theseaswillrunred Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Ja! Dressen må koste minst 10 000 kroner, ellers ser den ikke bra ut på deg. Og jeg kan love deg den er stygg da! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Ja! Dressen må koste minst 10 000 kroner, ellers ser den ikke bra ut på deg. Og jeg kan love deg den er stygg da! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Alle butikkene i Jermyn Street har nettbutikker. Dette er selveste skjortegata i London. Jeg har handlet mye på Charles Tyrwhitt (uttales Tirritt), og de har en utmerket servis og flotte skjorter i klassisk herremote fra ca 200 NOK. Jeg kan love deg at du vil ha problemer med å finne skjorter av samme kvalitet i Norge til under 1000-lappen. Butikken fører også alt annet en mann trenger av klær for å være "riktig" kledd, men har litt blandet erfaring med dressene og skoene. Typisk brittisk stil. www.ctshirts.co.uk Den suverene butikken i Jermyn Street er Turnbull & Asser, som leverer til kjendiser og kongelige. Her er prisen ganske stive, men skjortene er av ypperste merke. De har også ordinær butikk i Harrods. T.M.Lewin har også gode skjorter til en rimelig penge. Stort utvalg og en del andre herreklær og. Jeg kjenner kun til skjortene. og de er litt solide og litt mer moderne. www.tmlewin.co.uk. Den mest populere skjortebutikken er nok Thomas Pink, som har fantastiske skjorter og ofte litt gøye, selv om de er relativt formelle. De har fin nettbutikk, og stort utvalg. Salget hos Thomas pink er legendarisk, og er alt i gang. Jeg har handlet mye der, og skjortene er uslitelige, og flotte å ha på. www.thomaspink.com Min personlige favoritt er likevel en eneste familieeide forretningen i hele Jermyn Street: Harvie & Hudson. De har utrolig utvalg i stripete skjorter, men relativt dårlig nettbutikk. Det er som å tre 40 år tilbake i tid å gå inn i en av utsalgsstedene deres. Det er nesten som støvet drysser av herrene bak disken, formelle og korekte, men full av brittisk sjarm. Vel verd et besøk i RL. og på nett: www.harvieandhudson.com Det som er flott med disse butikkene er at det er stort utvalg i størrelser, slik at en får mest sannsynlig skjorter som passer både i armene og halsen. Noe som ikke lar seg gjøre i norske butikker. Skjorter som selges i Norge er stort sett også satt sammen på en enklere (og billigere) måte enn de engelske, og ser ofte simplere ut - etter min smak... Ut over dette er det en rekke andre butikker i gata, som kan snuses opp på nettet. De fleste nettbutikkene har også en rekek råd om slipsknytting og andre nyttige saker. Jeg har også handlet i Sawile Row, og har god erfaring med Dege and Skinner. Fantastisk skjorter, men litt lik norske priser... Noen som har erfaring med dresser fra Oswald Boateng? Fornyere av Sawile Row, med eget realitysshow, visst nok... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for et utfyllende svar, Dag! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Ja! Dressen må koste minst 10 000 kroner, ellers ser den ikke bra ut på deg. Og jeg kan love deg den er stygg da! Nesten, men det er derfor man kjøper på lagersalg eller vanlig salg! Kjøpte meg ny dress før jul i fjor. Kostet over 8k i butikken, men jeg fikk den for rundt 3,500,- om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Man trenger virkelig ikke en dress til 8-10 lapper for at den skal se bra ut på deg. Jeg synes dressene fra f. eks Tiger ser bra ut, og de koster da ikke mer enn 4-5k. Så lenge skredderen passer på at passformen er bra vil dressen se bra ut også. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Ja! Dressen må koste minst 10 000 kroner, ellers ser den ikke bra ut på deg. Og jeg kan love deg den er stygg da! Nesten, men det er derfor man kjøper på lagersalg eller vanlig salg! Kjøpte meg ny dress før jul i fjor. Kostet over 8k i butikken, men jeg fikk den for rundt 3,500,- om jeg ikke husker feil Jeg tror han bare prøvde å være morsom. Den dobbeltspente som er avbildet på side 1 synes jeg ser fryktelig ut. En blanding av 70-talls mote og dagens damedress/drakt. Den andre var helt grei Dobbelt kneppet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet og forumstyret å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding. Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte. Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Dressens pris viser noen ganger kvalitene på plagget, men ikke alltid. For 10 000 burde de fleste finne en dress de liker, men de virkelig gode dressene er skreddersydde og prisen starter på ca 20 000. Den dobbeltspente som thrice har lagt ut bilde av er helt typisk brittisk, men dukken den er satt på er for liten. Derfor virker dressen stor og klumsete. Armene er for lange, skjorten skal stikke 1-2 cm utfor. Dressen er også presset litt dårlig, slik vi ser på slagene. Nederste knapp skal ikke kneppes, uansett dresstype. Ellers er dressen typisk brittisk, med rette skuldre, innsving i livet og litt høyt plasserte armer. Det gjør at dressen gir et noe høyreist, formelt og uniformasktig preg. Så er den engelske dressen også litt av en arbeidsuniform, og påkrevd i en rekke jobber. En kan litt sleivete si at den engelske dressen langt på vei skal skjule bæreren og dekke til hans individualitet. Bukselinning er for eksempel ikke viktig for en britte, for det ville aldri falle ham inn å ta av seg jakken over for fremmede. Det er nesten en uhørt selvavsløring for en britte. En italiener, der i mot, vil ha elegante dressbukser som han kan vise frem og få oppmerksomhet i når han tar av seg jakken. Derfor er italienske dressbukser ofte mer forseggjort enn de engelske. På litt dyre engelske dresser (og de fleste fra Charles Tyrwhitt) skal det gå an å kneppe opp knappene på ermet. Ikke at en engelskmann ville finne på å gjøre det uten om når han er på do! Men det skal kunne gå an. :-) En kan se noen som vil vise at de har fin dress, og som går med ytterste knappen åpen. Noe jeg gjør, for eksempel. Tenker at mange tror knappen har falt av, for det er få som vet om denne lille detaljens betyding. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 9. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2009 Hva betyr det når den ytterste knappen er åpen? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Det betyr at hvis du begynner å telle knapper fra skulderen av og ut over så er det den siste du kommer til. Hvis du kommer lengre, da har du telt for mange. Du bruker gjerne ikke dress så ofte? Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) :!: snaffle: Det betyr, som han sier, at man har en fin dress på seg. Dette fordi det ikke er mulig på billigere dresser å åpne denne. Endret 10. januar 2009 av This is David Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Tenkte kanskje det var noe mer bak det jeg.. Takk Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Neida, det er ingen hemmelig kode å ha en uknappet knapp i ermet. Og ikke ett sikkert tegn på at dressen er dyr heller, for det finnes flere dyre dresser som du ikke kan åpne ermet på. Men at knappen er åpen er i alle fall et sikkert tegn på at eieren vil vise seg frem. Det sies derimot, men dette er bare ett rykte, at kongen bærer gallauniform med den ytterste knappen åpen. I følge ryktet skal det vise at han er klar til kamp. Kanskje ikke sant, men i så fall godt løyet. For kongen vår er jo ikke så krigersk, da... Lenke til kommentar
hautecouture Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 tips til hvordan dressen skal sitte; http://www.klikk.no/mote/formenn/article370826.ece Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Det var en grei innføring. Det er også viktig for dressens levetid hvordan den oppbevares og stelles. Du må la dressen hvile mellom hvert bruk, og ikke bruker flere dager etter hverandre. Du må ha en god og brei henger og en buksehenger. Dressen bør ikke renses, da kjemikaliene er for sterke for stoffet. Dressen børstes etter bruk og henges til lufting. Evnt flekker fjernes med en gang. En gang i blant kan dressen med hell hengens på badet når du dusjer, det vil gjøre den godt å få trekke til seg fukt. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Follestad er veldig gode på dette området! Ta deg en tur dit! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg synes dressene fra f. eks Tiger ser bra ut, og de koster da ikke mer enn 4-5k. Så lenge skredderen passer på at passformen er bra vil dressen se bra ut også. Helt enig, muttern gjorde ett kupp på en dress til meg for noen år siden. Hun fant en Tiger dress på loppemarked, ga 100,- for den og 150,- for å få den renset. En Tiger dress for 250,- ekke dumt. Vi hadde jo litt flaks også da, den sitter jo rimlig bra. Eneste plagget jeg har fra loppemarked er en dress, hehe det er vel kanskje ikke så vanlig Lenke til kommentar
Jule3 Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Hvordan er det med vest og den nederste knappen? Den kan kneppes igjen? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Interessant tråd. Jeg bruker dress kun to-tre ganger i året, og har derfor ikke brydd meg særlig hvordan den ser ut, men det frister jo litt å ha flere dresser som passer i flere anledninger. Den jeg har nå får jeg alltid kommentarer på at ser bra ut, noe som gjør at jeg tror jeg har hatt en del flaks da jeg bruke 20 minutter på Dressmann og 1500,- inkludert skjorte og slips dagen før jeg skulle sette meg på et fly hjem til jul. Det er en én-knapps, enkeltspent, dobbeltsnittet sak i koksfarge jeg bruker med sort skjorte. Ganske forsiktig altså. Problemet mitt med den er at jeg syntes den får en for kraftig kjegleform når jeg knepper knappen, og det dype snittet ned til knappen gjør at bevegelser på skuldrene fører til store hulrom mellom kropp og blazer. Derfor lukker jeg den bare når jeg står oppreist og i ro, og har den åpen ellers. Jeg er ganske lav, så det kan høres ut som om at en dress med flere knapper vil se bedre ut på meg, men hva kan gjøres med "kjegleformen"? Jeg er ganske tynn rundt livet, så noe som går ganske rett vil trolig passe. Og angående skjorter, er det noen som har en link til en side som beskriver hvordan størrelser og former der måles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå