wiak Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) leste en test her om dagen som hadde phenom II 965 mot i7 920 med 5870, og spillene lå omtrent ytelse, core i5 og i7 ekke så rask i spill, bare i andre ting for dere som sier dual core er best http://techreport.com/articles.x/17402/4 Endret 27. oktober 2009 av wiak Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ikke vanskelig å motbevise at dualcore er bedre om man tar for seg ett spill som faktisk støtter 4 kjerner da? ^^ Quadcore er mer fremtidsrettet enn dualcore uansett. Flere og flere spill vil støtte fire kjerner. Så at dualcore er bedre i de fleste spill titler akkurat nå så betyr ikke det at quad er dårligere i spill. Man hadde samme debatt med enkelte kjerne vs dobbelt kjerne CPU for noen år siden. Jeg er i quadcore leiren, men jeg synes at man burde vise til ett spill som kun støtter to kjerner i tillegg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dumt i5 ikke var med i den testen, skulle likt å se hvor de ligger i ytelse.. Er ellers en flott test! Godt utgangspunkt når man skal kjøpe nytt utstyr! Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Man trenger quad core for å utnytte 5870 Ehh nei, leste du hva spill han pratet om? Crysis i DX10 på high+ er det 95% GPU med en E8400. Og nei det finnes enno ikke en løsning som kan kjøre crysis på fult get over it. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Da er 4stk adaptere bestilt og det ser ut som om ordren gikk igjennom selv om jeg brukte et norsk VISA kort. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 TEst som sammmenligner Intel vs AMD Phenom II vs Core i7: Gaming Value Comparison Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Da er 4stk adaptere bestilt og det ser ut som om ordren gikk igjennom selv om jeg brukte et norsk VISA kort. norsk visa funker fint i usa og resten av verden, kommer bare ann på butikken og om de sender til norge Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Ja det vet jeg, men er ofte de ikke godtar kort fra utlandet, de ville ikke godta paypal kontoen min siden den var registrert til meg i Norge. TEst som sammmenligner Intel vs AMD Phenom II vs Core i7: Gaming Value Comparison Den testet var bare teit, fant ingen steder hvor det stod noe om OC frekvensene. Endret 27. oktober 2009 av The Ghost Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Noen som har sett 5870 på lager til en fornuftig pris? rundt 3k? Tabbet meg ut her tidligere, bestilte 80 gb gen.2 ssd hos digital impuls, i ettertid så jeg de hadde skjermkortene på lager. Men nå er det vist utsolgt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ikke vanskelig å motbevise at dualcore er bedre om man tar for seg ett spill som faktisk støtter 4 kjerner da? ^^ Quadcore er mer fremtidsrettet enn dualcore uansett. Flere og flere spill vil støtte fire kjerner. Så at dualcore er bedre i de fleste spill titler akkurat nå så betyr ikke det at quad er dårligere i spill. Man hadde samme debatt med enkelte kjerne vs dobbelt kjerne CPU for noen år siden. Jeg er i quadcore leiren, men jeg synes at man burde vise til ett spill som kun støtter to kjerner i tillegg. Vell, så nylig i en test hos Xbit som var overraskende. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...l_11.html#sect0 Her er det AMD sin server sekser som er i ilden, lavere klokket så singeltråd ytelsen er lavere men vi ser at den klarer å dra foran Phenom 2 965 i Resident Evil 5. Noe som får meg til å fundere på om at 6 kjerners utnyttelse i spill vil komme og at det har en fremtid. Fortsatt tregere enn Core i7 skal det sies, men litt beliggende på hovedkortets brikkesett som ble brukt også da. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 I7 er nok kraftigere enn PHII, men PHII gir høyere FPS så lenge den ikke er en flaskehals(f.eks klokket til 3.7-4ghz). Det har noe med arkitekturen å gjøre. I7 er nok kraftigere enn PHII, men PHII gir høyere FPS så lenge den ikke er en flaskehals(f.eks klokket til 3.7-4ghz). Det har noe med arkitekturen å gjøre. Har du noen test som backer opp denne påstanden? Jeg så noen tester igår hvor en 920 på default speed slår en phII 965 @ 3.8ghz i antall fps o.s.v. En 920 @ 4ghz vil jo derfor gruse en phII... Kilde: http://www.pureoverclock.com/review.php?id=794&page=12 Som sagt: en overklokket PHII er like god/bedre enn en overklokket I7 på spill(ikke syntetiske benchmarks) så lenge prosessoren ikke er flaskehals. Misforstå meg rett, I7 er en MYE kraftigere prosessorserie enn PHII, men hvis man bare skal spille(Ikke rendering, crunching, osv), og ikke har psycho-SLI/CF gir PHII bedre/like god FPS til en mye lavere pris. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kanskje noen skulle photoshoppe Nvidia-fanboy-bildet, legge på en AMD-logo og så kan vi spore diskusjonen tilbake til 57xx 58xx 59xx "Gaming value" er meningsløst når prisforskjellen som gir store utslag i en test dreier seg om ett par tusen kroner. Bygger man ett gamingsystem til 20' til 30' så stapper man akkurat nå i en Intelprosessor og ATI-grafikk-kort (eller 3) Jeg ser fortsatt etter gode nyheter om fiks for Eyefinity med Crossfire. Og for den del lanseringsdato for 5870x2/5970. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Da var et HD5770 bestilt. Noen som vet noe om støynivået? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Da var et HD5770 bestilt. Noen som vet noe om støynivået? Nei, men gjerne gi tilbakemelding på det! Jeg ser at HTPC'n med HD3450 er litt for svakt til full 1080p, så trenger noe nytt. Godt mulig at HD5770 er litt overkill, men hadde vært gøy med mulighet for å spille litt hvis det skulle passe seg Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hehe, samme tanken her faktisk. Tilbakemelding skal du få. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kan du ikke heller bestille Varpor-X av HD5750 forresten? Den passer bedre min lommebok! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Har vært i kontakt med Dell Norge ang DP til DVI adapter. Dell Norge selger ikke dette enda, men håper på å få dette inn og i salg i Norge iløpet av 2009. Ringer man derimot Dell sitt reservedel lager og oppgir reservedel nr: XT 625 Så kan man bestille det:) 558.- ink frakt. Jeg venter på e-post fra dell nå med all info rundt dette, så svarer tilbake her etterpå når jeg får bekreftet at dette faktisk stemmer. Update: 564.50.- totalt med frakt og mva. Så går ann å bestille i Norge og det blir billigere enn fra USA:) Tror jeg bestiller meg et adapter jeg Endret 28. oktober 2009 av MiRaCL Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kan du ikke heller bestille Varpor-X av HD5750 forresten? Den passer bedre min lommebok! Hehe. Bestilte hos netshop sammen med flere andre deler så i forbindelse med netshop så for meg så hadde det bare blitt en besparelse på en hundrelapp. Eneste plusset var jo at det så ut som den hadde en litt mer støyvenlig kjøler? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 HD5750 har jo i utgangspunktet en dårligere kjøler, men Varpor-X versjonen skal jo være blandt de mer støysvake. Jeg får se litt når du mottar ditt HD5770 om hva jeg gjør, lite penger nå uansett. Så skjer ikke noe med det første.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har hatt Sapphire 5870 et par uker nå, så ÆDDA BÆDDA! Følte bare for å si det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå