aklla Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) jeg har en stund hatt litt problemer med ustabil starter på bilen min. misstenkte at det var batteriet som hadde tatt kvelden, for det var en dårlig celle der som kunne vært grunnen. så, jeg byttert batteri, dette virket som om dette hjalp en stund, men har fått problemer igjen. var ute å kjørte ca 2 timer, på den turen var ladespenningen alt fra helt normalt til at den klagde på dårlig batteri. har misstenkt at det er dynamoen, men ladingen funker stort sett greit. dette er problemer som kommer og går, kan f.eks starte bilen 10 ganger uten problemer, for så kjøre en liten tur og da få problemer, og motsatt. vet at jordingskabelen til motoren er dårlig, så jeg satte inn en til, og har nå 2 stk, dette så ut til å funke en stund, men så kom problemene tilbake. jeg brukte ett annet jordings-punkt på motoren, kan være at dette ikke er bra nok, men det er ett sant helvete å komme til det orginale punktet. har testet med sånn start-booster for å sjekke om det er batteriet/dynamoen som ikke lader, men det hjelper ikke. noen som har forslag til hva som kan være galt? det er forresten en Smart Roadster Brabus Exclusive, 2006 modell. edit: virker som om det er helt tilfeldig når det er problemer, vet ikke om batteribytte eller jordingskabel faktisk hjalp eller om bilen bare hadde en god dag... Endret 2. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har hatt liknende problemer med mine to biler også. Høres ut som du kanskje har en gåen spenningsregulator. Ta den ut og sjekk om den er slitt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har hatt liknende problemer med mine to biler også. Høres ut som du kanskje har en gåen spenningsregulator. Ta den ut og sjekk om den er slitt. hørte en del klikking ved sikrings-boksen når jeg kjørte en dag(unormalt mye klikking), spenningen var stabilt dårlig når det skjedde. må den på verksted for å byttes, eller? Endret 2. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Spenningsregulatoren sitter som oftest bak på dynamoen. Veit ikke hvordan det ser ut i motorrommet ditt, om det er trangt der eller ikke? Er ikke vansklig å bytte hvertfall. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 er trangt ja, men må se hvordan den sitter. men, skal ta litt mer målinger av strømmen først, flere andre mener det er dårlig kontakt ett eller annet sted. Slikt ser motor-rommet ut, er litt å streve med: Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er bilen importert, eller kjøpt ny i Norge? Er den importert blir det ofte skiftet spenningsregulator da den kommer inn i landet. Er dette tilfelle, sjekk om det står noe sted Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 den ble importert til meg, ingenting ble gjort fra den stod i tyskland til den kom til meg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hm, trodde det var vanlig å bytte spenningsregulator ved import jeg. Hvertfall fra Tyskland. Blir i hvertfall gjort det på tyskimporterte VAG. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 jeg fiklet litt i motoren her om dagen, trykkte sammen en del koblinger, flyttet på jordings-kabelen, dro ut stereo-anlegget og sjekket bak der, alt ok nå. aner ikke hva som var problemet, men har ikke hatt noe problem med bilen siden jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, jeg har nylig fikset bilen min for denne feilen. Startmotoren ble byttet da magneten i denne var for dårlig, noe som resultert i at bilen til tider var vanskelig å starte. Av og til fungerte den bra i lengre perioder, and sometimes not. Hvis du skulle opplevd flere problemer anbefaler jeg at d tar av de store kontaktene og pusser så disse og kontaktflatene. Hvis ikke dette funker, er det nok starteren. Batteriet er verdt å sjekke, men det er sjeldent der feilen ligger. Nå skal jeg ut å kjøre i fjellet med Brabusen! (Y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå