Dorian Gray Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg vet ikke om det finnes en kjempeenkel løsning på dette, men jeg prøver å rangere filmene på IMDb etter antall stemmer og jeg finner ikke ut hvordan. En ting er Topp 250-listen deres hvor enkelte filmer bare har 5-10 000 stemmer (Kind Hearts and Coronets, Notti di Cabiria, Ox-Bow, osv) mens andre har 300 000, men jeg vil se hvilke filmer som er de mest sette. Tanken er rett og slett å finne de filmene som er så åpenbare og alle som har sett, men som jeg på en eller annen måte har hoppet over fordi den ikke nevnes i kåringer eller lignende. Et eksempel ville vært Titanic, som aldri nevnes i noen kåringer og aldri diskuteres verken her eller på andre forum, og egentlig har en middels karakter (7.2), men som likevel er blitt stemt på av 200 000 IMDb-brukere. Det er slike filmer jeg ønsker å oppdage, så hvis noen har forslag til hvordan dette kan gjøres (enten her eller et annet sted), så hadde jeg satt pris på det. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Tror det nærmeste du komme er den søkefunksjonen som du finner nederst på siden her hvor det står: Minimum Number of Voters. Er jo bare å skrive inn f. eks 150 000, så vil du få opp alle filmene som har over 150k med stemmer. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Manx, din herlige jævel. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Du kan gjøre det samme gjennom Power Search, bare med enda flere valgmuligheter. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Denne er vel heller ikke dum. Selv har jeg sett 85% av disse. Endret 6. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 85% er det magiske tallet her i dag, ja. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Sett alle unntatt fire (Little Miss Sunshine, The Princess Bride og Spiderman 2 & 3). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Denne er vel heller ikke dum. Selv har jeg sett 85% av disse. Contributors 1. StefanAlexander Laget den i natt basert på et powersøk på filmer med over 100 000 stemmer. Det tok en solid time, men det er verdt det når folk tar den i bruk nesten øyeblikkelig. =D Ligger for øvrig på 96%, så jeg tror det må bli en liten Spider-Man og Pirates-maraton. Jeg kan se alle 6 og anmelde etterpå, selv om jeg gruer meg til Pirates 3. Jeg så begynnelsen i sommer og det var rimelig tafatte greier. Endret 6. januar 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Denne er vel heller ikke dum. Selv har jeg sett 85% av disse. Regner med han har sett lista, med tanke på at det er han som lagd den.^^ Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Haha Endret 6. januar 2009 av Venerable Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Regner med han har sett lista, med tanke på at det er han som lagd den.^^ Hehe. Oppdaget det først nå. Godt jobbet, Dorian. ^^ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Denne er vel heller ikke dum. Selv har jeg sett 85% av disse. Var fem av de filmene jeg ikke hadde sett... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det var ein nyttig funksjon, saknar mogelegheiten til å sortere etter antal som har stemt i søkeresultatene på IMDB, men det får vel klare seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå