Gå til innhold

NGT og abonnement som oppgraderes

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i sin til noe som het MEGA 3100... og tenkte i dag "burde ikke dette snart bli oppgradert til en raskere hastighet?"

Så sjekket jeg nettsisdene deres og der var navnet byttet ut med MEGA 3500.

Så da lurer jeg på:

• Når hastigheten blir oppjustert på et abonnement, merker ikke kunden dette automtisk lenger? Det er jo passe dumt å bruke et hastighetsnavn på et abonnement(feks MEGA4500), da hastighetene har en tendens til å oppjusteres for å møte konkurransen.

• Må jeg etter dagens ordning bytte abonnement for å få den nye hastigheten? Noe som innebærer gebyrer for abb.-bytte og en ny bindingstid på 12 mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. NGT har en policy om at de ikke endrer ditt gamle abonnement med mindre det gagner dem.

Så ny hastighet får du ikke, og dersom prisen på abonnementet ditt går ned så får du ikke ny pris uten å betale et gebyr først.

Egentlig skulle jeg rådet deg til å velge en leverandør som har vett til å ta vare på kundene sine, men hele bredbåndsbransjen i dette landet er råtten tvers gjennom.

Min erfaring med NGT er at du må sende et brev med begrunnet oppsigelse. Da ringer de deg og tilbyr deg haugevis av rabatter for å holde på deg. Enkle henvendelser til kundeservice kommer du ingen vei med.

Lenke til kommentar

NGT oppgraderte abonnement gratis tidligere, men etter at det kom nye vilkår kunne de ikke lenger gjøre dette da nye vilkår må godkjennes i hvert enkelt tilfelle.

Om abonnementet du bytter til koster det samme eller mindre må du velge mellom 12 måneders bindingstid eller 299,- i produktendringsgebyr (Priser).

Velger du et abonnement som koster mer (1 krone mer enn det gamle eller mer) slipper du gebyr/bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...