frentix Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei. Jeg har for tiden en stasjonær maskin som jeg har begynt å få et par problemer med i det siste: 1. Bluescreen. Kommer når jeg spiller World of warcraft. Kan spille alt fra 5 min til flere timer, så får jeg bluescreen og maskiner starter på nytt. Det kommer ikke når jeg surfer, ser film o.l. (Det har fungert bra tidligere selv i spill) 2. [LØST] Når jeg høyreklikker på hvilket som helst ikon på skrivebordet så får jeg beskjeden "Windows utforsker har et problem og må lukkes" , "ser etter løsninger" , "starter windows utforsker på nytt" , så jeg kommer ikke inn på den meny greia der man velger "kjør som administrator" og alt det andre. (Dette er også noe som har kommet i senere tid) Så jeg lurer på hvor jeg skal begynne å feilsøke , og hva jeg skal gjøre? Noen tips? Kjører Vista32 , geforce8800gts , intel Core2duo , 2gb minne. Si ifra om dere trenger mer info. (Dette er en maskin kjøpt ferdig fra komplett.no , så jeg kan jo sende den inn som siste utvei) På forhånd takk. [Edit: Leif var innom] Endret 4. januar 2009 av frentix Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 dette kan høres ut som ett virus eller noe grums på maskinen din. last ned følgende programmer og installer de. Ccleaner - rensker gamle og ubrukelige filer. samt renser i registry Malwarebytes` Antimalware - fjerner masse av dagens virus og malware AVG Free - gratis antivirus. kjør disse i denne rekkefølgen så blir nok maskinen bedre Lenke til kommentar
frentix Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hei. Jeg gjorde som du sa , lastet ned og kjørte scans med Ccleaner og Malwarebytes. Avg lasta jeg ikke ned da jeg har Avira Antivir, som jeg kjørte full sytem scan med. Ccleaner fant noen småfeil i registeret. Malwarebytes fant ingenting. Avira fant ingenting. Ser ut som det første probemet ble fiksa av Ccleaner.Jeg kan høyreklikke på alle ikon på skrivebordet nå , Men bluescreen poppa opp igjen når jeg prøvde å spille. Her er full info : Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 124 BCP1: 00000000 BCP2: 8424B3F0 BCP3: B2000000 BCP4: 00000115 OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini010409-01.dmp C:\Users\Jarle\AppData\Local\Temp\WER-42375-0.sysdata.xml C:\Users\Jarle\AppData\Local\Temp\WERE7C0.tmp.version.txt Endret 4. januar 2009 av frentix Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 har du prøvd å reinstallere skjermkortdriveren? last ned nyeste. avvinstaller gamle. start på nytt. kjør Ccleaner igjen, og så installer, og restart Lenke til kommentar
freonor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 har du sjekket temperaturer når du spiller? mulig at noe overoppheter og pcen restarter. Ikke alltid ferdigbygde pcer har god nok luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Har reinstallert de fleste drivere , deaktivert diverse maskinvare (som lydkort) , kjørt ccleaner og andre scannere mange ganger. Jeg prøvde å installere vista (clean) , noe som resulterte i at vista ikke vil starte , dvs den restarter før jeg kommer inn i vista. Jeg klarer komme inn i vista i sikkermodus. Jeg har igrunnen gitt opp og skal sende den i retur så de får se på den selv. Takker for alle forslag som har kommet frem så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå