Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er dette håpløst?

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

her er saken:

har nå i 1 år vært "forelska" i en gutt jeg kjenner. vi har bodd sammen (kollektiv) i et halvt år og har etter det ikke sett mye til hverandre utenom tilfeldig møter ute og snakket sammen på melding/msn osv.

I august så møtte jeg han ute og fortalte at jeg hadde følelser for han, han ble overasket, men sa ikke stort mer, vi snakket ikke sammen så lenge, jeg ble ganske passiv og flau etter jeg sa det.

Snakket med han senere og bekreftet at jeg mente det jeg sa, selv om jeg hadde drukket.

Før denne hendelsen var det av og til litt flørting på msn, og det har det blitt mye mer av siden, veldig tydelig og ganske sjokkerende til tider. Men det er mye snakk og no action... Men jeg kjenner han såpass godt føler jeg at jeg vet at han ikke tuller med meg ettersom han vet at jeg har følelser for han. Jeg vet også at han er veldig sjenert og passiv når det kommer til jenter, men je kan ikke vite sikkert om han er interessert uansett?

Jeg tenker mye på han, drømmer om han...

Hva gjør jeg?

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du skriver er denne gutten sjenert ovenfor jenter. Og da vil det mest sannsynligvis ikke skje noe på "bli kjærester-fronten" før du tar initiativ. Han er kanskje redd for å gjøre noe feil, i frykt for å skyve deg unna. Prøv forsiktig å ta det første steget, dersom man ikke prøver å satse, vil man heller ikke vinne noe :)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Som du skriver er denne gutten sjenert ovenfor jenter. Og da vil det mest sannsynligvis ikke skje noe på "bli kjærester-fronten" før du tar initiativ. Han er kanskje redd for å gjøre noe feil, i frykt for å skyve deg unna. Prøv forsiktig å ta det første steget, dersom man ikke prøver å satse, vil man heller ikke vinne noe :)

nevnte jeg at han er helt perfekt, og at jeg ikke er jenta for han da jeg er sikker på at han vil ha så mye mer?

den som ikke våger intet vinner, men jeg vet ikke om jeg klarer å bli mer ulykkelig forelska :(

Lenke til kommentar

Har omtrent det samme problemmet, bare at jeg er gutten og hun jeg er forelsket i har også fått vite mine følelser og har faktisk fått noe som viser til gjenngivelse av følelsene. Igjen her som nevnt er det bare mye snakk men ingen hendinger. Jeg tror det hele ligger i at hun også er sjenert som meg, men det er ikke et problem. Da er det jeg som får ta initsiativet å invitere henne på noe.

Mitt neste steg er å møte henne i morgen. Har avtalt det med henne dagen før, altså i dag. Så tar jeg henne med på noe, noe begge kan gjøre, noe gøy, noe litt romantisk men ikke overdrivende. Kansjke bare en film hjemme hos meg. Eller så kan jeg jo spøre henne hva hun vil. Når det er over så ser jeg hvordan det har gått. Om det har gått bra tror jeg nok at det som er meningen vil skje, om det går dårlig så er det det som var meningen fra starten av fra motpartens side. Vi prøver og feiler, ønsk meg lykke til da vertfall, gruer meg litt :D

Kanskje du også skulle prøve det, inviter han på noe. Om du vet noe han liker som du selv også liker ta han med på det, da blir det mye enklere å slappe litt av, når begge gjør noe som man liker kommer humøret frem! :D

Lykke til vedkommende med kjedelig situasjon, jeg vet det er ikke noe gøy at det du ønsker så høyt som et forhold ikke skjer! :(

MvH Johsse

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

nevnte jeg at han er helt perfekt, og at jeg ikke er jenta for han da jeg er sikker på at han vil ha så mye mer?

den som ikke våger intet vinner, men jeg vet ikke om jeg klarer å bli mer ulykkelig forelska :(

Nei, det nevnte du ikke. Og det er ikke noe du skal nevne heller!

Å si at du selv ikke er god nok for han, er det samme som å sabotere forholdet fra starten av. Du fortjener han, og han fortjener deg.

Det å sette personen på en pidestall langt over seg selv er desverre en feil veldig mange gjør, og det kan ødelegge en del. Så.. Kom deg opp på pidestallen hans, og ta sjangsen! :)

Som jeg har sagt til alle andre med samme problem:

Dette er en win-win situasjon å ta initiativet i! :) Enten blir det suksess og dere får en fantastisk start på et forhold, eller så får du bekreftelse på at det ikke kommer til å skje, og du kan komme deg videre i livet. :)

Uansett svar, så er det bedre enn å gå stille i bakgrunn uten å vite hva som skjer.

Livet er for kort til å sitte på gjerdet og lure på ting. ;)

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...