Gå til innhold

Ny gitar med vibra-arm?

Svirre91

Anbefalte innlegg

Trenger en ny gitar kjenner jeg...har en billig gitar av Behringer, og det er vel på tide å skifte den ut i noe mer holdbar kvalitet syns jeg...:p

Jeg ønsker en gitar med vibra-arm som ikke ødelegger stemmingen i strengene. Den jeg har nå gjør det. Bare du kommer så vidt bort armen er hele gitar ustemt igjen...

Noen forslag til en ny gitar??? Helst ikke altfor dyr...;)

P.S: Trenger bare selve gitaren...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fender Stratocaster?

Classic Player-serien er mye gitar for pengene.

Har sett på denne serien...;)

Men tenkte meg noe innenfor Ibanez, Fame(veit noen av de er dyre), ESP eller Gibson...;) Er ikke ute etter 1000kr gitar her, men ønsker en gitar til kanskje 4-5000kr med kvalitet...:)

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt vil ha en gitar med vibra- arm, eller tremolo som det er mer vanlig å kalle det, hadde jeg kikket etter noe i S- serien til Ibanez. Jeg vet at s470 og et par 5-ere har veldig god tremolo med kulelager i stedet for kniv- egger. Uansett hva du velger av gitar i denne priklassen, skal det gå an å bruke tremoloen uten at gitaren blir ustemt.

RG- gitarene er også noe å kikke på, men der har jeg ikke oversikt over tremoloene, så der skal jeg ikke uttale meg.

Trenger du ikke tremoloen, så kjøp en gitar uten. En skikkelig tremolo koster ganske mye penger, så en fast stol gir mer penger til overs til dyrere pickup og andre ting. Disse gitarene det er snakk om her, har også såkalte "Floyd rose"- aktige tremoloer, det vil si at du kan slakke strengene helt til de henger som spagetti på gitaren, eller dra gitaren flere toner over det den er stemt i. Det medfører at det er noe mer omstendelig å skifte strenger, og å få gitaren stemt. Når det er riktig satt opp, fungerer det utmerket, når det ikke er det, har du noe som oppleves som en problemgitar.

Jeg ser du foreslår Gibson. I din prisramme blr det da en brukt gitar. En SG har fast stol, og er en skikkelig rockebørse!

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...