ragamuffin Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Og med det så sparte jeg 350 penger Bruker selv Sandisk Ultra II, og de er jo nesten gratis. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg kjøpte like godt et par Extreme III 4 Gb-kort til D80en, og "degraderte" Ultra II 2Gb-kortene til LX3-tjeneste Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet hvordan Panasonic Lumix DMC-TZ5K 9MP (Black) er iforhold til LX3? Det ser jo ganske likt ut og koster halve prisen, eller er det noen ander som er bedre i denne prisklassen? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet hvordan Panasonic Lumix DMC-TZ5K 9MP (Black) er iforhold til LX3? Det ser jo ganske likt ut og koster halve prisen, eller er det noen ander som er bedre i denne prisklassen? Begge er med i denne testen. Frode Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da har jeg nettopp bestilt LX3 selv, og gleder meg svært til å få kameraet. Men - jeg glemte selvfølgelig å bestille minnekort :!: Her er jeg litt usikker på hva som er best, og så litt forskjellige svar i denne tråden. Hvilke minnekort funker bra for LX3? Som er par med LX3's ytelse, med mest mulig kapasitet, og samtidig få mest for pengene? Og - burde jeg bestille disse på nett, og betale frakt på nytt, eller kan jeg bare gå i en fotobutikk, uten å betale unødvendig mye? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Japan Photo har i hvert fall helt greie priser på minnekort i butikkene sine. Selv bruker jeg mine "gamle" 2GB Sandisk Ultra-II-kort, og ytelsen er god nok for mitt bruk. De er i hvert fall raske nok til å takle filming med LX3. Har brukt ett av Extreme III-kortene i LX3en også, men jeg merket ikke noen stor forskjell. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er det noen her som har prøvd vidvinkelforsatslinsen, DMW-LW46? Hvordan er den i området 18-24mm? Panasonic forsatsprodukter til LX3: http://www.panasonic.no/html/no_NO/407002/...amp;p=DMW-LPL46 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ellers: Sweet - Panasonic.ru selger en premium-pakke - en LX3 med 'alt', i en aluminiumskoffert.. Litt mer leselig oversikt. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hva skal man med embalasjen? -Kofferten er jo 100 ganger så stor som kameraet. Noen som har prøvd forsatslinsa,DMW-LW46? -Eller noe av det andre ekstrautstyret? http://panasonic.net/avc/lumix/compact/lx3...ccessories.html Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Nice ... En slik koffert skal man da alltid klare å få bruk for! Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Et alternativ til å måtte ta av og på linsehetta. 8o) Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 [OT]"Linsehette" er Sonys Ole H. P. Diesen-aktige oversettelse av "Lens hood", altså det siviliserte mennesker kaller en solblender. Ordet du leter etter er "objektivdeksel" [/OT] Morsom løsning, men det plager meg ikke så mye å ta av og på objektivdekselet. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Da er en LX3 på vei til et postkontor nær meg Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Gled deg. Dette er et kamera som ligger i jakkelommen konstant. Man vet aldri når man får lyst til å knipse... Fra Oasis-konserten igår. Endret 28. januar 2009 av Freem@n Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Fine bilder. Jammen ikke mye støy å se. Men stemmer virkelig ISO-verdien som er angitt i Exif på bilde nr 2 (ISO 3200)? Det henger ikke helt på greip når man ser på ISO-verdien på bilde nr 1 og 3. Hvilken etterbehandling har du gjort? Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Det stemmer nok det. Lysmåleren (og dermed fotografen) bommet riktignok en del på bildet 2 så eksponeringen måtte justeres i ettertid. ISO 1600 og samme lukkertid ville nok vært et bedre valg. Men når resultatet har så lite støy, som du nevner, betyr det lite. Etterbehandlet RAW-filene i Lightroom med de vanlige parameterne i develop-fanen. Endret 29. januar 2009 av Freem@n Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vurderer nå dette kameraet sterkt. Finnes det en grei veske til en rimelig pris? japanphoto har en til 700 kr. Synes dette er litt vell mye Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vurderer nå dette kameraet sterkt. Finnes det en grei veske til en rimelig pris? japanphoto har en til 700 kr. Synes dette er litt vell mye Orginalvesken til en 699.- sitter som et pølseskinn har jeg hørt,hvis det ikke er viktig så får du vesker fra en par hundre kroner. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Når det gjelder vesken DMW-CLX3 så har jeg den. Det jeg kan si om den er at den er utrolig smart, ettersom selve veska sitter fast i selve kameraet. Men å betale 700 kr. er litt drøyt. Let litt på kelkoo eller andre pris-sammenlikningstjenester. Min plan videre forøvrig er å kjøpe vidvinkel-konverterer og feste kameraet på paragliderhjelmen min. Vet jo fra før at det filmer i ganske bra kvalitet, så dette kan bli gøy. Skal poste video her i denne tråden ut i mars. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 har nå fått både filteradapter, polafilter og optisk søker. Søkeren er stor og fin og har "bright lines" for 35mm, 85mm og 135mm. Ved å zoome inn akkurat halvveis har jeg funnet ut at 35mm-linjene passer bra med bildet, har tenkt å bruke den settingen til litt gatefotografering. Kameraet ser skikkelig kult ut med søker påmontert, vurderer å bytte nick til "Cartier-Bresson".... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå