Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javel der, se det!

Har en core 2 q6600 og lurer på om denne prosessoren er for treig til å utnytte HD5870 kortet? Hvis så er tilfellet kan jeg nøye meg med et billigere kort og få samme ytelse pga prosessor-flaskehalsen?

Kan evt. klokke den fra 2.4 til noe rundt 3.0 Ghz og få utnyttet godt nok?

Jeg byttet min Q6600 til en i7 920 idag, og merker stor forskjell allerede. Testet noen spill og de går bedre nå enn da jeg hadde Q6600, som var klokket til 3GHz, og jeg har HD 4850 skjermkort. Så jeg tror hvertfall at Q6600 kommer til og bli en ganske stor flaskehals til 5870 med mindre du klokker den til 3.6 - 4GHz. :p

 

ok. takk for tilbakemelding. Vurderer kortet likevel pga at jeg bare har 500w strømforsyning. De siste Nvidia trekker for mye for PSUen min.

Lenke til kommentar
kaldere og mer strømsparende en mitt nåverende 4870x2 :innocent:

 

Genialt :!:

 

Jeg sitter i "tenkeboksen" og lurer på om jeg skal vente på i9 før jeg bygger ny pc :hmm:

 

edit: googlet litt og fant ut at jeg kommer IKKE til å vente på i9 :p

Blir nok trifire eller quadfire 5870 og xenon på meg til jul (helst før) :grin:

 

"Intel sägs planera en lansering av sin Gulftown processor, som med 6-kärnor och HyperThreading kan hantera 12 instruktioner samtidigt, till andra kvartalet 2010. När Gulftown lanseras är det enbart som en Extreme Edition modell vilket vi alla vet betyder en prislapp på runt 10 000 kronor."

 

Alt for lenge til og alt for dyrt :roll:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Nei han tenkte å ha en skjerm koblet til skjermkort nr.1 og en annen skjerm koblet til skjermkort nr.2 og kjøre det som et vanlig dual-screen opplegg der PC'en tror du har 2 skjermer og ikke som i eyefinitty der PC'en tror du har 1 skjerm koblet til med insane oppløsning :p

 

Er iværtfall sånn jeg oppfatta det :p

Lenke til kommentar

Hadde planer om å kjøre litt tester i går, men amentio sendte meg feil rambrikker så fikk bare satt nye skjermkortet inn i gamle systemet samt ny strømforsyningen.

 

Merker godt at den andre programvaren er litt flaskehals for skjermkortet, men det som har forbedret seg betraktlig er stabiliteten i spill. Så merker nesten ingen lag spikes, og fps-en varierer mye mindre.

 

Så nå må amentio få fingern ut av et vist sted og sende meg noen nye brikker :angry:

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell i kjølesystemet på de ulike utgavene av 5850 og 5870, eller er alle referansekjølere med samme egenskaper når det kommer til kjøling og støy?

 

Sapphire skal komme med en toxic/varpor-x kjøler (Samme som de gjorde på HD4890) mener jeg å huske. Ellers er det ikke umulig at noen andre også prøver seg. Men nå har ikke HD58xx slitt med støynivået (som var et problem på HD4890) så spørs om de forskjellige produsentene ser på dette som et behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...