bIsk0p Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Det er jo bare en liten mod, få får du iallefall halvert avstanden Edit: Leif var her.. Endret 18. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
wiak Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Enig at det var håpløst å sikte, men ble mye bilde i bredden som var ganske kuult Noen som aner noe om når 9.10 driveren kommer ut? samme dagen som windows 7 lanseres, så finn det ut selv Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Nå har jeg montert 5870-kortet mitt, og håpet at noen kanskje kunne fortelle meg hvordan dette skal være.. Oppsettet mitt består av en Sony TV, koblet til via DVI->HDMI (kabelen kjøpte jeg for bruk med ett kort som kun hadde DVI) og to Dell 24" skjermer som står ved siden av en annen. Ene skjermen er koblet til med DVI, andre er koblet med Display Port. Dette er så satt opp slik at den venstre skjermen (koblet til med DVI) er primærskjerm. Skrivebordet er så utvidet til høyre skjerm og til TVen. Dette fungerte utmerket med gamle 8800GT kortet (da med kun en skjerm og TVen). Grunnen til 5870 var da det ekstra antallet skjermutganger. Slik får jeg det nå også, men i det øyeblikket jeg slår av skjerm nr.2 (som står på DP) så blir alt ødelagt. Ved f.eks. spilling så bruker jeg kun en skjerm, og når jeg slår av nr.2 da så hopper skrivebordet (med startknapp, åpne programmer og det hele) over på TV'en. Primærskjermen står igjen som ett utvidet skrivebord. Hvis jeg så slår på nr.2 igjen så flytter alt seg tilbake til rett plass, men Windows kjenner da ikke igjen skjermen og setter oppløsning på enten 640x480 eller 1280x720. Oppløsningen får jeg ikke rettet uten restart. Kort oppsummert: finnes det noen måte å få låst skjermoppsettet slik at den ikke bryr seg med om skjermene er slått på? Om dette ikke lar seg gjøre så går nok kortet ut vinduet ganske kjapt..! Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Om dette ikke lar seg gjøre så går nok kortet ut vinduet ganske kjapt..! Du får si i fra om du har lyst til å selge da Men skjønner problemet ditt, kinkig Endret 18. oktober 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Er det mulig og finne tilbake scoren jeg fikk på 3DMark06? Bruker trial versonen, og i det jeg skulle trykke på View score online eller hva det nå sto på denne knappen så klikket PCen og restartet seg selv. Tror det var pga. overklokken som ikke var stabil, så jeg tok den ned litt, men lurer litt på hva jeg fikk. ^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Vet ikkje hva slags fps dere får i det nye batmanspillet, men jeg fikk iallefall 313fps i average med 1920*1080 og alt på very high. PhysX er disablet grunnet jeg ikkje har nVidia og ikkje har mekket noe med den nye driveren slik at jeg kan kjøre physX med cpu. Endret 18. oktober 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Explorer, har du satt opp eyefinity? Mulig jeg er litt sliten, men hvordan vil du ha det? Hvilken skjerm skal vise hva? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Nei, Eyefinity er ikke satt opp. Prøvde det, men ble ikke slik som jeg hadde lyst på. Det jeg ønsker er en skjerm (venstre, tilkoblet med DVI) som primærskjerm, med oppgavelinje og det hele. Andre skjermen (høyre, koblet til med DP) kjører bare ett utvidet skrivebord, samme gjør TVen som står på andre DVI-porten. Alt dette er enkelt å sette opp direkte i Windows. Problemet kommer når jeg av en eller annen grunn ønsker å slå av høyre skjermen. Lyden om at hardware har blitt frakoblet kommer, også flytter oppgavelinjen og alt det seg over til TVen og primærskjermen blir stående med kun ett bakgrunnsbilde (utvidet skrivebord). Når jeg så slår på høyre skjermen igjen så spretter mesteparten tilbake, men jeg er nødt å starte CCC og velge "detect displays" for at oppløsningen skal bli rett, ellers blir skjermen stående med 1280x720 piksler. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Tror de driverene til 58xx er ganske beta. Jeg også får feil oppløsning her etter å skrud av ene skjermen. Tipper dette blir løst i 9.10 eller noe. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg får ikke feil. Bruker driver 8.6.6.0 eller hva den heter, er vel 9.10RC10 eller noe sånt. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 18. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2009 @Explorer: Går det ikke å bare ha skjermen på? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Ganske greie forskjeller på 4870 og 5870. Virker som ATI har en god greie gående. Tenker litt 9700 pro dagene Btw, vet ikke om denne har blitt postet. Men ganske nice video review av Eyefinity: http://www.hardocp.com/article/2009/09/28/...chnology_review Endret 19. oktober 2009 av MiRaCL Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 Btw, vet ikke om denne har blitt postet. Men ganske nice video review av Eyefinity: http://www.hardocp.com/article/2009/09/28/...chnology_review Tror den har blitt postet før, er iværtfall lenge siden jeg har sett den. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 enda en ny versjon av MSI Afterburner http://downloads.guru3d.com/MSI-AfterBurne...nload-2410.html Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 @Explorer:Går det ikke å bare ha skjermen på? Joda, det jeg gjør nå. Men å ha en lysende (men ellers pen) skrivebordsbakgrunn rett i sidesynet når man skal kose seg med ett litt skummelt og spennende spill ødelegger mye av gleden med det. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 enda en afterburner som ikke funker Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 Programmet funker, men hvilket kort har du osv.? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) sapphire 5870,over 899 så resetter den seg til default trodde første gangen jeg hadde kjørt 1ghz men etter nøye ettersyn stemte det ikke :blush:vært digg og sett hvor langt man kommer,tror disse kortene kan klare godt over 1ghz med litt volt Endret 19. oktober 2009 av jallanissen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 sapphire 5870,over 899 så resetter den seg til default trodde første gangen jeg hadde kjørt 1ghz men etter nøye ettersyn stemte det ikke :blush:vært digg og sett hvor langt man kommer,tror disse kortene kan klare godt over 1ghz med litt volt Det er en begrensning i kortet, du må låse opp BIOS for å komme videre Lenke til kommentar
wiak Skrevet 19. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2009 digitalimpuls.no har 5 stk club3d 5870 og 10 stk powercolor 5870 på lager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå