Gå til innhold

Er PSU'en min kraftig nok?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nettopp oppgradert PC'en min litt, men tenkte ikke over å kjøpe ny PSU. Nå kjører jeg 2x Ati Sapphire HD 4850 512mb i crossfire, en HDD, 4 gig ram og en E6600 Dual Core prosessor (klokket til 2,6ghz). Strømforsyningen min er på HELE 500W.. Og jeg tror dette er for lite? Noen ganger har jeg en god del fps, mens andre ganger merkes det som om jeg får fps-loss, med lagg osv (i CSS f.eks, og AoC.) Vil en større strømforsyning gjøre at kortene får mer juice, og kan yte bedre?

Takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et HD 4850 kort drar 208W på peak og CPU'n din drar 117W i idle. Vet dog ikke om det vil løse ditt fps problem å bytte PSU, men jeg tror ikke det vil skade heller :whistle:

En E6600 drar max 65W på full last og et HD4850 drar max. 110W (i følge ATI). Regner med tallene du har sett på er strømforbruket til en hel maskin.

Lenke til kommentar
Et HD 4850 kort drar 208W på peak og CPU'n din drar 117W i idle. Vet dog ikke om det vil løse ditt fps problem å bytte PSU, men jeg tror ikke det vil skade heller :whistle:

Takk skal du ha :) Tror uansett ikke det skader nei.. Det ble en NorthQ 850W. Da skal det være nok :p

Lenke til kommentar
Som nevnt, de tallene han nevner er feil. Men du får se hva som skjer når du bytter PSU. Hva slags merke var denne 500 watteren du har fra før forresten?

Aah, kk.. Jeg har en Chieftec. Hatt den i snart 3-4 år, og vært veldig fornøyd med den! Aldri skjedd noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...