Vaenas Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ok spørsmålet er sånn hvordan får jeg lagd en side hvor bakgrunnen aldri beveger seg med scrollen altså når man scroller vil det se ut som at arket beveger seg oppå bakgrunnen. Pluss at jeg lurer på hvordan man får lagd slik at en Iframe eller hva enn man trenger for å gjøre dette autojusterer seg i høyden og ikke i breden etter skjerm størrelsen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) background-attachment: fixed; for å holde bakgrunnen i ro. Edit: Hvis iframe-en skal dekke hele skjermen i høyden kan du bruke height: 100%;. Anbefaler ikke iframe. Endret 2. januar 2009 av Bozzeye Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Takker. Men hva anbefaler du å bruke istedetfor? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det spørs hva du skal bruke det til. Hva hadde du tenkt å ha i iframe-en? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Vent med at bakgrunnen står stille trenger man vel ikke å bruke Iframe for å ha konstant størrelse på innholds omerådet. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du kan bruke div i stedet for iframe, og sette høyde og bredde i css. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Går det ann å sette height 100% i en div? Til nå har jeg bare fått satt det i pixler osv. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja, det går an, skriv height: 100%; i css. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Gjorde det nå, men alt som skjer er at boxen justerer seg etter innholdet ikke slik at den uansett dekker hele skjermen. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er div-en inni noen andre elementer? Hvis ja, kanskje div-en er 100% i forhold det elementet, og ikke skjermen. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Nei den er ikke inni noen andre elementer det er nettopp det. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Prøv å sett følgende kode i CSS body {min-height:100%} har ikke hatt mye hell med denne koden selv, men ser at det er mange som får det til på denne måten :s Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det fungerte ikke... Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hmm... Var litt vanskelig dette... Noen andre her som har tips til hva man kan gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå