Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Noen som ikke gjør en innsats? Hvorfor skal deres vei være "den rette" og den eneste rette veien? Det er ingen som får noe gratis, det man vil ha jobber man seg til, det som er endret er tiden det tar for å få dette. De som spiller mye får dette innholdet rasker enn en som spiller lite. Dere får som fortjent, dere får utstyret raskere enn andre som jobber litt lenger med det for å oppnå dette, men til syvende og sist har dere nå begge lik mulighet å få dette utstyret.

Keywords: Skill and coordination.

 

Alle har de samme mulighetene selv om bossene er vanskeligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skill, ikke gear. Dvs at alle burde ha muligheten til å oppnå det utstyret men det trenges litt mer enn bare gear for å ta ned raid bossen, noe PSV igjen hadde et godt forslag for. Har kjørt en god del grupper fra Looking for Group systemet og det er med mikset resultat, mange har bra utstyr men mangler forståelsen for å ta ned selv de letteste heroic bossene.

 

Derfor ser jeg ikke noe problem i at casual spillere får muligheten til å plukke opp bra utstyr, noen av dem er faktisk veldige gode spillere selv om de ikke har samme dedikasjonen for spillet som andre har. Det er enkelte i guilden min som ikke er på vær dag, men når de er på er det hjertelig velkommen inn i grupper og raid. De har brukbart utstyr og kjennskap til klassen sin. Skulle de blitt nektet en tur til en 10 manns Naxx bare fordi de ikke legger like mange timer som meg og andre i spillet?

Lenke til kommentar
Når man sitter på jobb sitter man på forumet, når man sitter hjemme sitter man på WoW og alt+tabber til forumet. Fin ordning når man har fløyet X turer i Icecrown uten å se snurten av en Titanium node.

 

Casualspillere har alltid hatt muligheten til å plukke opp bra utstyr gjennom Badgesystemet, Kara, Heroics og PvP. Nå har de også fått tilgang til 10man på alle raids og ufortjent tilgang til 25man pga vanskelighetesgraden.

 

På meg virker det som du prioriterer fullstendig feil. Du bruker tydeligvis masse tid på å farme skjeldene ores og annet snacks når du åpenbart heller burde brukt tiden i Heroics eller 10man raids.

 

Du forstår jo at alt content ikke kan tunes etter deg og din prioritering, eller kanskje ikke du skjønner det men det er nå fakta.

 

Det at det tar mer tid å klare de vanskeligere raidene er ikke noe det vil være mulig å komme unnna uansett. Om encounteret skal være teknisk vanskeligere VIL det ta lenger tid å lære uansett hvor god man er. Spørsmålet er bare om du er villig til å dedikere noen kvelder på det encounteret eller om du heller bruker de samme kveldene på å grine på forumet til det blir nerfa.

Lenke til kommentar
Casualspillere har alltid hatt muligheten til å plukke opp bra utstyr gjennom Badgesystemet, Kara, Heroics og PvP. Nå har de også fått tilgang til 10man på alle raids og ufortjent tilgang til 25man pga vanskelighetesgraden.

 

På meg virker det som du prioriterer fullstendig feil. Du bruker tydeligvis masse tid på å farme skjeldene ores og annet snacks når du åpenbart heller burde brukt tiden i Heroics eller 10man raids.

 

Du forstår jo at alt content ikke kan tunes etter deg og din prioritering, eller kanskje ikke du skjønner det men det er nå fakta.

 

Det at det tar mer tid å klare de vanskeligere raidene er ikke noe det vil være mulig å komme unnna uansett. Om encounteret skal være teknisk vanskeligere VIL det ta lenger tid å lære uansett hvor god man er. Spørsmålet er bare om du er villig til å dedikere noen kvelder på det encounteret eller om du heller bruker de samme kveldene på å grine på forumet til det blir nerfa.

 

Jeg prioriterer det som er morsomt for min del og det er ikke noe feil, det er ingen rett eller gal prioritering i WoW, har man det morsomt har man prioritert rett.

 

Jeg slipper heller ikke unna å kjøre heroics for å få bedre utstyr, koster meg fremdeles 80 badges å få den epic platen fra badge vendoren i Dalaran, koster meg fremdeles badges for å få litt bedre utstyr og jeg må fremdeles ta noen turer gjennom raid for å oppnå topp ustyr. Det koster fremdeles tid, men den kostnanden er begrense til et levelig nivå.

 

E1:

 

Så det koster det samme for meg som for alle andre i spillet, alle er likestilt, men det er oppnåelig for alle å få seg bedre utstyr, det er ikke forbeholdt en gruppe lengere å oppnå godt utstyr.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Casualspillere har alltid hatt muligheten til å plukke opp bra utstyr gjennom Badgesystemet, Kara, Heroics og PvP. Nå har de også fått tilgang til 10man på alle raids og ufortjent tilgang til 25man pga vanskelighetesgraden.

 

På meg virker det som du prioriterer fullstendig feil. Du bruker tydeligvis masse tid på å farme skjeldene ores og annet snacks når du åpenbart heller burde brukt tiden i Heroics eller 10man raids.

 

Du forstår jo at alt content ikke kan tunes etter deg og din prioritering, eller kanskje ikke du skjønner det men det er nå fakta.

 

Det at det tar mer tid å klare de vanskeligere raidene er ikke noe det vil være mulig å komme unnna uansett. Om encounteret skal være teknisk vanskeligere VIL det ta lenger tid å lære uansett hvor god man er. Spørsmålet er bare om du er villig til å dedikere noen kvelder på det encounteret eller om du heller bruker de samme kveldene på å grine på forumet til det blir nerfa.

 

Jeg prioriterer det som er morsomt for min del og det er ikke noe feil, det er ingen rett eller gal prioritering i WoW, har man det morsomt har man prioritert rett.

 

Jeg slipper heller ikke unna å kjøre heroics for å få bedre utstyr, koster meg fremdeles 80 badges å få den epic platen fra badge vendoren i Dalaran, koster meg fremdeles badges for å få litt bedre utstyr og jeg må fremdeles ta noen turer gjennom raid for å oppnå topp ustyr. Det koster fremdeles tid, men den kostnanden er begrense til et levelig nivå.

 

Så hvorfor forventer du da å kunne få gjort samme content som alle andre når du ikke prioriterer noe som lærer deg opp til å bli en bedre spiller?

Lenke til kommentar

Forventer ikke noe, jeg jobber meg til det uansett. Jeg gikk ikke rett inn i en heroic og tanket den når jeg ble 80, jeg måtte dedikere litt tid til å få meg litt bedre utstyr først før det.

 

Det koker ned igjen på tid, jeg vet mange som har kommet til 80 etter meg men som har tanket heroics og nå raids lenge før jeg ble klar. De hadde dedikert sin tid til det og til tross for at de kom til 80 etter meg var de klar for å tanke heroic og raid før meg. Jeg har brukt litt lengere tid og prioritert en annen vei men er nå klar til heroics jeg og. De fikk sin belønning for sin prioritering, jeg fikk min (450 mining).

 

Jeg, og andre, får ingen ting servert på sølvfat men man prioriterer forskjellig og blir belønnet etter dette. Ingen har til nå fått noe gratis i spillet og alle har vært nød til å jobbe for de tingene de vil oppnå. Men som tidligere nevnt er denne tiden kortet ned litt slik at alle har samme mulighet men får tilgang til dette over forskjellig tid alt etter hvor mye tid de bruker på spillet.

Lenke til kommentar
Så du mener du har rett og jeg tar feil -Grendel-? Om så, hvorfor er ditt syn objektivt?

 

Siden jeg har rett?

 

Ditt syn på at alle skal få sett og gjort alt uavhengig av hvor mye tid de putter i det sier seg selv at er feil, du bare ser det ikke. Casualfriendly betyr ikke at du skal få med deg alt, det betyr at du skal få sett ting at all uten å være dritgod.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Det er freit at wow er casual vennlig, men at alt i hele spillet skal være det ser jeg ikke no grunn til. Enten spiller du casual og får med deg casual delen av spillet eller så spiller du hardcore og får med deg hardcore delen av spillet. Det er i hvert fall sånn jeg syns det burde være. Det vanskeligste skal være en utfordring, ikke noe hvem som heslt kan gjøre fordi spillet skal være casual vennlig.

Lenke til kommentar
Siden jeg har rett?

 

Ditt syn på at alle skal få sett og gjort alt uavhengig av hvor mye tid de putter i det sier seg selv at er feil, du bare ser det ikke. Casualfriendly betyr ikke at du skal få med deg alt, det betyr at du skal få sett ting at all uten å være dritgod.

 

Det sier seg selv ja, og igjen spør jeg, er ditt syn objektivt? Din mening er like gyldig som min mening.

 

Og jeg mener at alle skal ha en reel sjangse til å være med, og som jeg og sier de som spiller ofte oppnår ting kjappere enn de som spiller mindre, men nå har de en reell sjangse til å oppnå ting selv om de bare spiller noen timer om dag.

 

Men hvorfor er det feil at disse oppnår noe? De legger teknisk sett like mye tid i det om du ser på /played men det som står ingame tar 4 dager kan for deres del tatt 3 uker men for min del tatt nettopp 4 dager.

 

De legger dedikasjon inn i spillet men bruker lengere reell tid enn hardcore spillere gjør. Derfor er det ikke noe problem. Den påstanden at de får ting "gratis" er og helt absurd.

 

Det er freit at wow er casual vennlig, men at alt i hele spillet skal være det ser jeg ikke no grunn til. Enten spiller du casual og får med deg casual delen av spillet eller så spiller du hardcore og får med deg hardcore delen av spillet. Det er i hvert fall sånn jeg syns det burde være. Det vanskeligste skal være en utfordring, ikke noe hvem som heslt kan gjøre fordi spillet skal være casual vennlig.

 

Bossene kan være vanskelig, ikke noe problem, men jeg synes ikke spillets vanskelighetsgrad skal styres etter hvor lang tid det tar å farme dritt men heller i selve innholdet av raidene, at bossene er utfordrene. Om folk synes raidene er for lett så er det jo selvfølgelig noe som må endres (igjen hadde PSV et lurt forslag lengere bak) men å si at casual spillere ikke fortjener godt utstyr når de legger i så mye /played tid som en hardcore spiller er for meg absurd.

Lenke til kommentar

Jeez.. Du skjønner at noe ikke kan være vanskelig uten at det tar lenger tid å lære det kontra noe som er lett?

 

Og nei.. Om du ikke kan legge like mye mye tid i det så er det ikke absurd å si at du ikke fortjener like godt gear som en som legger tid i det. At du tenker sånn er for meg absurd.

 

Ser du virkelig ikke hvor flawed hele poenget ditt er Bear^?

Lenke til kommentar

Ser du ikke hvor flawed poenget ditt er? Eller, forøvrig, jeg sitter ikke på min høye hest og anser min mening som objektiv. Etvært forsøk på en subjektiv debatt har vært fåmælt til tross for gjentatte forsøk. Jeg ser virkelig ikke noe grunn i å "debatere" lengere, jeg forsøker å dra det inn på debatt men jeg er tydeligvis i mindretall med dette ønsket. Ikke uventet fra denne delen av forumet men synd likevel.

Lenke til kommentar

Casual =/= dårlig. Det er nok av gode casualspillere, og fint at de får se content. Men ikke gjør det for lett slik det er nå, nemlig tunet etter retards.

 

Jeg er casual, jeg ser ikke på meg som en voldsomt dårlig spiller. Jeg fortjente aldri å se vanskelig contet type Sunwell (M'uru), men la meg gjerne se lettere content som Gruul.

 

Dårlige spillere er dårlige selv om content er lett.

 

Og Bear^: Mindre krefter på å grine over "lite" debatt det er her, for du er en selektiv leser og skyter deg i foten.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Link til originalen

Ville gått for en løsning som tilfredsstiller begge parter, kanskje noe slikt:

 

25man instance m/10 bosser:

 

1.boss: Relativt enkel, oppstartsboss, første barrieren, benytter seg av en del abilities som er lik trash i forkant, er omtrent 80% av vanskelighetsgraden som forrige instancetier sin endboss var.

 

2.boss: Er fortsatt relativt lett, siden denne er viktig å få ned. Har et helt nytt design og er ''skillbasert'' ala Thaddius/Heigan bare til et annet nivå. (95%)

 

3.boss: Optional boss: kan tas ned i grønt gear, men har mange faktorer som instagibber deg om du ikke er parat, veldig sånn typisk det vi kaller ''retardcheck''. Har loot deretter. (110%)

 

4.boss/5.boss/6.boss: Fungerer noe ala Al'ar/Void Reaver/Solarian. Man kan altså prøve seg på en hvilken som helst av disse bossene. Bossfightene har gjerne likhetstrekk. (120% x3)

 

7.boss: Er avhengig av hvor mange av de tre overnevnte bossene som blir drept. Hvis man dreper alle tre får man loot fra alle tre og en relativt lett boss her, hvis man ikke dreper noen av dem får man en mye vanskeligere bossfight. Noe ala Sartharion 3 drakes, bare vanskeligere. Loot etter hvor mange bosser (les bosser, ikke minibosser.) man ikke dreper. (130/180/230/280%)

 

8.boss: Optional boss: knallhard boss som mange kommer til å sitte fast på. Har bedre loot enn de to forrige bossene, men ikke beste looten og må heller ikke tas for å få adgang til siste bossen. (210%)

 

9.boss: Vokter(ne) til siste bossen, veldig tricky boss fight hvor mye må stemme for at den skal gå ned. Kanskje noe ala Twin Emperors i AQ40. Tar tid å lære, men er ikke så vanskelig når den er lært. (160%)

 

10.boss: Sisteboss. Vanskelig. Nyskapende. Den beste looten i instancen dropper selvfølgelig her hvis man ser bort fra eventuelt hardmode 7.boss (195%)

 

Som jeg da har snakket om noen sider. Synes dette er et brukbart forslag å arbeide seg ut fra. Casual spillere vil ha mulighet tilslutt å komme til sistebossen men blir å ta dem mye lengere tid enn hardcore spillere. Det kommer og ann på hvor dedikert denne spilleren er og hvor lysten han er på det.

 

Men de har i alle fall muligheten til det hvis de har lyst, det blir ikke slik at de blir utelukket men de er likefult nød å bruke tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...