Goodall Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Skulle oppdatere biosen på mitt asus 8r mvp hk. Alt så flott ut helt til pc'n skulle restarte Pc'n restarta den forsovet eneste er at det kom BIIIIIIIP BIIIIIIP BIIIIIIIIP...ikke engang et bitte lite skjermbilde vil vise seg nå M.a.o bios er nok totalt herp Finnes det noen finurlig måte og komme seg rundt dette på???????? HJELP :cry: Ingen god start på det nye året Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har du prøvd å resette BIOS på nytt - altså fra pinsene e.l. på selve hovedkortet? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Jupp...tatt ut bstteriet i 5 min t.o.m *sukk* Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Opplevde det samme for en stund siden, og løste det ved å sette inn CD platen til hovedkortet og restarte. CDen flashet så BIOS og alt var tilbake til normalen igjen. Er verdt forsøket. Pcen min startet heller ikke opp, og bare peip. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Nice...skal testes ut i morra Krysse fingra for at jeg finner cd'n da Endret 3. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Fant cd'n...men kom ikke noe lenger Trodde det skulle gå bra da cd rom'n spant opp og jobba....men neida...ingen lykke Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Vell det finnes en siste utvei, dog funker det visst mest på en del eldre kort. Hotswap av BIOS brikker, en risiko men den har fungert. Første du må ha er ett hovedkort med samme BIOS sokkel (Er BIOS brikken FASTLODDET så går ikke dette, da må du ha nytt HK), du starter opp kort nr 2 og tar det inn i DOS. Mens maskinen går så skal BIOS brikken som tilhører kort 2 fjernes og brikken til kort 1 settes inn i kort 2. Deretter flasher du fra DOS kort nr 2 med BIOS til kort nr 1, deretter bytter du tilbake BIOS brikkene. Viktig huskeregel med ASUS er at ferske BIOSer er ikke bra. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Oi...den hørtes high-tech ut.... Har en kompis som tror han har noen 939 kort liggende satse på at han har det Takker for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vell det finnes en siste utvei, dog funker det visst mest på en del eldre kort.Hotswap av BIOS brikker, en risiko men den har fungert. Første du må ha er ett hovedkort med samme BIOS sokkel (Er BIOS brikken FASTLODDET så går ikke dette, da må du ha nytt HK), du starter opp kort nr 2 og tar det inn i DOS. Mens maskinen går så skal BIOS brikken som tilhører kort 2 fjernes og brikken til kort 1 settes inn i kort 2. Deretter flasher du fra DOS kort nr 2 med BIOS til kort nr 1, deretter bytter du tilbake BIOS brikkene. Viktig huskeregel med ASUS er at ferske BIOSer er ikke bra. Har gjort dette et par ganger selv, og det går fint med en stø hånd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Trodde Asus skal ha støtte for floppy-flash. Gå på nettet med ein annen pc, hiv BIOS på ein floppy og putt den i. Shoot me if i'm wrong. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Trodde Asus skal ha støtte for floppy-flash. Gå på nettet med ein annen pc, hiv BIOS på ein floppy og putt den i. Shoot me if i'm wrong. Skal fungere med Asus CDen til hovedkortet også, men er usikker på om du må ha valgt at den skal starte opp fra CD/DVD spiller før harddisk for at dette skal funke. Om du hiver inn en floppy (om du ikke har det fra før) er jeg usikker på hvordan oppstarts rekkefølgen blir... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Trodde Asus skal ha støtte for floppy-flash. Gå på nettet med ein annen pc, hiv BIOS på ein floppy og putt den i. Shoot me if i'm wrong. Skal fungere med Asus CDen til hovedkortet også, men er usikker på om du må ha valgt at den skal starte opp fra CD/DVD spiller før harddisk for at dette skal funke. Om du hiver inn en floppy (om du ikke har det fra før) er jeg usikker på hvordan oppstarts rekkefølgen blir... Skjønner at jeg er SCREWD her ja...ikke har jeg floppy og boot fra cd rom vare vel ikke akkurat skrudd på i bios tror jeg, for hvis jeg trengte og boote fra annet enn hdd så var det jo bare så enkelt å trykke F8 Prøvde jo det cd'rom trikset, men kom aldri lenger enn at jeg YESSSSS cd'rommen spinner opp dette må jo bli lækkert...LÆKKERT ble det altså ikke Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Trodde Asus skal ha støtte for floppy-flash. Gå på nettet med ein annen pc, hiv BIOS på ein floppy og putt den i. Shoot me if i'm wrong. Skal fungere med Asus CDen til hovedkortet også, men er usikker på om du må ha valgt at den skal starte opp fra CD/DVD spiller før harddisk for at dette skal funke. Om du hiver inn en floppy (om du ikke har det fra før) er jeg usikker på hvordan oppstarts rekkefølgen blir... Mambo nr.1: Alltid ha Floppy som 1st boot. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det kan jo hende at Asus- kortet ditt støtter flash fra en USB minnepenn også, det gjør ihvertfall mitt Asus P5QL-E. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Hmmm får vel testes ut i løpet av dagen...men vil den gjøre det automatisk uavhengi av bios innstilninger? Det er spørsmålet, bare tenker på siden det ikke funka med cd'n Og siden jeg ikke kommer inn i bios å får gjort endringer.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det vet jeg ikke, men det er vel verdt å prøve. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jada...skal helt klart testes ut ja Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg bruker mitt gamle S939 hovedkort som veggpynt. Kanskje Du skal tenke på å kjøpe nytt? Eventuelt så blir det billigere med ny innmat (oppgraderingspakke) om du ikke får til hovedkortet og må kjøpe nytt. Nytt 939 hovedkort: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=118913 Nye deler (oppgradering): http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&...p&zbo2=true Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Om ikke den siste løsningen virker, så blir det phenom 2 med ddr3 i februar. Skal komme amd løsninger med DDR3 siste halvdel av februar Lenke til kommentar
Xarc Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Prøv med andre ram brikker ;o Just doit. Endret 12. januar 2009 av Xarc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå