CyberPirate Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei hei. Jeg har et lite problem når det gjelder avspilling av HD filmer. Alt spørs jo hvilken spiller jeg bruker, men hittill har jeg prøvd Windows Media Player Classic og VLC. Noen ganger får jeg ødelagt bilde, med rare farger og noen ganger får jeg veldig hakking, alt spørs på hva slags filtype det er osv. Vet ikke helt om dette er riktig forum, men er det noen som kunne hjelpe meg å løse dette problemet? PC spesifikasjoner: CPU: Intel Pentium 4, 3.2 GHz RAM: 2,7GB DDR2 Grafikk Kort: PowerColor Radeon HD 3850 AGP (Driver: 6.14.10.6822) Hovedkort: ASUS P4P800 SE Hvis det er noen opplysninger jeg har glemt, please si ifra Mvh Cyb. Endret 1. januar 2009 av CyberPirate Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har du prøvet å legge inn nye codec? Prøv å legge inn K-lite Codec pack.. http://www.codecguide.com/download_kl.htm 15 mb kom ny nå 31 des. (4.4.5) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 eh ja, og en ting til.. med den prosessoren du har kan du få problemer med enkelte Hd filmer uansett.. skjermkortet ditt er helt ok til HD film.. Lenke til kommentar
CyberPirate Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Nå har jeg installert nyeste driver til mitt kort og installert den nyeste K-Lite Codec packen, men det lagger like mye. Altså, jeg sjekka ut en 720p stream på nettet og mens jeg spilte av gikk jeg i oppgavebehandling og sjekket prosessorbruk, og den hoppet mellom 80% til 98%. Betyr dette at jeg rett og slett ikke har bra nok prosessor? Lenke til kommentar
CyberPirate Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg tested å spille av 720p i WIndows Media Player og det funket fint. Men det lagger fremdeles når jeg bruker flash player på nett og VLC. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 hmm ja, men det kommer ann på hvor mye videofilen er pakket.. er det snakk om om MKV filer (Matroska)? En dual core prosessor er nok å annbefale.. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har samme problem når jeg spiller av på skolepc'en min. Er det mulig å converte en .mkv-fil så den ikke blir fult så krevende å spille av, men allikevel med bedre bilde enn en xvid-fil? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvor hardt jobber prosessor når du kjører en hd-film? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Står rundt 90 under CPU i oppgavebehandling. Vet ikke om det er % jeg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har du prøvd Windows Media Player 11? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Skal prøve i morgen. Har HD-filmene på en annen harddisk så får ikke gjort det nå. Men vil det hjelpe da tror du? Tviler. Er en PC jeg har fått på skolen med AMD Sempron 3800+ (2,19 GHz) prosessor. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Veit ikkje, men på min Acer EEE 1000H med minimale spesifikasjoner er WMP 11 og WMP Classic det einaste som fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå