Gå til innhold

Hvilken er kongen på haugen; Sony KDL-52Z4500, Samsung LE52A866 eller Pioneer LX5090?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny High end tv som skal benyttes mye til blue ray film og konsollspilling. Den skal også kunne brukes opp mot pc, men i mindre grad. Prisbegrensingen er rundt 25000. Sitteavstanden er uvist, men kan fort bli så kort som to meter.

Sony KDL-52Z4500

Samsung LE52A866

Pioneer LX5090

sammenligning

Jeg har jo sett fått med meg at alle tv'ene har sine fordeler og ulemper, det er også det som gjør meg litt usikker på hvilken jeg skal velge. Det som jeg hadde ønsket var om jeg kunne få litt diskusjon, meninger innspill på hvilken tv som er den beste av disse tre. Eventuelt om dere mener dette er helt feil valg så kom gjerne med andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

I alle tester og sammenligninger så kommer Pioneer ut på toppen. Det har de gjort i flere år nå.

Hvis du googler litt vil du finne haugevis med tester som bekrefter dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KQ4qN1oN

Sitter på gjerdet til å shoppe tv selv og Pioneer kommer jo best ut og en ansatt på Siba sa at om jeg hadde vurdert og hadde lyst til å bruke 20+ på en Pioneer så hadde han ingen TV i butikken som kunne måle seg med den men at Samsung PS50A766 faktisk kunne tåle sammenligningen med tanke på at den er endel billigere (16k)

Synes samsungen er interessant men jeg så en av Samsungs 47" mot en Phillips 52", begge 100Hz men det var et betydelig mere hakkete bilde på Samsungen under panorering, noe selgeren kunne bekrefte, men at dette skulle være betydelig bedre på 7-serien...

Trenger tips her jeg også evt om det er andre som kan være å vurdere

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter en ny High end tv som skal benyttes mye til blue ray film og konsollspilling. Den skal også kunne brukes opp mot pc, men i mindre grad. Prisbegrensingen er rundt 25000. Sitteavstanden er uvist, men kan fort bli så kort som to meter.

Sony KDL-52Z4500

Samsung LE52A866

Pioneer LX5090

sammenligning

Jeg har jo sett fått med meg at alle tv'ene har sine fordeler og ulemper, det er også det som gjør meg litt usikker på hvilken jeg skal velge. Det som jeg hadde ønsket var om jeg kunne få litt diskusjon, meninger innspill på hvilken tv som er den beste av disse tre. Eventuelt om dere mener dette er helt feil valg så kom gjerne med andre forslag.

Pioner er vel best,men her sammenligner du jo helt forskjellige tver, pioner er best på plasma,men værst på pris .

Når det gjelder de andre så har jeg sammenlignet 666 - 866 begge fra Samsung sammens med philips + panasonic plasma tv, alle disse samtidig i min stue og det er ikke tvil,Samsung drar avgårde med seieren, det skrytes så mye av sortnivået til plasma,javel på Pionern er det bedre men selv der krever det at du har et rom med forholdsvis lite lys,for øker du kontrasten så går det utover sortnivået,dette problemet har du ikke på lcd, en annen ting er at en på alle plasmatv utenom pioner sine får gjennskinn mellom skjerm og glassplaten foran skjermen, dette ses spes godt på hvit tekst på sort bakgrunn, der teksten nesten ser dobbelt ut, dette er beskrevet i en rekke tester.

Ellers er de største forskjellene mellom lcd og plasma så godt som utvisket på nye tver, iallefall om en går litt opp i pris .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KQ4qN1oN

Hvor stort er problemet på plasma på nye tv'er i dag? Tenker å bruke TV'n mest til DigitalTV via CDs PVR Dekoder (SD) og fra DVD (SD) og PC. Ikke tenkt å brukes som "pc-skjerm" Brennes det inn etter et par timer med startlinjen eller tar det "dagesvis"

Begynner å bli mer og mer klar for Samsungs PS50A766, denne har MPEG2/4-mottaker DVB-T og den funker da dårlig mot kabel som jeg skjønner, men da jeg har PVR har det ikke så mye å si. Og om noen har noe greie på om ethernet-funksjonen funker til å streame fra PC og evt hvilke softwares som støttes? Bruker TVersity mot D-Link DSM320 i dag som funker....greit nok. (Har funnet ut at TVersity visstnok støtter DNLA protokollen og skal derfor fungere mot denne TV'en)

Endret av Slettet-KQ4qN1oN
Lenke til kommentar

dere med at bilde brenner seg fast har blitt mye bedre på nye plasma skjermer;)

ellers bør du klart gå for pioneer sin tv, har hadd 2 stk 50" er sykt fornøyd;) ingen som kan måle seg med pioneer.

pioneer har også klart å gå under svarthets grensen til det vi menesker klare å se, så er det ingen som er i nerheten av design hvis du skal ha tv`n hengende på vegen det er værtfall min mening;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspillene jeg har fått, men nå er valget tatt.

Fikk beskjed av broren min at de skulle ha "supertilbud" på lx5090 for 19900,- hos expert fra mandag av. Det eneste jeg lurer på er hvorfor de skal selge den så billig, kommer det inn en ny modell til butikken?

Det er uansett mye tv for pengene og det vil alltid komme en ny og bedre modell.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed av broren min at de skulle ha "supertilbud" på lx5090 for 19900,- hos expert fra mandag av. Det eneste jeg lurer på er hvorfor de skal selge den så billig, kommer det inn en ny modell til butikken?

Det er uansett mye tv for pengene og det vil alltid komme en ny og bedre modell.

Sliter kanskje med å selge så dyre tver, er jo ikke akkurat billig.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Pioneer er kongen på haugen. Da helst KRP-500.

Elkjøp/Lefdal har solgt LX5090 for 19.995,- i en uke nå, men den skal vistnok opp igjen til 22.995,-. LX5090 er ikke utgående, men kommer til å fortsette til utskiftning i sommer. KRP-500 blir den nye toppmodellen (på samme måte som 8. gen hadde 5080, 508 og LX508)

LCD-TVer som tåler sammenlikning fra Pioneer blir Samsung LE55A966 eller LE46A796. (evt dyrere LED modeller fra Sharp og Sony)

fredrick4: Hvor har du det fra at Pioneer har klart å gå under sortnivågrensen for hva øyet kan se? Menneskeøyet er faktisk svært kritisk for sort, og vil greit kunne skille absolutt sort fra en lysere gråtone. Sammenlikner du panelet med ramma kan du faktisk se forskjeller. Pioneers sortnivå ligger på 0.0031 cd/m2 som er svært bra, men fortsatt ikke absolutt.

Lenke til kommentar

Kommer ny modell ja, den heter vel KRP-500A ,eller rettere sagt den er kommet.

http://www.pioneer.no/no/products/62/63/41...500A/index.html

Lenke til kommentar
Du sammenligner vidt forskjellige TV'er. Jeg ville gått for en plasma TV til din bruk

Nei, han skal bruke TV'en også til konsollspilling. Da utgår plasma med en gang.

Edit: Du har tatt ditt valg, ja. Det er en tabbe å spille på en plasma TV. Jeg foretrekker selv plasma til film, og da særlig Pioneer sine modeller... men det er å be om bråk å koble en konsoll til en plasma-skjerm.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Du sammenligner vidt forskjellige TV'er. Jeg ville gått for en plasma TV til din bruk

Nei, han skal bruke TV'en også til konsollspilling. Da utgår plasma med en gang.

Edit: Du har tatt ditt valg, ja. Det er en tabbe å spille på en plasma TV. Jeg foretrekker selv plasma til film, og da særlig Pioneer sine modeller... men det er å be om bråk å koble en konsoll til en plasma-skjerm.

Hvorfor? plasma er jo mye raskere på responstid som igjen slipper etterslepp. er jo bedre på konsoll da;)

Lenke til kommentar

TULL.

Lenke til kommentar

Hvorfor? plasma er jo mye raskere på responstid som igjen slipper etterslepp. er jo bedre på konsoll da;)

Plasma tåler ikke statiske bilder, de brenner seg fast i skjermen etter hvert. Når du virkelig spiller er det ikke statiske bilder, men når konsollen står på og at du er mer eller mindre inaktiv kan det fort forårsake synlige skader på skjermen. Det samme skjer dersom du ser på en film, trykker på pause og lar det stå slik over lang tid.

Det er en av grunnene for at plasma er på vei ut... Slike problemer får du ikke med en LCD, selv om jeg er fullstendig enig i at plasma-bilder er mye mer behagelige når man ser på film og kontrastnivåene er av en helt annen kvalitet. Hadde jeg ikke spilt hadde jeg kjøpt en Pioneer KURO for lenge siden.

TULL.

Jada jada.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...