Gå til innhold

Hvilke Domene-Policies er aktive på Vista'en min?

albe

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få listet opp hvilke policies som rammer pc'en min når jeg er koblet til domene?

Finnes det et program som lister opp dette? jeg finner kun lokale policies når jeg graver i Vistaen min (64-bit).

Grunnen til at jeg spør er at jeg er lei av å feilsøke på hvorfor maskinen min ikke funker som forventet, og tilslutt finne ut at det er satt en policy på f.eks skjermsparer med passord (er upraktisk når man bruker maskinen til presentasjoner).

Man kan jo alltid spørre IT-avdelingen, men de har ikke alltid oversikt over dette selv. Så det hadde vært praktisk å kunne få listet opp aktive policies. Og SÅ gå til IT og "forhandle".

Endret av albe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! Da lærte jeg noe nytt idag også.

Og jeg fikk bekreftet at det var en policy som ødelegger for meg, selv om IT insisterte på at det ikke var noen policier i bruk ;-)

Endret av albe
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F
for referanse:

kommando linje versonen av rsop er gpresult /r, du får også vite hvilke sikkerhetsgrupper brukeren din er medlem av.

Ved rsop.msc får du alle innstillinger som rammer maskinen og brukeren som er pålogget. Gpresult viser bare hvilke GPO'er og ikke inholdet i de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...