Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på mangel til tilgang, burde vi ikke lage en HD58xx-pålager tråd? :D Vanskelig for en person å holde kontroll på alle butikkene..

 

Noen som vet hvor HD5850 er å få tak i? :/

 

 

EDIT1: Da var HD5850 bestilt fra netshop, ser ut til at det er et igjen. Nå håper jeg bare at han som ringte i går faktisk kjøper PC'en min..

 

EDIT2: Ingen som er våkne???? Jeg bestilte en OCZ ModXStream 700W, det holder det til en maskin med E7400 (kanskje det kommer en overklokk på den), 4GB DDR2 og HD5850. Litt sent å spørre da jeg ikke turte å vente når det stod 1 på lager av HD5850 :p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Merkelig lydmålinger. HD57xx ligger jo over HD58xx (eller rett rundt) når det gjelder støy. Noe som er feil eller?

alle referense kort bråker, spiller liten rolle, man kjøper heatpipe versjoner vis man vil ha stille ;) som Gigabyte sin 4850 Passive

https://prisguiden.no/product.php?product_id=110763

 

å ja det har vel noe med at 5800 serien har større vifte? en 5700 serien

Endret av wiak
Lenke til kommentar
alle referense kort bråker, spiller liten rolle, man kjøper heatpipe versjoner vis man vil ha stille ;) som Gigabyte sin 4850 Passive

https://prisguiden.no/product.php?product_id=110763

 

å ja det har vel noe med at 5800 serien har større vifte? en 5700 serien

 

Joda, selvfølgelig. Referanse kjøleren er ikke noe å skryte av, men at et kort som har lavere TDU(?) preserer å bråke nesten mer overasker meg.. Hvorfor setter de en såpass dårligere vifte på?

 

Det ser forsovet ut som at HD5770 har ganske tilsvarende vifteløsning

 

amd_radeon_hd_5770_01.jpg

 

mens HD5750 har fått en noe merkereligere løsning

 

AMD_Radeon_HD_5750_01.jpg

Lenke til kommentar
Fikk DP-->DVI-D adapteret mitt idag, og gjett hva, det funker, det er et simpelt adapter uten noen form for extern strømkilde, kjøpte det for 80,- eller noe på ebay og det er ikke apple :love:

 

Har bilder, de kommer senere.

 

har du mulighet til og teste om det funker og bruke det adapteret og begge dvi portene samtidig ? har lyst å vite om det funker :p

Lenke til kommentar
Fikk DP-->DVI-D adapteret mitt idag, og gjett hva, det funker, det er et simpelt adapter uten noen form for extern strømkilde, kjøpte det for 80,- eller noe på ebay og det er ikke apple :love:

 

Har bilder, de kommer senere.

 

har du mulighet til og teste om det funker og bruke det adapteret og begge dvi portene samtidig ? har lyst å vite om det funker :p

Jeg kommer til å prøve DP+DVI+HDMI i allefall, når jeg får 5850-kortet mitt i morra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...