Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

For de som lurer på hvor mye 5870 i crossfire trekker av strøm, så har jeg testet med litt Crysis Warhead bench.

 

Testoppsett:

 

w3520 @ 4,2 ghz - 6gb ram - pci-e raidkontroller - 8 satadisker + 5 ssd - 1 stk dvdrom - 2 stk 5870 crossfire - 5 kabinettvifter.

 

Dette oppsettet trekker 540w under load i crysis warhed med 1920*1080. (full load på begge gpu i følge msi afterburner)

 

For å teste hvor mye strøm oppsettet trekker bruker jeg en strømmåler som er mellom stikkkontakten og strømkabelen som går inn til strømforsyningen

 

ClasOlson dings :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går fikk jeg mitt Powercolor 5870 :yes: Ble overasket hvor stort det var i forhold til mitt gamle 4870x2! Fikk d ikke inn i kabinettet, så måtte på jobb og hente en vinkel sliper. Så nå er jeg uten harddisk ramme! Men skjermkortet er nå montert :tease: Virker for meg at jeg fikk bedre ytelse sånn gjevnt over med dette kortet.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

beklager offt.men lurer på siden jeg allerede ved 3.3ghz med q9550 får 76c på ene(resten ligger rundt 65) kjerna med xigmatek sdt1283 kjøler,er det fare for cpu da?leser litt tester men lite om det er kjernetempen det måles etter :hmm:

Vcore ligger på 1.14,er ikke det lite og hva er forsvarlige høyeste vcore? :ermm:

Elllers må jeg si at 5870 er et deilig kort og lydnivået betraktelig mere behageli en 4890 :love:

Lenke til kommentar
Send det inn og se hva butikken tilbyr. Jeg vil tro at de klarer å skaffe et nytt kort.
Men jeg vil ikke ha et nytt kort :whistle:

 

 

For de som lurer på hvor mye 5870 i crossfire trekker av strøm, så har jeg testet med litt Crysis Warhead bench.
Kan du prøve med OCCT?

 

La oss håpe ATI har fikset problemet med OCCT som de hadde på 4xxx serien hvor kortene døde.

Lenke til kommentar
Send det inn og se hva butikken tilbyr. Jeg vil tro at de klarer å skaffe et nytt kort.
Men jeg vil ikke ha et nytt kort :whistle:

 

 

For de som lurer på hvor mye 5870 i crossfire trekker av strøm, så har jeg testet med litt Crysis Warhead bench.
Kan du prøve med OCCT?

 

La oss håpe ATI har fikset problemet med OCCT som de hadde på 4xxx serien hvor kortene døde.

alså er jo *INGEN* spill selv ikke crysis stresser gpuen mere, Furmark er jo lattelig da når de bomber skjermkortene til de streiker

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3643&p=11

 

AMD gikk så langt at de har virkelig tatt råtta på OCCT/Furball

 

99.99% av folk bruker jo ikke furball/OOCT så ;P

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Nå var det plutselig en av mine venner som var på utkikk etter et greit skjermkort som kunne trekke de nye spillene bra. Da benyttet jeg sjangsen til å tilby mitt HD 4870 ^^.

 

Da ser det ut til at det blir nytt GPU på meg også! :D problemet blir nok plass, kanskje jeg også må ty til vinkelsliper som overnevnte gjorde x)

Lenke til kommentar

Hay go mennesker håper alle har hatt en fin HELG!!! Nå har jeg endelig 2 x Sapphire Radeon HD 5870 i hus som skal testes :p Kommer med testene i løpet av dagen stay tuned :) ehh kommer kunn til å kjøre tester i CF

 

Merk at dette kun er de kortene jeg låner til jeg får asus korta mine :D

 

Vannkjøling blokkene mine er også sendt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...