PS_CS4 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Prøver å lære meg oop, og prøver å lage noe, men fungerer ikke så bra. Hvordan kan jeg forbedre koden? Og, jeg kommer til Test1 uansett hvor mange tegn jeg skriver i input Index: <?php include 'klasse.php'; $reg = new Registrer(); if ( isset ( $_POST['RegOk'] ) ) { $bruker = $_POST['RegNavn']; $reg->BrukerNavn($bruker); } ?> <p> <form action="" method="post"> Navn: <input type="text" name="RegNavn" /> Email: <input type="text" name="RegEmail" /> Ønsket Passord: <input type="password" name="RegPass" /> <input type="submit" name="RegOk" value=" Registrer! " /> </form> </p> klasse.php: <?php class Registrer { var $brukernavn; var $passord; public function BrukerNavn($brukernavn) { if(strlen($this -> brukernavn) < 3) { print "Test1"; } else if(strlen($this -> brukernavn) > 25) { print "test2"; } else { echo "ok"; } } } ?> Endret 1. januar 2009 av PS_CS4 Lenke til kommentar
fezken Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du må definere $this->brukernavn i funksjonen din. Om du setter inn $this->brukernavn = $brukernavn i BrukerNavn funksjonen din, skulle nok dette fungere Lykke til Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 <?php class Registrer { var $brukernavn; var $passord; public function BrukerNavn($brukernavn) { $this->brukernavn = $brukernavn; if(empty($this -> brukernavn)) { echo "test"; } else if(strlen($this -> brukernavn) < 3) { print "Test1"; } else if(strlen($this -> brukernavn) > 25) { print "test2"; } else { echo "ok"; } } } ?> Takk Men er det nødvendig å ha var $brukernavn øverst? Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Nei egentlig trenger du ikke det. Anbefaler at du leser litt om scope i OOP Kan nok hjelpe mye Endret 3. januar 2009 av kikkazz Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Og du kan kanskje hive deg rett på OOP5 (OOP for PHP5), istede for å ta omveien via OOP4. Endret 4. januar 2009 av m4rtin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå