Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.


Anbefalte innlegg

Mye av det utstyret jeg nå har (som forøvrig bringer meg til akkura 540 defense) har jeg fått enten fra quest reward, normal runs eller faktisk kjøpt fra faksjoner som Wyrmrest og Argent crusader. Jeg har brukt litt tid på dette, rundt regnet 1 til 2 uker /played tid (litt unøyaktig ettersom det er litt fjas i den tiden og). Men det er oppnåelig, jeg har nå mulighet til å være med på andre ting.

 

Fra en spillutviklers standpunk vil og si at dette er bare bra, flere folk får oppleve spillet og jo flere folk som opplever spillet jo mer reklame får Blizzard. Jo flere personer som kommer inn i spillet jo lengere overlever WoW.

 

Det har vært veldig fokusert at WoW er veldig veldig tidkrevende, noe det var før. Så nå har man rettet fokusen vekk fra at det skal være tidkrevende og heller underholdene. Tiltak som championing systemet og at alle heroics er åpen fra man dinger 80 er bare gode tiltak, det er rettet fokus vekk fra tidkrevende, kjedelige, ting og mer over på å opplevel innholdet i spillet.

 

Nå vet vi og at Blizzard lager tileggspakker i patchene sine som de gir ut nå og da, så finner man spillet for lett har man likevel muligheten for at det kommer bedre og mer tilfredsstillende innhold over tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye av det utstyret jeg nå har (som forøvrig bringer meg til akkura 540 defense) har jeg fått enten fra quest reward, normal runs eller faktisk kjøpt fra faksjoner som Wyrmrest og Argent crusader. Jeg har brukt litt tid på dette, rundt regnet 1 til 2 uker /played tid (litt unøyaktig ettersom det er litt fjas i den tiden og). Men det er oppnåelig, jeg har nå mulighet til å være med på andre ting.

 

Fra en spillutviklers standpunk vil og si at dette er bare bra, flere folk får oppleve spillet og jo flere folk som opplever spillet jo mer reklame får Blizzard. Jo flere personer som kommer inn i spillet jo lengere overlever WoW.

 

Det har vært veldig fokusert at WoW er veldig veldig tidkrevende, noe det var før. Så nå har man rettet fokusen vekk fra at det skal være tidkrevende og heller underholdene. Tiltak som championing systemet og at alle heroics er åpen fra man dinger 80 er bare gode tiltak, det er rettet fokus vekk fra tidkrevende, kjedelige, ting og mer over på å opplevel innholdet i spillet.

 

Nå vet vi og at Blizzard lager tileggspakker i patchene sine som de gir ut nå og da, så finner man spillet for lett har man likevel muligheten for at det kommer bedre og mer tilfredsstillende innhold over tid.

 

Om det faktisk tok deg 2 uker med /played er du bare rævva, sorry at jeg sier det, men du er dårlig.

 

Grendel hadde vel en 5-6 dager /played før han var fullt ut i epic-gear, det er mye mindre tid prioritert på WoW IRL og han går deg en lang gang i hva han har oppnådd. Synes du bare kan gi deg her for du driter deg ut.

Lenke til kommentar

1 til 2 uker /played, 168-336 timer siden release. Virker ikke spesielt casual for meg, om jeg ikke tar helt feil her jeg sitter på jobb. Var det ikke du som hadde så liten spilletid med jobbe etc?

Virker som du spiller mye men ikke får oppnådd noe spesielt mens du spiller. Klart man ikke får heroic nøkler og epic gear fra end game raids om man bare fjaser rundt og farmer mobs.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
1416 timer siden spillet kom ut.

Bear^ har spilt i 336 av dem

 

Det er 23.7% av all tiden spillet har vært ute. Til sammenligning har palaen til Grendel 8 dager played eller 13.5% av all tiden wotlk har vært ute

 

/end thread

23.7 % etter 80 ding. pluss på Til 80 brukte jeg rundt regnet 2 månder. sry Bear, men tråden om Bear^ har allerede dinget epic.

Lenke til kommentar
At folk ikke kan debatere blir deres problem og ikke mitt, merksnodig nok klarer 95% av folkene her å debatere saklig og ordentlig men dessverre har vi de 5% som forsurer hele emnet.

 

Nok OT, diskuter nå sak fremfor person og la det være med det.

 

Oi, oi, oi, den der var dristig, men skal ikke kommentere den noe utover dette.

Lenke til kommentar

Ja skulle tro at folk syntes det vare bedre at gear ikke tok halve livet å få tak i, derimot kan jeg akseptere at enkelte synes det blir for lett men jeg skjønner ikke problemstillingen eller grunnen til dette. Som jeg har spekulert i kan det tenkes at enkelte blir litt irritert når de ser flere personer med samme gear som dem, av hvilken årsak denne irritasjonen oppstår kan man bare spekulere i om teorien min stemmer.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt logikken i det heller, om man har 6 uker spilling eller 3 uker spilling er irrellevant (i virkeligheten). Om man dedikerer den spilletiden man har til en oppgave og man jobber for å oppnå dette så ser jeg ikke grunn til at man skal få mindre bra items. De som er hardcore jobber la oss si 3 uker for de gode items mens casual jobber 6 uker for det samme fordi han dedikerer mindre tid per dag men oppnår til slutt samme resultat.

 

Det som blir realiteten da er jo at casual bruker lengere tid enn hardcore spillere, noe som er det hardcore folket er ute etter.

Lenke til kommentar
Om det faktisk tok deg 2 uker med /played er du bare rævva, sorry at jeg sier det, men du er dårlig.

 

Grendel hadde vel en 5-6 dager /played før han var fullt ut i epic-gear, det er mye mindre tid prioritert på WoW IRL og han går deg en lang gang i hva han har oppnådd. Synes du bare kan gi deg her for du driter deg ut.

 

Hva faen er det slaks kommentar? Om han ønsker å bruke lenger tid på å levle, nyte spillet utforske osv så er nå det noe han bestemmer, uten at jævla elitister skal komme med pisken og slenge drit fordi han ikke fulgte Kralnors "fast-leveling 101" guide til punkt å prikke.

 

Kansje Bear ønsker å se SPILLET, og ikke bare farme endgame opp og i mente slik grendel vil. Om det er noen som driter seg her så er det nok deg.

Lenke til kommentar

Det er noen få ting som slår meg når jeg leser tråden. Spesielt fra "casual"-siden, eller de-som-ikke-kan-sitte-10-timer-hver-dag-med-spillet-siden-de-har-visstnok-et-fantastisk-liv.

Det blir sagt gang på gang, at du kanskje kan sette av to timer en til to ganger i uken og spille. Vel, det vil si at det ikke blir spilt instanser 2 ganger i uken. Nå er jeg usikker på hvor mange instanser som er i spillet siden jeg ikke spiller lenger (nå er dette problemet et generelt MMO-problem og ikke unikt for WoW).

La oss anta at du spiller to ganger i uken og tar en instanse i uken (altså den andre dagen går med til questing og/eller litt PvP). Det vil da si at du ikke har på langt nær brukt opp instansen til at du kan ha godt lei! Så jeg klarer ikke helt se poenget med at du skal ha tilgang til alt. Du burde da ikke ha mulighet til å spille Heroics med det første eller rense Naxxramas rett etterpå.

Tradisjonen frem til nå har vært at nytt innhold har blitt lansert for de som progresserer mest, altså de som vil aktivt oppleve spillet og ikke få alt servert på sølvfat. I gode gamle vanlige WoW så kom det flere instanser etterhvert, og et par uker etter så ble alt gjort lettere slik at flere hadde mulighet til å se den delen av spillet. Greit at casuals og folk som hadde to-tre timer til rådighet ikke fikk feie igjennom AQ40 eller Naxx som begge er i mine øyne fantastiske opplevelser av det jeg fikk oppleve av det.

Samme skjedde i TBC.

 

Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan casuals kan klage dersom nye instanser er vanskelige, jeg skjønner ikke hvordan de kan "gå lei av å farme heroics" når de aldri er der så ofte, ei vanlige instanser.

Selv likte jeg å gå i UBRS selv om vi var på twins i AQ40, eller Scholomance og Stratholme for den saks skyld.

 

Så forklar meg Bear. Nøyaktig hva er problemet for en casual når det er nok av ting de kan oppleve?

 

Hvorfor kan ikke jeg vinne VM på ski når de andre utøverne trener i flere år og jeg ikke trener? Det er ikke rettferdig at de får ting jeg ikke får når de jobber for det :( .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Nå har jeg retigjort for nettopp dette, det er ikke problemet at ting er vanskelig, synes ikke ting er for lett men har en fin vanskelighetsgrad. Problemet er at mange anser det slik at casual spillere ikke har livets rett, dvs har rett til å få samme items som dem som dedikerer lang tid på spillet. Nærmest en kvotering, Requiers level 80 and 80 hours of playtime over 5 days. Er i alle fall slik jeg ser at mange hardcorefolk presiserer ting.

 

Vanskelighetsgraden i heroics varierer naturligvis etter hvilken gruppe man er sammens med, men slik jeg har forstått det synes enkelt at raidene blir for lett og henviser da til Kelly's helter som har gjort naxx 10 og 25 allerede og alle de andre raidene og dermed nå anser spillet som for lett. I tilegg synes de ingen ting om at casual spillere nå og kommer opp og vil leke. Altså, skolegårds metodikken, man er ikke "kul" nok til å verdig det man har på seg.

 

Forøvrig har jeg og bedt pent og pyntelig at dere slutter å diskutere meg og heller forholder dere til temaet i tråden.

Lenke til kommentar

Som sagt før, og sies igjen. Poenget er ikke at casuals ikke skal få oppleve spillets goder, men at de ikke skal fise igjennom på samme måte som hardcore folka. De som spiller hardcore jobber for progresjon mye raskere. Og når nytt innhold slippes så vil nivået på det siste tier av raidinnhold bli gjort enklere slik at casuals kan komme seg igjennom og stange mot en vegg.

Ting kommer ikke gratis selv om du ønsker det.

 

Sikkert kun meg som faktisk likte PvP-systemet med rangering (nesten slik som arena er nå). Da gjaldt faktisk "er du ikke god nok (spiller nok), får du ikke items". Vi hadde en stakkars orc warrior som ble rank 12 tror jeg med kun å botte AV :!: .

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at selv om de hadde hatt samme vansklighetsgrad som i instancene da tbc var nytt, så hadde casual spillerene hatt det akkurat like morro i raids som nå.

Om man raider 3-4 timer en kveld i uka, eller 5 har lite og si.

Den følelsen man får når man jobber som et lag, og virkelig må jobbe for og få ned en ny boss er umulig og få nå.

Det og stå fast på en boss er halve morroa, for når man endelig får han ned så er det så utrolig gøy.

Sånn som det er nå så kan en gjeng med ny-dingede players cleare naxx 25 man på en kveld, uten om og slite og få det til og klaffe skikkelig. HVOR er morroa i det?! Det er heller casual players som er opptatte av og glittre i epics, ikke hardcore spillere som dere sier. Da jeg raidet på det meste så dreit jeg langt i om hvordan gear jeg hadde, var heller ikke krise om jeg ikke fikk bytta ut noen deler i løpet av ei uke eller to. Det som var gøy var og slite med nye bosser, og få de ned.

 

Jeg tror det er nettop dette mange savner nå, det at man må bruke et par kvelder/uker på og få ned en boss for første gang.

Dere som syns det er bra som det er nå har tydeligvis ikke raidet mye før.

Morroa er ikke det og cleare en instance på 1.2.3 og bli full t7 på 1 uke men og sammarbeide godt, fokusere og ikke minst være en del av noe.

Fikk selv t7.25 deler en av de første ukene, i PUGS, får samme følelsen når jeg dreper en boss i heroic mode som jeg får når jeg blir ferdig med en heroic 5 man instance. Gj, kkthxbye..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...