Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøp av nye pc deler (ja, enda en slik!)

Anbefalte innlegg

Sitter her og studerer stuff og staff for å finne ut hva jeg skal kjøpe for å få en noenlunde bra spill-pc. Jeg krever langt i fra det beste, men om det kan kjøre spill som Fallout 3 uten problemer hadde jeg jo blitt glad. <:

Har fikset en liten handlevogn, til og med! Den mangler kabinett og strømforsyning, da. Tar det i morgen. Har et Acer Aspire E500 kabinett med strømforsyning (er den pc'n jeg bruker nå), men aner ikke om det er ATX eller ei... skal prøve å ringe kundesupport i morgen for å se om de er noe klokere.

HDD og DVD-Brenner stjeler jeg bare fra denne maskinen.

Så hvis noen kunne ha fortalt meg om oppsettet ser bra ut så hadde det vært fint. <: Og hvis noen har noe bedre så kom gjerne med det! :p

Endret av MeiSel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er akkurat det jeg tenker også. Men det der er en prislapp som vil passe meg meget fint. Nå gjelder det bare å finne et nogenlunde rimelig kabinett, PSU og en vifte. Noen som har gode forslag? prøver å ikke komme så alt for mye over 1500 på de tre komponentene - men 2000 er akseptabelt hvis det er verdt det. ;>

Lenke til kommentar

Hei

PC (innmat) til 5-6k, kommer ann på om du skal kjøpe med kabinett.

Rimelig og bra oppsett.

Handlevognen er her

HK P5Q-Pro , bra hk som er overklokkingsvillig.

GPU Radeon HD 4850, noe av de beste bang for the bucks kortene.

CPU Intel Core 2 Duo 8500, grunnen til at jeg ikke anbefaler 8400, er at 8500 har større

multiplier og kan derfor overklokkes mer.

Ram OCZ DDR2 PC2-6400 Reaper CL4 4 GB Edition, god ram, med livstidsgaranti.

Som sagt dette er noe av det beste du vil få for rundt 5 tusen. Meget bra oppsett som vil holde noen år.

Lenke til kommentar

Antec Three Hundred er et helt greitt og rimelig kabinett. Bygde i det i jula, og intet å klage på i den sammeheng. Nødvendige kabinettvifter er med.

Et annet alternativ er Antec Sonata III. Det koster ca 1 000 kr inklusive en 500 Watts PSU. Antec EarthWatts som brukes som PSU er uten tvil av samme kvalitet som Corsair VX450, om ikke hakket bedre. Antec, Corsair eller Seasonic er samme "ulla", alle laget av Seasonic. Dette kabinettet er noe trangere å bygge i en Three Hundred, men kvaliteten er meget bra. Har selv et av første modellen, som nå er snart 6 år. PSU-en som var i dette er fremdeles i daglig bruk i en annen maskin. Her kan det lønne seg å kjøpe en 12 cm vifte ekstra, Noctua NF-S12-1200 er et godt valg.

Lenke til kommentar
Antec EarthWatts som brukes som PSU er uten tvil av samme kvalitet som Corsair VX450, om ikke hakket bedre. Antec, Corsair eller Seasonic er samme "ulla", alle laget av Seasonic. Dette kabinettet er noe trangere å bygge i en Three Hundred, men kvaliteten er meget bra.

Ikke at det antageligvis vil spille inn allverdens, men skal være sagt at Antec nylig har byttet OEM fra Seasonic til Delta for en del av modellene sine, det inkluderer PSUen som kommer med Sonata-kabinttet. Nå kan også Delta lage gode PSUer, som bevist med Antec Signature-serien som bare har fått ros der de har blitt reviewet på nettet. Earthwatts-utgaven har jeg ikke sett noen oppdaterte reviews på forsåvidt. Har i en maskin som står, en 550W Chieftec PSU som er Delta-produsert og den har klart å ta unna det jeg har lempa i fanget på den de siste par åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...