Long Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Hei, folkens. Jeg ønsker deres hjelp til å finne et bra surroundanlegg, slik at 360-spillingen vil bli så fornøyelig som mulig. Men dessverre er jeg en amatør når det kommer til lyd, så jeg lurer på da: Kan dere finne fram et godt surroundanlegg (gjerne gjennom Prisguide) til under 2500 kr? Det skal også være svart og plassbesparende. Så lurer jeg på da om hva slags kabler som kobles til TV-er som det er vanlig å få med? Jeg har forresten følgende innganger i TV-en ledig: - HDMI x2 (en skal brukes til 360) - SCART x2 - RGB På forhånd, takk. PS: Det hadde vært fint om dere også hadde kommet med forklaringer av basisbegrep innenfor lyd. Dette hadde hjulpet meg litt. Endret 2. januar 2009 av MK-Card Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 kanskje dette? det anlegget funker nok utmerket til ditt bruk og er plassbesparende. litt usikker om det følger kabler med. står ingenting om det. isåfall kjøper du en hvilken som helst hdmi kabel. trenger overhodet ikke være dyr. man hører/ser ikke forskjell allikevel Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei. I den prisklassen er valget enkelt. Logitech z-5500 leverer kanonbra lyd til prisen og utfyller kravene dine med glans. I tilegg til høytalersettet kjøper du deg en optisk lydkabel. Slike får du feks på Clas Ohlson til rundt 100kr. Denne bruker du til å koble sammen x-boxen og anlegget. Små, lekre høytalere som enkelt kan festes på veggen kombinert med en kraftig 10" subwoofer er stikkordene med dette systemet. De følger med sorte tøy deksler du kan sette på høytalerne, så hele pakken kan bli sort som natten! Har skrevet litt mer om anlegget i Denne tråden. Til slutt vil jeg føye til at selvom dette er et billig anlegg, så burde du absolutt plasere høytalerne riktig/nøyaktig samt sette av tid til en inspillingsperiode. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 det anlegget e jo en selvfølge i den prisklassen hvis man skal koble den til pc som folk flest gjør idag med sånne anlegg. eg forstår det sånn at han skal ha det i stua. passer lissom ikke med et sånt anlegg der synes no eg då. har sjøl logitech te pc og det e knall Lenke til kommentar
Long Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Gjeewaytee: - Jeg skal ha surroundanlegget på gutterommet mitt, derav kravet til at det skal være plassbesparende. Dessverre ser ditt forslag for stort og høyt ut. Har du andre forslag kanskje? Nauz: - Den ser veldig flott ut! Jeg har da et spørsmål på disse sikringene: Er det noen spesiell grunn til at sikringen går lett av? Er det en feil eller no? Og hva slags sikringer må jeg spørre etter i butikken, slik at jeg har et par ekstra hvis noe skulle skje? Tusen takk til dere. Flott med sånne svar. Endret 2. januar 2009 av MK-Card Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 denne er jo litt snedig Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) det anlegget e jo en selvfølge i den prisklassen hvis man skal koble den til pc som folk flest gjør idag med sånne anlegg. eg forstår det sånn at han skal ha det i stua. passer lissom ikke med et sånt anlegg der synes no eg då. har sjøl logitech te pc og det e knall Anlegget har mulighet til å dekode dolby digital og dts signaler og kan kobles til det meste via koakskabel/optisk kabel. Det eneste jeg kan komme på som gjør det upassende i en stue, er at det ikke følger med dvd spiller. Hvis man sammenligner med slike ferdigpakker fra elkjøp, så må man opp i en høyere prisklasse for å finne matchene lyd fra spill/film. Når det gjelder sikringen, så er er det ikke noe feil med anlegget og du trenger ikke å bekymre deg for at den skal gå. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg har sett flere tråder her på forumet der den har gått og folk lurer på hva som har skjedd. kjedelig å mistenke at hele anlegget er deffekt når det kun er en sikring som har gått. Det skjedde faktisk på mitt anlegg etter kun en dag. Dersom den skulle gå, skrur du bare ut sikringen og tar den med deg til en elektrobutikk. De finner en lik en til deg, koster ikke mye. Som gjeewaytee, kan anlegget også kobles direkte til pc, men det er likevel et hjemmekinoanlegg og ikke bare data-høytalere. Endret 2. januar 2009 av Nauz Lenke til kommentar
Long Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Vel, da har jeg bestemt meg for å gå for Logitech Z-5500. Tusen takk for all hjelp, folkens! Konge av dere å hjelpe! Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Vel, da har jeg bestemt meg for å gå for Logitech Z-5500. Tusen takk for all hjelp, folkens! Konge av dere å hjelpe! Håper du blir fornøyd, spilling blir ikke det samme uten. Når du får anlegget, er det bare og teste i vei, men det trenger litt tid til å løsne opp før lyden blir optimal. Det er derfor lurt å sette anlegget til å spille musikk over lengre tid. Hvor lang tid du burde bruke på inspilling er er omdiskutert tema uten noe fasitsvar. La det feks spille ca 20 timer( ikke nødvendigvis i strekk) på sånn passe volum, derret bruker du det bare vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå