Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Takk Kjetil_90, enda en som har skjønt det. Posten begynte med en vurdering utfra en som spiller relativt mye og det er ikek det samme som de som spiller veldig lite. I vanlia wow og TBC fikk vi noe og bryne oss på men jeg regner det blir fikset på i Ulduar. Så intil det er det bare og farme Naxx 10-25 med alts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva faen er det slaks kommentar? Om han ønsker å bruke lenger tid på å levle, nyte spillet utforske osv så er nå det noe han bestemmer, uten at jævla elitister skal komme med pisken og slenge drit fordi han ikke fulgte Kralnors "fast-leveling 101" guide til punkt å prikke.

 

Kansje Bear ønsker å se SPILLET, og ikke bare farme endgame opp og i mente slik grendel vil. Om det er noen som driter seg her så er det nok deg.

 

Poenget er at logikken i å klage over at ting tar for lang tid, når man spiller såpass mye skurrer ganske hardt. Den siste kommentaren er også litt selvmotsigende i en tråd som omhandler vanskelighetsgraden på nettopp raids. Ingen som sier han skal gjøre ditt eller datt, men da utgår det å klage over at ting tar for lang tid når man tydeligvis har mer enn god nok tid. Om man virkelig vil raide kan man sette av en liten kveld eller to man skal spille uansett å gjøre noen instancer etc.. Utsetter å skille opp mining en kveld eller to.

 

Skulle gjerne hatt tid til alt jeg ville på en kveld jeg også, men man må prioritere litt. ja det er et spill, men vil man oppleve alt spillet har å by på må man også gjøre noen av tingene man ikke syntes er like gøy. Da føles det også bedre når man når målet. Er litt for lettvint å skippe middagen og hoppe rett til desserten i alle situasjoner. Desserten mister også mye av appellen og vil begynne å bli veldig triviell. Gøy i starten, nam sjokoladepudding hver kveld! Ikke lenge etter vil det bli sjokoladepudding? meh.. ok da. Før det til slutt vil bli, sjokoladepudding igjenn?! usj..

 

Jeg vil ha fult arena gear, det nyeste! men har ikke tid til å spille arena mer enn en kveld i uka. Men jeg betaler jeg også, så halver prisen på gearet så alle kan få. det er det mest rettferdige, samme hvor mye/bra man spiller. Kommunisme på sitt beste, vi vvvet jo alle hvordan det pleier å ende..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Hva faen er det slaks kommentar? Om han ønsker å bruke lenger tid på å levle, nyte spillet utforske osv så er nå det noe han bestemmer, uten at jævla elitister skal komme med pisken og slenge drit fordi han ikke fulgte Kralnors "fast-leveling 101" guide til punkt å prikke.

 

Kansje Bear ønsker å se SPILLET, og ikke bare farme endgame opp og i mente slik grendel vil. Om det er noen som driter seg her så er det nok deg.

 

Poenget er at logikken i å klage over at ting tar for lang tid, når man spiller såpass mye skurrer ganske hardt. Den siste kommentaren er også litt selvmotsigende i en tråd som omhandler vanskelighetsgraden på nettopp raids. Ingen som sier han skal gjøre ditt eller datt, men da utgår det å klage over at ting tar for lang tid når man tydeligvis har mer enn god nok tid. Om man virkelig vil raide kan man sette av en liten kveld eller to man skal spille uansett å gjøre noen instancer etc.. Utsetter å skille opp mining en kveld eller to.

 

Skulle gjerne hatt tid til alt jeg ville på en kveld jeg også, men man må prioritere litt. ja det er et spill, men vil man oppleve alt spillet har å by på må man også gjøre noen av tingene man ikke syntes er like gøy. Da føles det også bedre når man når målet. Er litt for lettvint å skippe middagen og hoppe rett til desserten i alle situasjoner. Desserten mister også mye av appellen og vil begynne å bli veldig triviell. Gøy i starten, nam sjokoladepudding hver kveld! Ikke lenge etter vil det bli sjokoladepudding? meh.. ok da. Før det til slutt vil bli, sjokoladepudding igjenn?! usj..

 

Jeg vil ha fult arena gear, det nyeste! men har ikke tid til å spille arena mer enn en kveld i uka. Men jeg betaler jeg også, så halver prisen på gearet så alle kan få. det er det mest rettferdige, samme hvor mye/bra man spiller. Kommunisme på sitt beste, vi vvvet jo alle hvordan det pleier å ende..

Poenget mitt var, at Bear ble kritisert for å bruke lang tid, og at han derfor var nubb, hadde ingen rett til å snakke, og i det hele tatt dreit seg bare ved å åpne kjeften. Og det er det største pisspreiket jeg noen gang har hørt. Selv om man ikke har samme mål i spillet så har man livets rett. Slike folk som bare ser på hvor kjappt du har levlet og hvor fort man clearet en instance, og som mener at alle andre er thrash som bare kan ligge å dø i rennesteinen i Dalaran, kan godt reise for min del. Slike folk trenger hverken wow eller samfunnet generellt. Elitister av værste sort.

 

WoW er et spill som gir deg rewards etter hvor mye tid man tilbringer i det, Det har ihvertfall vært slikt til nå. Man må være dedikert og prioritere for få rewards. Og i mangel på en bedre måte å måle "skill" så er det helt greit at det er slik.

Jeg skjønner og ser argumentene som Grendel og flere setter fram, men det som Tha Phreak kommer med her er rett og slett pisspreik fra ende til annen.

 

Flere sier at spillet er for lett. Er det for at dem clearer instancer for fort, og begynner å kjede seg? JA! Er det fordi spillet er casualvennlig JA! Bør det være slik? Delvis.

Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som casual, aldri lagt mye tid i raiding eller pve generelt (gjorde nesten utelukkende pvp i tbc) men har alltid fulgt med på rotations, stats, etc. Hva som var de beste måtene å spille min klasse på i pve for det om. Ble egentlig en liten interesse dette med theorycraft.

 

Men til saken.

 

Respecca prot når jeg begynte på veien til 80, HoL ble blant annet tanket på 75 (crushing på alle slag var fælt) men klarte det med et par forsøk, dinget 80 og alle heroics ble tanket første helgen, gikk et par uker med heroics siden jeg spilte casual og ikke hadde tid til raiding for slikt tok tid. endte opp med en servertransfer og samme kvelden tanket jeg hele Naxx10 og satt igjen med en tanke. Så jævlig kjedelig, nå er jeg så og si ferdig med alt content og jeg jubla ikke over å ha klart noe en gang fordi det rett og slett var for simpelt. Så kom neste tanke, hva faen synes de flinke folka som dedikerer mye tid til det her. Har vel farma det stedet her noen ganger alt og må kjede rævva av seg.

 

Konklusjon, alt er blitt servert på diamantfat (sølvfat holder ikke her), stakkars folk, det her er det de synes er noe av det artigste de gjør om dagen (personlig inntrykk) og her fiser jeg som har dette som tidsfordriv når jeg ikke står ski gjennom det samme contentet på en kveld ;)

 

Kan noen forklare meg rettferdigheten i det her?

 

Sorry møkkaskriftspråk og det som skulle være, det begynner å bli seint.

Lenke til kommentar

Vel ettersom folk ser ut til å bedømme spillet for lett, har nå vært på en del heroics nå, noen har vi klart uten problem, andre har vi måtte bruke litt tid på.

 

Så i ekte "jeg vet best" stil som er myntenheten i denne tråden: Jeg hadde litt problemer i noen heroics, ergo er spillet balansert.

 

End of story, goodbye, the end.

Lenke til kommentar
Vel ettersom folk ser ut til å bedømme spillet for lett, har nå vært på en del heroics nå, noen har vi klart uten problem, andre har vi måtte bruke litt tid på.

Så i ekte "jeg vet best" stil som er myntenheten i denne tråden: Jeg hadde litt problemer i noen heroics, ergo er spillet balansert.

 

End of story, goodbye, the end.

 

Høres ut som en ekte "jeg bryr meg kun om meg selv"-person gitt. Spillet er balansert for deg, så da er det som det skal være? Folk med større innsats og bedre ferdigheter enn deg fortjener altså ikke utfordringer, fordi spillet - slik det er nå - er balansert for deg?

Lenke til kommentar
Problemet er ikke at de som spiller for lite blir for sterke, problemet er at de som spiller for mye blir for sterke.

 

bandreas, Det blir jo helt feil, majoriteten av spillerene er casual.. Det er ikke bare Bear^.

hva legger du i casual? og hardcore? for veldig mange er med i en guild som driver litt eller mye med raiding. Hvordan vet du hvor mange som raider fast? Det at de som ikke raider er så enormt mange og de som raider er så enormt få virker for meg bare tull. Mot slutten av TBC var bortimot 8/10 jeg så i shat kledd i mer eller mindre raidgear.

Og hva så om de hardcore får bedre gear til å bedrive pve med. De jobber hardt for det og burde få tillsvarende belønninger. Alle har de samme forutsetningene, det kommer helt ann på hva du prioriterer i spillet. Det burde ikke være slik at du kan bli best i alt med minimal innsats. Vil du ha det beste arena/pvp gearet driver du hovedsakelig med arena/pvp, vil du ha det beste pve geared driver du hovedsakelig med pve. Selvfølgelig hadde det vært fint å få alt med en gang, men hadde veldig fort blitt kjedelig.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Vel ettersom folk ser ut til å bedømme spillet for lett, har nå vært på en del heroics nå, noen har vi klart uten problem, andre har vi måtte bruke litt tid på.

 

Så i ekte "jeg vet best" stil som er myntenheten i denne tråden: Jeg hadde litt problemer i noen heroics, ergo er spillet balansert.

 

End of story, goodbye, the end.

 

Okey, du har vel bevist at du trenger brilleglass i størrelse 20+ snart. La oss ta det med babyspråk.

 

Du. Bear^. Prater om raids. Som du ikke har vært i. Ikke kan bedømme. Ikke argumenterer for men helt andre uviktige saker som tidsforbruk gjennom mange sider. Og nå har du vært i et par heroics og begynner å si at de er vanskelige?

 

Så i din ekte "jeg vet best stil" så er det ingen her som slår deg, fordi ingen andre har har uttalt seg så mye om noe de egentlig ikke har det fnugg av peiling på som deg.

 

Problemet ditt er at du ikke kan argumentere, ikke leser andres argumentasjon og ikke engang svarer på den eller kommer med nye argumenter selv. Hele denne tråden her har du kvernet på den samme greia som har blitt motargumentert gang på gang på gang uten at du har forholdt deg til motargumenter i det hele tatt - og du klager over at ting begynner å gå på din person?

 

Faktisk så formulerer du deg på en slik måte at selv om du skal ha sagt noe jeg egentlig ville vært enig i så orker jeg ikke å være enig.

 

Og slik har du vært helt siden du startet å poste på forumet her. Forstår du snart at problemet ligger ikke i WoW miljøet eller hos alle andre, men hos deg selv? Fordi du går inn i en tråd og begynner å snakke om helt andre ting og så anklager alle andre for å gå offtopic og personangrep, og det er kun fordi du har på skylapper...

 

Gjør oss alle en tjeneste og slutt å poste i WoW forumet, hold deg til realm forumene på http://forums.wow-europe.com

 

 

Syntes Kuldesjokk hadde en finfin oppsummering her nå fra et casual point of view, og det er vel nettopp det som er essensen i trådstarterens klaging.

Lenke til kommentar
Vel ettersom folk ser ut til å bedømme spillet for lett, har nå vært på en del heroics nå, noen har vi klart uten problem, andre har vi måtte bruke litt tid på.

Så i ekte "jeg vet best" stil som er myntenheten i denne tråden: Jeg hadde litt problemer i noen heroics, ergo er spillet balansert.

 

End of story, goodbye, the end.

 

Høres ut som en ekte "jeg bryr meg kun om meg selv"-person gitt. Spillet er balansert for deg, så da er det som det skal være? Folk med større innsats og bedre ferdigheter enn deg fortjener altså ikke utfordringer, fordi spillet - slik det er nå - er balansert for deg?

 

Og hva er det dere har argumentert med hele veien? Navnekalling, sagt at jeg er "tett", jeg kan ikke spillet, jeg er en dårlig spiller. Og der fordi jeg har argumentert mitt synspunkt og ikke akseptert det synspunktet som koker ned til "spillet er for lett".

 

Det er det dere har turet frem med, den "jeg bryr meg kun om meg selv" holdning. Dere har klarert eller vet om personer som har klarert raid, ergo er spillet for lett.

 

Merk forskjellen her, dere har sagt spillet er for lett, jeg har hele tiden sagt "jeg synes at". Så hvem er "jeg bryr meg kun om meg selv" personen her?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Og hva er det dere har argumentert med hele veien? Navnekalling, sagt at jeg er "tett", jeg kan ikke spillet, jeg er en dårlig spiller. Og der fordi jeg har argumentert mitt synspunkt og ikke akseptert det synspunktet som koker ned til "spillet er for lett".

 

Det er det dere har turet frem med, den "jeg bryr meg kun om meg selv" holdning. Dere har klarert eller vet om personer som har klarert raid, ergo er spillet for lett.

 

Merk forskjellen her, dere har sagt spillet er for lett, jeg har hele tiden sagt "jeg synes at". Så hvem er "jeg bryr meg kun om meg selv" personen her?

 

Har du prøvd dagens raids? nei det har du ikke, men still.. here you are. Diskuterer i vei. tror ikke jeg har møtt en eneste person til nå som har ment at naxx er det minste vanskelig. Her er det du som er minoriteten. La oss bruke ditt eget hovedargument. Virker som majoriteten mener det er for lett, da burde det forandres. Du har nesten utelukkende snakket om ting rundt raiding. Du er den eneste som enda ikke har forstått at folk snakker om å gjøre selve raid bossene vanskeligere, ikke for å få mer attunements og nøkler etc.

 

Forferdelig frustrerende å diskutere med folk som ikke har det minste peil om hva de snakker om, spesielt når de alt har bestemt seg for hva de mener og uansett hvilke argumenter de får mot seg blir de oversett og ignorert. De blir elitister og hardcore egoister, mens ditt syn er det uoffisielle synet til resten av wow spillerene.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Om du ser lenger bak så har jeg sagt hele tiden at om folk synes raidene er for lett så må Blizzard se på muligheter for å balansere dette, det er dog og de som har kommet med forslag om at man burde reintrodusere nøkkelsystemet som var i TBC og det er jeg ikke enig i.

 

Det som er frustrerende i denne tråden er besserwissere som ikke er interesert i å diskutere men konkludere. Om man blar seg tilbake i tråden ser man at der er mange saklige svar og diskusjoner rundt temaet, men et fåtall, minoritet, forsurer tråden og er mer interesert i å diskutere person fremfor sak. Jeg ser at enkeltes meninger omhandler meg som person men dere får si hva dere vil si, det er ikke trådens emne heller. Unødvendig provisering blir bare rapportert, det er ikke tema for tråden og det forsurer bare topicen. Så forsøk å debater slik de fleste bakover har klart fremfor å konkludere.

Lenke til kommentar
Har du prøvd dagens raids? nei det har du ikke, men still.. here you are. Diskuterer i vei. tror ikke jeg har møtt en eneste person til nå som har ment at naxx er det minste vanskelig. Her er det du som er minoriteten. La oss bruke ditt eget hovedargument. Virker som majoriteten mener det er for lett, da burde det forandres. Du har nesten utelukkende snakket om ting rundt raiding. Du er den eneste som enda ikke har forstått at folk snakker om å gjøre selve raid bossene vanskeligere, ikke for å få mer attunements og nøkler etc.

jeg mener egentlig at wow med unntak av et par fights i sunwell(evnt magtheridon første utgavene) ikke har sett noe motstand i pve siden orginale naxx, at blizz nå legger listen enda lavere så eneste du trenger for gruse gjennom naxx er klare skrape sammen 25stk med iq jevnt over samme som skostørrelse så kan 4-5 av de være afk gjennom hele instancen uten at det gir problemer med downe bossene er direkte trist, naxx nå er en parodi på det naxx sto for i pve.

 

kjenner jeg allerede er lei farme naxx etter at sjappa falt over bare du så hardt på den første uken, bare et halvår med farming til tier8 content kommer nå, sikkert like trist lett også :(

 

men det med majoriteten kommer litt annpå hvordan du ser på det da, majoriteten av forum brukerne er for blizzard en minioritet av spillerne.

er de top 10% misfornøyde med for lett content, mens neste 50% blir glade over lette epics tar blizzard seg ei kake til og smiler fra øre til øre.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Det som er frustrerende i denne tråden er besserwissere som ikke er interesert i å diskutere men konkludere. Om man blar seg tilbake i tråden ser man at der er mange saklige svar og diskusjoner rundt temaet, men et fåtall, minoritet, forsurer tråden og er mer interesert i å diskutere person fremfor sak. Jeg ser at enkeltes meninger omhandler meg som person men dere får si hva dere vil si, det er ikke trådens emne heller. Unødvendig provisering blir bare rapportert, det er ikke tema for tråden og det forsurer bare topicen. Så forsøk å debater slik de fleste bakover har klart fremfor å konkludere.

 

 

Jeg skal være enig med deg i en ting, det har blitt en del unødvendige poster i denne tråden. Mye av grunnen til dette, er at du Bear^ gang på gang lager poster som ved første øyekast kan gi intrykk av at du er erfaren og vet hvor landet ligger, men ettersom du poster igjen og igjen vises det at din erfaring er ganske fraværende.

 

når jeg leser postene dine så tenker jeg på en guttunge på 9-10 år, som skal lage sin første stil i hjemmelekse. Når skolen er ferdig så setter han seg i skolebussen som kjører han hjem. helt tilfeldig så sitter det noen store tøffe karer fra ungdomsskolen på bussen, de snakker om sånne kule ting som tøffe karer vanligvis prater om, lillegutt prøver så godt han kan å høre etter, men han får ikke med seg alt. når lillegutt kommer hjem så finner han fram et leksikon og bestemors kryssord-ordbok, der snapper han opp mange fancy ord og uttrykk som han kan bruke i stilen sin. og når alt dette er gjort, så setter han seg ned og skriver ned masse rare ord og utrykk, som om et par dager kommer til å gi lærern et enormt hodebry, siden ja hva var det egentlig lillegutt skrev om?

 

 

så helt til slutt, jeg er 100% sikker på en ting bear^. det er at om du hadde dysset ned dine veldig bastante meninger, som ofte i hvertfall tildels viser å ikke stemme. og heller satser på å skaffe deg mer erfaring, slik at du stiller på en mer lik linje med de du debaterer mot, så vil nok flamingen mot deg bli kraftig redusert.

 

hva topic angår, jeg må si at jeg er av de som virklig liker utfordrende encounters, men om alt er for lett nå? neh! er det noe som er for vansklig nå? neh. utifra hvor mye jeg har spillt wow de siste åra så passer det meg bra hvordan content er lagt opp nå.

Lenke til kommentar

Kort sagt, jeg har ingenting imot de raidene som er ute nå. men jeg skulle ønske det var et raid til ute, som var litt vrient (OS 3D teller ikke). Masse content for casuals er flott, men noe ekstra for hardcore (som igjen frister casuals og øker følelsen av at noe er epic og vrient) tror jeg alle ville tjent på.

Lenke til kommentar
Så kael/vashj pre-nerf var bare gogo for deg?

seff gidde de motstand, men ikke i nærheten av det orginale naxx gjorde.

 

men de var mer solid test på kommunikasjon imo, fikk en liten oppvekker der hvor slapp den var blitt siden naxx og faktisk bruk for

 

 

 

"problemet" er jo at flertallet av wow spillerne desverre liker at de får tingene på sølvfat.

 

virker nesten som wow sitt svar på et par mulige konkurrenter var gjøre alt pisslett så casuals som trossalt er største spillergruppen skulle bli, så drite kraftig i de som spiller litt mer.

 

men mener den casuals linjen starter bli litt tynnet ut, eneste "fordelen" de som spiller mer er farmer consumables etc men gjerne en casual som ikke gidder tar 2timer overtid så drar visakortet og har consumables for neste 8ukene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...