opresterud Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har så langt benyttet PortaPro for mobilt bruk og Philips SBC3396 for stasjonært. SBC3396 låter meget bra, gir et klart og nøytralt lydbilde, og fungerer bra til det meste av musikk jeg hører på. Ikke for mye av noe, men heller ikke "utfordrende". Problemet er at disse er virkelig i ferd med å falle fra hverandre... SBC3396 er lettdrevne, og har derfor ikke anskaffet noen hodetelefonforsterker. PortaPro har kraftigere bass enn SBC3396, men jeg har konkludert med at jeg ikke helt liker bassen i PP, den blir litt for "masete" og ullen på et vis. Jeg hører definitivt mest på Springsteen, men også mye U2, Pink Floyd. Også noe jazz/blues-rock/visesang, og til tider "generell musikk som alle har på spillerne". Hører ikke på noen form for heavy/techno/hiphop etc. Signalkilder for tiden er Cowon D2 (definitivt mest brukt), iRiver IMP-550 som portabel CD spiller (fases nok ut), Marantz CD-67 samt Creative Audigy2 lydkort. Er nå klar for å investere litt i hodetelefoner. Har lest en del om Beyer DT770-80/Pro, og konkludert med at mange liker disse og at de funker bra med D2 uten forsterker. Men har også tolket det dit at DT770 Pro er ganske fremtredende på bass, samtidig som den gir et klart lydbilde. Derfor er jeg litt usikker på om disse passer meg. (Edit: Altså, er ikke alergisk mot bass. God bass er fint, så lenge den ikke ødelegger resten av musikken) Den reviderbare planen min er: Kjøpe Beyer DT770-80/Pro samt Senn PX200 så raskt som mulig, samt forsøke å skaffe Grado SR 60 fra USA (evt. Alessandro MS-1). Er litt keen på å teste ut Grado lyden som eksperiment, men SR 225/325 blir for dyrt uprøvd. Det jeg ønsker er om noen som kjenner DT770 og min musikksmak kan kommentere på dette... Er veldig åpen for alternative anbefallinger i ca. samme prisklasse. Har også ønske om å slippe å kjøpe forsterker med en gang... Endret 2. januar 2009 av opresterud Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har ikke hørt DT770 i person, men har som deg hørt mye bra om denne hodetelefonen. En D2 kombinasjon vil funke bra. Springsteen trenger en kjapp presis bass, men ikke i helt de mengder DT770 presterer. Man kan diskutere om DT770 har en korrekt bassgjengivelse, selv tror jeg den er en smule overdrevet uten at den mister detaljer, tvert imot. Detaljene vil ikke forsvinne altså. --- Om jeg kan komme med et forslag. Hva med AKG K271 Studio? Har Cowon D2 selv, sammen med en AKG K271 hodetelefon. Med litt finjustering låter dette virkelig flott og korrekt. Når man først er inne på DT770 bør man også kikke på AKG 271. Har også tenkt å skaffe meg Grado, passer fint at jeg skal til statene i slutten av februar. Endret 2. januar 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
akarno Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Fikk min dt770pro 80 ohm i dag og kjører selv rett fra et audigy 2 uten forsterker. Jeg endte opp med å konkludere at dette ville fungere greit utifra folks ytringer her på forumet og at det gir meg en god sjans til å oppgradere med ordentlig lydkort og evt forsterker etterhvert. Har nå sittet foran pcen i 5-6 timer med disse på, og må si at ørene mine enda ikke er ordentlig svette. Meget bra førsteinntrykk her altså. Jeg er ikke en ekspert på lyd, men må si at dette er det klareste jeg noen gang har hørt fra hodetelefoner. Har hørt mye på Grieg, Katie Melua, Pink Floyd, Porcupine Tree, Opeth og litt Trance/Benny Benassi for å få testet bassen der. Har så langt ingenting å klage på, og vil tro fra mitt perspetkiv at det vil passe bra for deg og. Lyden rett fra Audigy 2 er jeg veldig fornøyd med i forhold til mine stardarder. Med intergrert lydkort som jeg også fikk prøvd ble det både lavere og mer matt og 'flatt' lydbilde. Headsettet går heller ikke *veldig* høyt drevet kun fra lydkortet, men legger seg på det høyeste akkurat der smertegrensen min går - og jeg er vanligvis glad i høy musikk. Håper det kan hjelpe. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvilken prisklasse tenkte du på? Mye snasent fra AKG, Sennheiser og flere også Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hvilken prisklasse tenkte du på? Mye snasent fra AKG, Sennheiser og flere også Ca. 1500,-. AKG K271, som nevnt over, virker meget interessant. Kommer også til å kjøpe en Alessandro Music Series One til USD99 inkl. frakt. Lenke til kommentar
Ty Cobb Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hvor kjøper du denne Alessandro MS1 fra? Fin pris Endret 3. januar 2009 av Ty Cobb Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du har jo AKG K 242 HD som koster fra 1200 kr og oppover. Hare bare lest gode ting om det hittil. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hvor kjøper du denne Alessandro MS1 fra? Fin pris Herfra: http://www.alessandro-products.com/headphones.html USD99 for MS1 sendt med Airmail, USD114 med Priority Mail Endret 3. januar 2009 av opresterud Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Du har jo AKG K 242 HD som koster fra 1200 kr og oppover. Hare bare lest gode ting om det hittil. Bortsett fra at K242 er halvåpen, hvordan kan forskjellen mellom denne og K271 beskrives....? Noen som har testet begge? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er ikke den største forskjellen at 271 er lukket? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Har studert litt rundt om kring, og konkludert med at dette er vrient Ved å lese rundt på Head-fi så er det mye meninger. DT860, DT770-80/Pro, AKG K271 MkII og Senn HD 595 er alle kandidater. Spørs om man bare får hoppe i det, HD 595 frister litt den også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå