kaian Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Hvordan får de det til?? De har godt blikk for motiver, og de er enda bedre på det både det fototekniske og kunstneriske enn undertegnede. I hvertfall litt. Men i hovedsak er det nok mitt valg av D40 som holder bildene mine tilbake. Så når jeg er klar for å tre fram som den guruen jeg er, kommer jeg til å oppgradere. Mange flotte fotografer som trekkes fram her. De fleste av mine favoritter er her, men tror ikke jeg har sett noe av Dag Alveng her enda. Men bildene hans egner seg ikke særlig godt i webformat, da. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Han er vel knapt den eneste nevnt her i tråden hvis bilder ikke gjør seg like bra på nett. Jeg kan tenke meg at å se prints fra fullformat er noe helt annet enn en liten jpg med 72 dpi. Men de aller færreste virkelig gode bilder avhenger av topp kvalitet for å se bra ut; selv i komprimert utgave er det tydelig hvorfor de store mestrene er de store mestrene. (Unntatt i de tilfellene hvor keiseren virkelig er uten klær, og da hjelper det lite om trykket er nydelig.) Lenke til kommentar
cammisx Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Miles Aldridge er dyktig Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Eneste fotografen fortiden som jeg VIREKLIG liker, og har likt over lengre tid, er kanskje Joey L. www.joeyl.com *snip* (nå er dette langt fra bildet hans jeg liker best; men det jo VELDIG aktuelt for tiden, og lett å finne på google image search;P) Joey Lawrence er en meget dyktig fotograf, ingen tvil om det. Jeg tenkte også på ham da jeg så tittelen på tråden, men også Cartier-Bresson og "gjengen der". Jeg synes vel også at Annie Leibovitz har en del gode bilder. Orker ikke å finne eksempler nå, men det er fort gjort å google seg fram til det om man vil. Endret 19. januar 2009 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Morten Krogvold og Joe McNally er to fotografer jeg ser opp til Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Heldige meg som fant denne tråden. Her var det en del bilder som regelrett var til å få tårer i øya av. (Og imho noen som bare var teite, da. Men heldigvis er smaken forskjellig, leve mangfoldet!) Finner det litt rart at ingen har nevnt Ansel Adams. Han har vært en av mine favoritter gjennom flere tiår. Sonesysyemets "far", en mester i mørkerommet, landskap og natur tegnet i s/h med sann mesterhånd. Hadde forøvrig gleden av å besøke en utstilling av bildene hans i Bergen sist høst. Helt fantastisk opplevelse. For de som ikke kjenner Adams og hans betydelige innsats for å få fotografiet anerkjent som kunstform har jeg følgende anbefaling: Google him! -Lazy Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Hvordan får de det til?? Men i hovedsak er det nok mitt valg av D40 som holder bildene mine tilbake. Jeg håper du ikke mener dette seriøst, da er du på villspor. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg forguder bare en fotograf. James Nachtwey. Ligger flere bilder her, så ikke nødvendig med noe flere. Tråden er full nok av bilder som det er. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 James Nachtway er overlegen.. sies det. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Men i hovedsak er det nok mitt valg av D40 som holder bildene mine tilbake.Jeg håper du ikke mener dette seriøst, da er du på villspor. Det var ironi, men siden du ble i tvil blir sikkert flere det. Endret 29. januar 2009 av kaian Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg forguder natur/landskapsbilder ala det Hille viser til en dag... skal jeg få til liknende... en dag... Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Men i hovedsak er det nok mitt valg av D40 som holder bildene mine tilbake.Jeg håper du ikke mener dette seriøst, da er du på villspor. Det var ironi, men siden du ble i tvil blir sikkert flere det. Hehe ja, mulig ironidetektoren min var tom for batteri, men det gikk meg hus forbi at det var ironi gitt. Lenke til kommentar
gorida Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 James Nachtway er overlegen.. sies det. yepp . ville tilføye at Anne Arden McDonald må nenves: http://www.anneardenmcdonald.com/ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Heldige meg som fant denne tråden. Her var det en del bilder som regelrett var til å få tårer i øya av. (Og imho noen som bare var teite, da. Men heldigvis er smaken forskjellig, leve mangfoldet!) Finner det litt rart at ingen har nevnt Ansel Adams. Han har vært en av mine favoritter gjennom flere tiår. Sonesysyemets "far", en mester i mørkerommet, landskap og natur tegnet i s/h med sann mesterhånd. Hadde forøvrig gleden av å besøke en utstilling av bildene hans i Bergen sist høst. Helt fantastisk opplevelse. For de som ikke kjenner Adams og hans betydelige innsats for å få fotografiet anerkjent som kunstform har jeg følgende anbefaling: Google him! -Lazy Jeg tror nok de fleste kjenner til både Adams og Group 64, i og med at han er nevnt i mange hundre tråder etterhvert. Ut fra det er det nok litt rart at han ikke er nevnt, men det betyr kanskje at landskapsfoto ikke betyr så mye for deltakerne i denne tråden. Evt at de ikke har så stor peiling på sin egen genre. Men å google Adams (og Weston!) tror jeg ikke er nødvendig for de fleste. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Mye bra å se her! Selv er jeg ny i gamet og har ikke så mye kjennskap til kjente fotograf navn, og får det meste av min inspirasjon fra deviantart. Noe jeg finner greit da det er utrolig mange gode fotografer der... syntes jeg da. Deler smak med Hille, da alle uten om en av de han nevnte er på min devwatch liste Fantastiske natur bilder. Noen andre på min deviantart liste: "Alcove" Liker disse godt! Meget spesielle vinkler og mørke stemninger. "Intao" Litt abstrakte og sære, men god inspirasjon. Maciej Duczynski Gode naturbilder "Sortvind" Supre macro bilder! Noen av de beste "dråpe bildene" jeg har sett, blant annen fantastisk macro. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Maciej Duczynski's hjemmeside: http://lonelywolf.pl/ Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg tror nok de fleste kjenner til både Adams og Group 64, i og med at han er nevnt i mange hundre tråder etterhvert. Ut fra det er det nok litt rart at han ikke er nevnt, men det betyr kanskje at landskapsfoto ikke betyr så mye for deltakerne i denne tråden. Evt at de ikke har så stor peiling på sin egen genre. Men å google Adams (og Weston!) tror jeg ikke er nødvendig for de fleste. Du har sikkert rett. -Men det er jo en del ungsauer som slenger innom her. Så selv om Adams ,som du sier, nok er kjent for de fleste kan det vel hende det kan være nyttig for en og annen med nyutsprunget fotointeresse å få et tips. -Lazy Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg liker stilen til Bert Stephani. Sjekk ut youtuibe profilen hans og se på de bildene han tar under shooten. Han oppdaterer sjeldent hjemmesiden sin www.bertstephani.com men han har ett sammarbeid med en anenn fotograf på www.squeezethelime.com. En av mine favoritt landskapsfotografer er Gilar Benari. http://gilad.deviantart.com/ Lenke til kommentar
gorida Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 James Nachtway er overlegen.. sies det. kanskje noen ville se denne: http://video.google.com/videoplay?docid=90...54686&hl=en Lenke til kommentar
Zork Skrevet 13. april 2009 Rapporter Del Skrevet 13. april 2009 'Forguder' er nok et altfor sterkt ord, men av fotografer som kanskje ikke er så veldig kjent, så har jeg veldig sansen for bildene til Jens Hartman. Noen (sikkert mange) vil nok synes at han drar HDR-teknikken altfor langt, men jeg har veldig sans for bildene hans - også den nærmest tegneserie-aktige stilen på en del av bildene hans. Noen eksempler: Cartier-Bresson og Sally Mann er allerede nevnt, men tar med to av mine favorittbilder, som ikke er tatt med i tråden, av disse også. Vanskelig å finne gode versjoner av disse på nett, men... Cartier-Bresson - "Siphnos, Greece, 1961" : Sally Mann - "Jessie in the wind" : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå