Lupus_pax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 vi har alle sett filmer som startrek osv. hvor personer blir teleportert rundt. Jeg lurer litt på; vis man teleporterer ett menneske fra et sted til et annet vil da litt av personen dø ? F.eks. skjela? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ja den vil dø og skyvedører vil ikke åpne seg for deg lengre. Akkurat slik som med Bart Simpsons da han solgte sjela si. Anbefaler deg derfor å holde deg unna teleportering inntil de får rettet opp i denne buggen. Sjela er veldig praktisk og ha i dagens samfunn. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Enig med phax, teleportering skal man være forsiktig med. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Dette har aldri blitt utprøvd, dette er en teori jeg leste i et teknologi blad jeg hadde engang. Men med det vi har av teknologisk (teoretiske) muligheter til å kunne teleportere noe i dag, er partere å det vi skal teleportere opp i partikler og dermed kunne å få dette konvertert om til bitstrømmer (0 og 1). Da kunne vi ført dette over vanlig nettverkskabler, til og med trådløst. Men, dette hadde krevd kraftig utstyr, og hadde nettet sluttet å virke under prossesen så hadde nok gjennstanden vi teleportete kanskje kommet ut som 1/2 eller 1/3 av gjennstanden. Resten ville bli sendt til utgangspunktet. Derfor er dette noe som fortsatt er under forskning og det er derfor det ikke snakkes om heller. Men uannset ser jeg ikke muligheten i å konvertere partikler om til bitstrømmer, uten om kopiere verdier, som vil danne en klone og ikke teleportere. Interresant tema, men ellers tror jeg det ikke nyter å diskutere det. Fordi det er noe vi ikke har kunnskap om anntar jeg. Endret 2. januar 2009 av Johsse Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) vi har alle sett filmer som startrek osv. hvor personer blir teleportert rundt.Jeg lurer litt på; vis man teleporterer ett menneske fra et sted til et annet vil da litt av personen dø ? F.eks. skjela? Som RWS sa til meg: "slutt å tenke på om det er skjela. heller begynn å tenke på om det er bevissthet." bevisstheten vil nokk ikke dø.. hvorfor skulle noe som helst dø i det heletatt? Mulig tu tenker som en stamme med en pussig livssyn gjorde. (husker ikke helt hva stammen het)... De tok fly for første gang, og når de kom fram, måtte de legge seg ned og vente et par timer på at skjelen skulle komme til kroppen deres. De mente de hadde kjørt så fort i fly, at skjela ikke hadde rukket å følge med, haha! xD Endret 2. januar 2009 av Ccconker Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg sa jo egentlig ingenting om tema da, men va om det ikke finnes noe sjel? Jeg tror det finnes en kropp og en hjerne. Ikke noe mer, det har aldri vist seg at det finnes noe sjel. Så teoretisk, om den teorien jeg skrev hadde vært sann kunne teleportering være et alternativ til transport? La oss vente å se hva som skjer i fremtiden, vi skal nok alltid få et svar på det Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg har sett teleportering (hvis man kan kalle det det da) i både Star Trek og Stargate, men det er kun i "The Fly" det virker mer realistisk. Man krabber inn i en "boble" og blir overført via tykke kabler (eller var det rør..(?)) over i en annen "boble", om jeg husker riktig fra filmen. Og selvsagt skal det lite til før man ender opp skikkelig "fucked".. Endret 2. januar 2009 av scumbag Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg sa jo egentlig ingenting om tema da, men va om det ikke finnes noe sjel? Jeg tror det finnes en kropp og en hjerne. Ikke noe mer, det har aldri vist seg at det finnes noe sjel. Så teoretisk, om den teorien jeg skrev hadde vært sann kunne teleportering være et alternativ til transport? La oss vente å se hva som skjer i fremtiden, vi skal nok alltid få et svar på det Innlegget var ikke ment til deg.. jeg hadde ikke engang lest ditt innlegg før jeg la inn mitt. Men nå har jeg det.Klart det ville krevd utrolig svært mye utstyr for å utføre teleportering.. Sett at vi skulle teleportere en kakedeig på samme måte som vi gjør når vi dender et bilde fra en PC til en annen. og hvis det hadde gått på samme måte men 0 og 1 (altså av og på) ville det være f.eks. mel (i kakedeigen) på.. krydder på.. skjønner? akkuret som en TV.. mottar signaler med 0 og 1; og så gjør tv-en det om til bilder, men sitt "svære" utstyr Endret 2. januar 2009 av Ccconker Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Innlegget var ikke ment til deg Jeg vet du ikke skrev til meg, men jeg følte for å svare på innlgget som jeg glemte i min først post, og så passet den inn til ditt innlegg derfor la jeg det ikke til i det første innlegget mitt Det er jo det jeg sier, men det du snur det mot er jo kopiering av verdiene, altså kloning. Det er jo PC-en gjør med bildet, den kopierer alle verdiene i bildet over til skriveren som prosseserer utbildet. Det jeg snakker om å få gjennstanden om til partikler som kan på en eller transporteres. Dermed kom dette med bitstrømmer inn i bildet, men da hjelper det ikke at maskinen, tar verdiene som du sier kakedeig (på), krydder (på). Men, partiklene av gjennstanden må omformes til en kode. Jeg beklager at jeg ikke skrev at 0 og 1 bare var et eksempel, kunne for all del brukt en annen kode og ikke nødvendigvis et 2 talls system. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 OK, jeg skjønnner. men mener du ikke da at det skal være DEN tingen du teleporterer som skal komme fram? eller mener du bare at det ska være akkurat det samme? for da er det jo bare snakk om kopiering (som om du sender et bilde fra en mobil til en annen, - avsenderen har fortsatt det samme bildet). Lenke til kommentar
Lupus_pax Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 det det jeg tenker på er om det er noe åndelig ved ett vesen som gjør at en del av vesnet dør. jeg henviser til at det er bevist at det er en energi som forlater kroppen når vi dør. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 jeg henviser til at det er bevist at det er en energi som forlater kroppen når vi dør. Det er bare tull. Det er ikke noe energi som forlater kroppen når vi dør i det hele tatt. Det er en myte. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 det det jeg tenker på er om det er noe åndelig ved ett vesen som gjør at en del av vesnet dør.jeg henviser til at det er bevist at det er en energi som forlater kroppen når vi dør. ok, så du definerer energi som sjel? Da må jeg nesten spørre...har en atombombe sjel? energi forlater atombomben når den "dør"? Hvis "energien" forlater kroppen når man dør... hva har det seg at dagens primære drivstoff er urgammel liksaft fra tidligere levende organismer? Kjører vi rundt med dinosaurussjel på tanken? Er det dette som er å brenne i helvette? Du ligger og rotner i årtusner til en fremtidlig art kommer å putter deg på tanken? skål! Lenke til kommentar
Lupus_pax Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg bare prøver å finne ut av hva gtrekerne mente med animalis (sjel). det som er forskejlen på en A-bombe og et vesen er at et vesen kan tenke "fritt", men det kan ikke en A-bombe Lenke til kommentar
O3K Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Selg sjelen din før du teleporterer så burde det gå smooth. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) det det jeg tenker på er om det er noe åndelig ved ett vesen som gjør at en del av vesnet dør.jeg henviser til at det er bevist at det er en energi som forlater kroppen når vi dør. Når kroppen er i live har den temperatur ca 37 grader. Når en dør synker temperaturen til den er lik omgivelsne. Enkel termodynamikk, energi blir overført til omgivelsne, ikke noe sjeler eller ånder ved god gammel klassisk fysikk. Hva om du brenner opp i f eks solens kjerne der teperaturen er 13,6 millioner grader. Flytter det da tonnevis av sjeler inn i kroppen din bare fordi energien i kroppen din øker noe sykt ? Vanskelig å si om vi mister noe "sjel" under f eks teleportering, død osv osv når ikke en eneste en i hele verden greier å beskrive hva en sjel er. Ville ikke antatt at det finnes noe "åndelig" ved oss, mange som liker å tro det fordi de er redd for at de ikke er mer en en organisk maskin, og siden en maskin kan kopieres nøyaktig, så skulle det teoretisk ikke være noe i veien for at en kom helskinnet frem ved f eks teleportering (dersom telepatøren er så nøyaktig at den kopierer deg til hver minste detalj før han sender deg som signal til motaks punktet ) Endret 3. januar 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ja den vil dø og skyvedører vil ikke åpne seg for deg lengre. Akkurat slik som med Bart Simpsons da han solgte sjela si. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå