Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)

SVD

Anbefalte innlegg

Er det noen forskjell i kjølesystemet på de ulike utgavene av 5850 og 5870, eller er alle referansekjølere med samme egenskaper når det kommer til kjøling og støy?

Sapphire skal komme med en toxic/varpor-x kjøler (Samme som de gjorde på HD4890) mener jeg å huske. Ellers er det ikke umulig at noen andre også prøver seg. Men nå har ikke HD58xx slitt med støynivået (som var et problem på HD4890) så spørs om de forskjellige produsentene ser på dette som et behov.

men på de utgavene som er/kommer ut(e) nå er det ingen forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo bare å teste selv :)

JEg har ikkje noe problemer med mine 5870 kort når det gjelder støy iallefall. Dog setter man viften på manuell og setter den gangske høyt, så BRÅKER det. Samme som 48xx serien. Alt kommer ned til hvor varmt man har det i kabinettet. Er det varmt der, så snurrer viften raskere. Hos meg er det stille iallefall. Og det med 2 kort helt intilhverandre.

Lenke til kommentar

Når vi begynner og komme oppi 3 ganger antallet som sier at kortet ikke er så ille som 4870, hvorfor velger du og tro på de 2 sidene?

Vi har ikke samlet oss for og lure deg til og kjøpe et bråkete kort:P

Sapphire har sagt de kommer med Vapor-X kort og de er så og si lydløse, mitt 4890 Vapor-X var det omtrent ikke lyd på før 70% på vifta.

Men de som er ute nå har alle stock-referanse kjøler som ikke er så ille. Er bare en her som nekter og høre på hva folk opplever i det virklige liv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Slenger meg på her, jenter. Argumenteret til Alex på forrige side faller litt gjennom, funker dårlig på vinteren da det da koster mer i oppvarming. På sommeren ser jeg det, men du har jo byttet kort innen sommeren uansett Alex :ph34r:

EDIT: Jeg venter på et 5870 Six til min arbeidsmaskin / casemod. Noen som har noe dato på slike godsaker?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
men du har jo byttet kort innen sommeren uansett Alex :ph34r:
vel, får se hva som kommer da :innocent:

Flettet: :mad: har fått en mail fra datakjeden der det sto at de ikke fikk kortet før tidligst 23okt, det var 38 Stykk på lager når jeg bestilte FFS :thumbdown:

Endret av WheelMan
flettet to innlegg
Lenke til kommentar
EDIT:
Crysis warhead 5870 crossfire stock. 1920*1080 Entusiast + 8xAA :D
Lurer på hvordan Warhead skalerer med octa-core i7 :hmm:

CPU er ikkje en flaskehals på Crysis, så octacore er liten vits. Fikk nesten samme fps i crysis med i7@ 2900mhz som 4200mhz med ett 5870 kort på 1920*1080 oppløsning.

Har lagt ut bilder av det i 58xx OC og ytelses tråden :)

Endret av WheelMan
Kortet ned quote
Lenke til kommentar
Jo.

Les et par sider tilbake. Både Anandtech og Tomshardware rapporterte betraktelig mer støy med 5870 enn med 4870/4890 under load. Andre sider mente det motsatte. Det varierer tydeligvis, så situasjonen er dessverre ikke avklart.

Så du innlegget mitt på side 66? Tomshardware testet med Furmark og Anandtech brukte OCCT.

Easily explained.

Those that like to "play" furmark report high noise levels.

Those that actually test in real applications and games report low noise levels. With regards to mine, it's quieter in games than either my 4870/512 or 4890. At least it's less noticeable. My PSU right now is the biggest noise generator, and it's a relatively quiet PSU. But going to replace it with a quieter one. It's over 4 years old now after all.

Lenke til kommentar
men du har jo byttet kort innen sommeren uansett Alex :ph34r:
vel, får se hva som kommer da :innocent:

Flettet: :mad: har fått en mail fra datakjeden der det sto at de ikke fikk kortet før tidligst 23okt, det var 38 Stykk på lager når jeg bestilte FFS :thumbdown:

Det er samme dato som Komplett. Det vil med andre ord si at disse kortene kommer fra Norek.

Det er bare 3 nettbutikker så vidt jeg vet som sitte på eget lager. Det er Komplett som er i samme konsern som Norek, MPX med itegra som nå begge er eid av Komplett. Så er det Hattelco group som også eier PS Data.

Nesten alle andre NORSKE nettbutikker speiler Norek, Integra og Hattelco sin lagerbeholding.

Kjøpte selv mitt kort hos Dustinhome.no som Norsk utgave av stor svensk nettbutikk.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Bare vet å overklokke skjermkortet fra 850 til 1000 mhz så steg average fps fra 36 -> 41 fps. Lett å se hva som er flaskehals da :)

Flaskehals og ytelsesøkning er ikke alltid same shit different wrapping.

Noen som har tenkt på peltierkjøling av dette? Da i vannloop (dvs nedkjølt vann.) Hvor mye kan man forvente f.eks på core ved voltmod?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva en kan gjøre hvis man har fått et kort med løse skrufester for skjermkabelen?'

Det virker foresten som om jeg måtte sette opp vcoren på prosessoren min for å få skjermkortet til å ikke kræsje i spill eller tilogmed prime 95, er ikke det litt rart?

Vi snakker en slags rar form for bluescreen som ikke ser ut som en bluescreen men som windows sier er en bluescreen etter jeg har restartet...

Dette er driverene jeg har installert

http://downloads.guru3d.com/ATI-Catalyst-9...nload-2390.html

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Jo vent litt. Nizzen de bruker jeg og, de rc7 driverene stod det msi på når jeg startet catalyst panelet right? Og det hadde et hvitt ikon i systray?

Joda, har samme versjon nr som de der. Men har det merkelige problemet med bluescreen som ikke ser ut som en bluescreen når jeg kjører prime helt til jeg øker vcore på cpu

Hva program bruker du for oc til skjermkortet?

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...