, eg snakkar av erfaring... Bruke "mange" timar i CMD og regedit før eg klarde å stoppa rtvscann for ei lita stund. Takk og pris for at skulen har bytta image-fil som dei legg inn alt frå. Sjølve er eg gått over til avira, håper ikkje eg bryt lisensen deira Endret 2. januar 2009 av tosha0007 Lenke til kommentar
Special P Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 1. gå til denne siden og innstaler windows SP3 og de andre oppdateringene): http://windowsupdate.microsoft.com 2. du har INGEN antivirus som kjører på dataen din. og siden du fik dataen av skolen har du lov til og bruke det antiviruset som du vil eller bestemmer skola det? Det er vell egentlig skolen som bestemmer, men siden de evneveike, udugelige, betydningsløse data-folkene på skolen ikke har lagt inn et virusprogram til meg så et det vell ingenting i veien for at jeg skal gjøre det. Er da bedre med et virusprogram (gratis fra nettet) enn ingenting. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Du bør oppdatere JavaDet er viktig å bruke den seneste versjonen av Java, siden tidligere versjoner kan inneholde sikkerhetshull som vil øke sansynligheten for at du blir infisert igjen. Det ser ut til at din verjson av Java er utdatert Oppdatere Java: Trykk på følgende link, og last ned nyeste versjon av Java:http://java.com/en/download/index.jsp [*]Gå til Start > Kontrollpanel > Legg til/fjern programmer. [*]Søk i listen over alle tidligere versjoner av Java (JRE, J2SE Runtime, J2RE osv.... ) Alle disse versjonene bør ha dette bildet foran: Velg alle du finner, og trykk på Fjern [*]Deretter installerer du den Java-versjonen som du lastet ned i starten. Fortell hvordan det gikk med oppdateringen, da problemer med oppdatering kan indikere flere malware på systemet ditt. edit:@submit: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som du sikkert har fått med deg er dette ein skulemaskin. Trådstarter går på vgs i Hordaland så vidt eg kan sjå. Problemet med desse maskinane er at dei satt opp berre til å installere nye oppdateringar når fylkeskommunen bestemmer det. Sjølve har eg ingen mulighet til å oppdatere etter eige ønske dersom updaten ikkje er godkjend av fylket. Trådstarter kan sjølvsagt prøve å oppdatere, men personleg har eg berre fått x ulike feilmeldinger når eg prøver det. For å vera heilt ærleg er eg særs glad for at skulen har fjerna Symantec antivirus som låg pc-ane då me fekk dei. Rtvscann.exe køyrde konstant på min 200mb av 1 gb ram. Sidan det er ein skulepc, har me "avgrensa" rettar og kan ikkje slette det skulen ikkje vil me skal slette. Alle prosesser ein klarar å stoppe vert berre starta opp att når ein restarter pc'en. Ja, eg snakkar av erfaring... Bruke "mange" timar i CMD og regedit før eg klarde å stoppa rtvscann for ei lita stund. Takk og pris for at skulen har bytta image-fil som dei legg inn alt frå. Sjølve er eg gått over til avira, håper ikkje eg bryt lisensen deira Java oppdateringen gikk fint den. Møtte ikke på noen problemer. Pluss at nå fungerer msn. Endret 2. januar 2009 av Absolut Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 da kan du innstalere Avira Antivir som er et av de beste gratis alternativene: http://www.free-av.com/en/download/1/avira..._antivirus.html du kan se på tester av antivirus prog. her: av-comparatives.org trykk på comparatives og se på den nyeste testen fikk du innstalert SP3? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 da kan du innstalere Avira Antivir som er et av de beste gratis alternativene: http://www.free-av.com/en/download/1/avira..._antivirus.html du kan se på tester av antivirus prog. her: av-comparatives.org trykk på comparatives og se på den nyeste testen fikk du innstalert SP3? De skolene jeg har gått på, hvor jeg har fått utlånt PC, eller kjøpt PC gjennom skolen har AVG Anti-Virus Free Edition vært innstaller. Så jeg veit ikke hva skolen vil du skal bruke. For øvrig, hvis du har nettbank, har som regel banken et program som du kan laste ned ifra deres sider. Som oftest er dette enten Norton eller Norman. Dette er bra programmer som man egentlig må betale for å bruke. Eneste som er negativt med de er at de krever heftig med systemressurser. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 @Marbasg: Trådstarter, går som meg på vgs i Hordaland. I fjor bruke die eit image ved recovery der Symantec antivirus var installert, eit program som på min skule fekk særs mykje kritikk for å sluke systemresusrar. Grunnen til at det vert vanskeleg å bruke AVG sin gratisversjon er det som går på lisensrettar. Det eg trur skulen min prøver seg på no er å gi kvar elev meir rett over eigen pc slik at han/ho kan installera kva antivirus dei vil utan å bryte noko form for lisenskrav. @Absolut: Installer Avira, som submit seier, det er eit av dei beste antivirusprogramma på marknaden i dag Lenke til kommentar
Special P Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 da kan du innstalere Avira Antivir som er et av de beste gratis alternativene: http://www.free-av.com/en/download/1/avira..._antivirus.html du kan se på tester av antivirus prog. her: av-comparatives.org trykk på comparatives og se på den nyeste testen fikk du innstalert SP3? For å være helt ærlig så vet jeg ikke. Jeg oppdaterte alt som kom opp på den siden. Trykte bare ok, install o.s.v Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 ta en sjapp skann med HJT og lagre loggfilen og helt øverst sjekk at det står Windows XP Sp3 "Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 15:59:42, on 02.01.2008 Platform: Windows XP SP3(WinNT *******) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735) Boot mode: Normal" Lenke til kommentar
Special P Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ser ut til at jeg fikk installert SP3 ja. Men har det noe å si da? Hva hjelper SP3 til med? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Sp3 er Service Pack 3. SPer kan gjøre at windows tar mindre CPU kraft og yter MYE bedre etc Lenke til kommentar
Special P Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Akkuratt Men nå er problemet løst og jeg får dra på skolen å spørre de betydningsløse taperne av noen data-folk, hva i helvete som feiler de. Men til dere: Takk for hjelpen Dere har alltid en løsning Absolut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå