Looper87 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 MGS1: Noe engasjerende historie. Blir litt nostalgisk når du tenker tilbake på første gang du spilte det, men når du spiller det om igjen så har ikke spillet den stimulusen det en gang hadde. MGS2: Fantastisk historie, bruk av tema og dialog. MGS3: Noe engasjerende historie, mye humor, men litt for mange særheter etter min smak. MGS4: Kjedelig førsteinntrykk, flere uinteressante personligheter, noe kjedelig historie, langtrukkent og alt for mange sære scener og dialoger etter min smak. Gråt jeg? Nei selvfølgelig ikke. Eneste som engasjerte meg til å spille videre var for å få svar på alle de ubesvarte spørsmålene. Eneste spillscenen som har fått meg til å felle en tåre eller to, (obs! FF7 spoiler) er dialogen til Cloud i FF7 etter at Aerith er blitt drept. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Tror man skal ta med at folk er forskjellig og ikke ta alt over en kam. Jeg føler ikke noe behov for å gråte eller tørke øyekroken når jeg ser en trist film eller spiller. Jeg kan forstå at folk gjør det, men jeg har ikke det behovet, eller egenskapen alt ettersom. Jeg kan allikevel føle spenning når jeg leder med ett mål mot slutten av 2 omgang i FIFA mot kompisen, eller bli grepet av stemningen som et spill eller film gir. Tror egentlig det mest handler om hva som kommer naturlig hos hver og en enkelt, og ingen andre kan noen gang si om det er hverken galt eller riktig å gjøre. Ja vi er jo alle forskjellige. Men felles nevner er vel at folk flest "føler" når de spiller. I hvilken grad er selvfølgelig opp til hver enkelt person. Selv om du ikke må tørke øyekroken så synes du sikkert filmen/spillet er trist. Og da er jo poenget til de som laget spillet/filmen oppnådd. Men synes det høres veldig kipt ut å spill/se film for de TØFFINGENE her som ikke klarer å ta til seg det som spillet/filmen klarer å formidle. Looper87: Huff ja.. Det var en vanskelig periode i spillet Men igjen var det en viktig del av spillet som gjorde spillet til noe mer. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 UrgeLOL, det er gutter/menn du diskuterer følelser med. At noen ikke er i stand til å innrømme de har slike, er vel ganske normalt Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 UrgeLOL, det er gutter/menn du diskuterer følelser med.At noen ikke er i stand til å innrømme de har slike, er vel ganske normalt Egentlig ikke. Dette er et anonymt forum, ergo lyver du ikke for noen andre enn deg selv. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 ... Men så er det nok ganske normalt for mange å lyve for seg selv. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 UrgeLOL, det er gutter/menn du diskuterer følelser med.At noen ikke er i stand til å innrømme de har slike, er vel ganske normalt Egentlig ikke. Dette er et anonymt forum, ergo lyver du ikke for noen andre enn deg selv. Selvsagt, men det gjør ikke at visse åpner seg noe mer opp av den grunn. De vil vel ikke inrømme for seg selv uansett at de har slike følelser, og det har vel vist seg at menn/gutter kan ha problemer med slikt uansett anonym eller ei Lenke til kommentar
GETINTHEVAN Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Herregud da. Hva er galt med dere? Macho-ikke-tør-å-vise-følelser? Hvor er det dere tar disse karakteristikkene av meg fra? Så vidt jeg vet så er det ikke noen av dere som kjenner meg særlig. Om det er noen som er kjerring når jeg ser film eller hører musikk så er det vel meg, og jeg er den første til å innrømme det. Jeg grein da jeg så Todo Sobre Mi Madre, Den Fantastiske Amèlie og C.R.A.Z.Y. The Piano, Thelma & Loise og The Beutiful Thing fikk meg også til å tute. Så sent som i går lå jeg og sippa på sofaen og hørte The Crying Light av Antony & The Johnsons, ene og alene fordi det var vakkert og fikk meg til å føle meg ensom. Jeg har også fått klump i halsen av mange spill opp gjennom tidene, men MGS4 just doesn't get to me, fordi det er overspilt, lite troverdig og like følelsesløst som en etter-skoletid-australsk-ungdomsserie. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Herregud da. Hva er galt med dere? Macho-ikke-tør-å-vise-følelser? Hvor er det dere tar disse karakteristikkene av meg fra? Så vidt jeg vet så er det ikke noen av dere som kjenner meg særlig. Så vidt jeg har fått inntrykk av, så er det du som mener det er noe galt med oss som faktisk ble følelsesmessig berørt av historien i MGS4. Så kom ikke her... Jeg har også fått klump i halsen av mange spill opp gjennom tidene, men MGS4 just doesn't get to me, fordi det er overspilt, lite troverdig og like følelsesløst som en etter-skoletid-australsk-ungdomsserie. Da hører vel du til gruppen som ikke har et følelsesforhold til akkurat denne serien da. Helt greit det. Men ikke rakk ned på og latterliggjør de som faktisk har det. Lenke til kommentar
GETINTHEVAN Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Da hører vel du til gruppen som ikke har et følelsesforhold til akkurat denne serien da. Helt greit det. Men ikke rakk ned på og latterliggjør de som faktisk har det. Det bare totalt uforståelig. Og så lenge "gamers just settles for less" så kommer spillmediet til å stå i stampe som det stort sett har gjort de siste årene. Og ja, MGS4 er definitivt "...less" Men guri laila, dette er jo bare min mening og den har ikke noe å si, så dere slipper å flippe helt ut. Endret 3. januar 2009 av GETINTHEVAN Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 MGS4 var mere "gåsehud" opplevelser grunnet heftige filmsekvenser. Ble ikke noe "jeg-har-uhelbredelig-dødelig-sykdom-på-theoperawinfreyshow" emosjonelle følelser. Synes faktisk at slutten på halo3 var vel så lite/mye trist som MGS4. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Seriøst, finnes det voksne mennesker som griner av de derre påtatte klisjéene i MGS4? Jeg har da ikke sett makan til pinlige scener i mitt liv. Jeg måtte rett og slett skippe noen av scenene fordi det var direkte flaut. Spesielt den scenen med brilleslangen og hu derre som ikke er Meryl når de er ombord på flyet og knuller. Helt seriøst. Kojima fortjener alt vondt i verden for å utsatt meg for noe sånt.Til og med kjærlighetsscenene i en hvilken som helst animu er mer gripende og mindre pinlig enn i MGS. Si meg - Kjøpte dere følelsesene deres på billigsalg? Jøss, du er jammen tøff. Ingen 12åring har gjort meg like vill i nikkersen før som du gjør. What a man! Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Seriøst, finnes det voksne mennesker som griner av de derre påtatte klisjéene i MGS4? Jeg har da ikke sett makan til pinlige scener i mitt liv. Jeg måtte rett og slett skippe noen av scenene fordi det var direkte flaut. Spesielt den scenen med brilleslangen og hu derre som ikke er Meryl når de er ombord på flyet og knuller. Helt seriøst. Kojima fortjener alt vondt i verden for å utsatt meg for noe sånt.Til og med kjærlighetsscenene i en hvilken som helst animu er mer gripende og mindre pinlig enn i MGS. Si meg - Kjøpte dere følelsesene deres på billigsalg? Jøss, du er jammen tøff. Ingen 12åring har gjort meg like vill i nikkersen før som du gjør. What a man! Ingen vits å hakke på folk for deres personlige oppfatning da. Alle og enhver har rett til egne meninger. GETINTHEVAN likte feks ikke hvordan ting ble overspillt og hyperdramatisert. Smaken er som baken, delt (eller full av drit). Tolkning er en fin bil Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Seriøst, finnes det voksne mennesker som griner av de derre påtatte klisjéene i MGS4? Jeg har da ikke sett makan til pinlige scener i mitt liv. Jeg måtte rett og slett skippe noen av scenene fordi det var direkte flaut. Spesielt den scenen med brilleslangen og hu derre som ikke er Meryl når de er ombord på flyet og knuller. Helt seriøst. Kojima fortjener alt vondt i verden for å utsatt meg for noe sånt.Til og med kjærlighetsscenene i en hvilken som helst animu er mer gripende og mindre pinlig enn i MGS. Si meg - Kjøpte dere følelsesene deres på billigsalg? Jøss, du er jammen tøff. Ingen 12åring har gjort meg like vill i nikkersen før som du gjør. What a man! Ingen vits å hakke på folk for deres personlige oppfatning da. Alle og enhver har rett til egne meninger. GETINTHEVAN likte feks ikke hvordan ting ble overspillt og hyperdramatisert. Smaken er som baken, delt (eller full av drit). Tolkning er en fin bil Ingen vits i å hakke på folk for deres meninger? Bruker du det som forsvar for han som slenger dritt kolliktivt til alle som ble rørt av MGS4? Det var da en merkelig form for logikk. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Den gikk ut til alle som hakker Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Den gikk ut til alle som hakker hehe skjønt Lenke til kommentar
zuperhans Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Gråt du under spilling av Mgs4? mgs4 var en bergogdalbane av følelser men gråting var ikkje en av dem. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) MGS-castet måtte i gruppeterapi.. Se filmen hos Youtube Endret 3. januar 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå