Ascubal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Så, hvis man da er 17 og tenner på en jente 13-14 års alderen så er man likevel ikke hebefil grunnet alderen på eldste person, her 17. Men hvis han/hun er da 18 og tenner på 13-14 åringer, så er man hebefil? Her bare lurer jeg på definisjonen på når man er voksen og kan sees på som hebefil. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Helt sånn basically, alder har ingenting å si. Så lenge forholdet sørger for likevekt til begge parter og kompromissene holder seg på et seriøst stadie, ser jeg ingen grunn til at alder skal ha noe å si. Etter at jentene er blitt 14 år, så er mye gjort i deres psykiske tankegang. Ihvertfall av egen erfaring. Men sånn, alle skjønner at en 12-åring og 20-åring f.eks. ikke funker, men dere tar poenget. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Men er enig med en person over her. Man må behandle unga sine etter alderen, og jenter modnes fortere enn gutter. Det er også derfor mange av de ønsker å være sammen med eldre gutter. Jeg husker da jeg var 14 år, og hvor utrolig barnslig jeg syntes alle gutta på mun alder var! Jeg husker noen at det nå var litt hipps om happs der i gården også... hos begge kjønn. Forskjellen var stort sett at en del jenter ble litt stuck-up dersom de kjente noen på videregående. Hos jenter var det status å være med eldre gutter... Kjente de noen med bil... eller enda bedre, var sammen med noen med bil... så var det absolutt helt fantastisk. Guttene liker at dama er noe yngre og strammere i skinnet enn dem selv, men at de har boobies... Men når det er sagt, så ble jeg sammen med ei på 16 da jeg var 20. Det var utrolig vanskelig på mange måter. Jeg ble aldri mobbet av noen for aldersforskjell. Jeg møtte henne når hun var 15... det var vel ikke kjærlighet ved første blikk... men jeg likte henne bedre og bedre. Hun skilte seg ut på så mange måter fra andre jenter. Hun var vel rett og slett ei god jente som brydde seg om andre, avsto fra baksnakking og var pen å se på. Det var vanskelig fordi jeg var 20 og ville være ute på litt mer "voksne" steder, mens hun ikke var gammel nok til å bli med ut. Når hun ble 18 og russetida starta og slik, så ville jeg fortsatt på litt voksnere steder, men jeg måtte bli med henne til kjipe plasser med 18-årsgrense. Jeg arbeidet, hun gikk skole... Hun ville feste, jeg ville slå meg litt mer til ro... Det er mange utfordringer med aldersforskjeller akkurat i den tiden Trådstarter skal gjennom de neste seks årene (minst)... hvis en tenker litt langsiktig. Den jenta og jeg er i allefall gift i dag på andre året, har vært sammen i snart ti år og jeg elsker henne høyere enn jeg trodde jeg noengang kunne elske noen, så alt trøbbelet har definitivt vært verd det... Lykke til sier jeg Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Snip Fin historie. Og så viser den at noen ganger er det verdt og komme seg gjennom disse trøblete tidene og ellers jobbe hardt sammen om forholdet fordi man mange ganger får en belønning til slutt som din historie så fint viser Endret 23. januar 2016 av Ascubal Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kjapt og enkelt: Eldstes alder delt på to pluss 7. Lenke til kommentar
Gjest idzz Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg er femten , og typen min er 20 ! begge var ett år yngre når vi ble sammen ! jeg synes egentlig ikke det er så viktig med alder i et forhold.. er jo ikke det man skal sette fokus på ! de utenforstående gjør nok det, men det er mest sannsynlig fordi de ikke vet hvordan diisse to menneskene har det og ikke kjenner de.. Det er jo hvordan jenta og gutten har det, eller to av samme kjønn for den saks skyld:) , som er det viktige ! kjemi, kjærlighet.. Og modenhet spiller jo selvfølgelig inn når det er stor forskjell på alder =) men sånn som jeg , en ganske moden jente, går jo perfekt sammen med en på 20, som ikke er så veldig "gammel" for alderen.. altså, han hadde vært i ett forhold før, jeg ingen.. han har aldri drukket, jeg har drukket en gang, min siste også=) begge er to målbevisste og ansvarsfulle personer ! og til sex.. Han sa aldri noe! Var faktisk jeg som nesten presset han ! haha:D Han har vansker med å bli sammen med folk som har noe i hodet da eller? Ble for tøft for han med folk som var mye mer moden enn ham selv. Han er 20 og er sammen med ei på ungdomsskolen? jg er smartere enn han haha.. Hva så om han ikke er særlig moden? bre søtt det .. uans, alder har ingenting å si Lenke til kommentar
Gjest IDZZZZ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg er femten , og typen min er 20 ! begge var ett år yngre når vi ble sammen ! jeg synes egentlig ikke det er så viktig med alder i et forhold.. er jo ikke det man skal sette fokus på ! de utenforstående gjør nok det, men det er mest sannsynlig fordi de ikke vet hvordan diisse to menneskene har det og ikke kjenner de.. Det er jo hvordan jenta og gutten har det, eller to av samme kjønn for den saks skyld:) , som er det viktige ! kjemi, kjærlighet.. Og modenhet spiller jo selvfølgelig inn når det er stor forskjell på alder =) men sånn som jeg , en ganske moden jente, går jo perfekt sammen med en på 20, som ikke er så veldig "gammel" for alderen.. altså, han hadde vært i ett forhold før, jeg ingen.. han har aldri drukket, jeg har drukket en gang, min siste også=) begge er to målbevisste og ansvarsfulle personer ! og til sex.. Han sa aldri noe! Var faktisk jeg som nesten presset han ! haha:D Han har vansker med å bli sammen med folk som har noe i hodet da eller? Ble for tøft for han med folk som var mye mer moden enn ham selv. Han er 20 og er sammen med ei på ungdomsskolen? 20 åringer har ikke akkurat så mye i hodet. 20 åra er de nye tenåra, sånn som 40 er det nye 30. Folk i 20 åra tenkr på festing, playstation, fotball, drikking osv. Det er ikke som før da folk i 20 årene hadde ansvar or flere barn og måtte holde på flere jobber for å mate alle ungene. Folk forblir barn mye lengre i dag enn før i tida. bullshit.. nå setter du folk i bås! alle er ikke sånn vet du , dust.. Som typen min, han er muslim.. Aldrri drukket,røyket eller festet.. og han har stort ansvar hjemme med småsøsken og jobb.. please ikke sett folk i bås, blir provosert faen Lenke til kommentar
Gjest iddaaddaad Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 wtf ?! MODIG ?! har faen meg ingenting med å være modig.. jeg og han også har en del problemer, som en tidligere nevnte.. ikke de samme, men det er jo noen ! Ifrorhold til familien hans, siden han er mumslim.. Venner av han og sånn! Er litt kjipt, men begge vet jo at det er verdt det:) såå, hvis noen liksom møter drømmedama, men hhun er en del yngre liksom, så burde man jo ikek gi opp fordi det er vanskelig der og da? Og at aldersforskjelen i forholdet vårt er i grenseland, er jeg enig i .. fem år er jo mye, når man er så ung, med tanke på hva begge har gjennomgått.. og ikke helt har bestemt seg for hva man vil med livet sitt! og den slags.. men finnes så sykt mye verre ! Ei venninne av meg når hun var 13, var sammen med en på 24 liksom.. da har man grunn til å reagere iallefall:p hah sykt Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Mann 30 og jente 16. Det synes jeg er litt sykt. Lenke til kommentar
Thebubble Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg (22) valgte å bli sammen med ei på (16,snart 17) for 2 dager siden. Vi har holdt på i 3 måneder og hatt det ganske bra i vårt selskap. Vi skiller oss ut på våre egne måter, men hva har jeg å tape på å gi det et godt forsøk? Jeg ser frem til når jeg kan lene meg tilbake og tenke at det var verdt alt stresset, for folk har altid kommet med innblandinger, og ho har ikke altid tenkt 2 ganger før ho har gjort noe. Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå