Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mad: Jeg stoler mer på det kompiser som har 5870 sier;)

JEg har hatt alle ati-kort de siste årene så jeg får høre selv om bråkete 5870 er i dag, Men jeg VET det er kaldere og bråker mindre enn 4870.

Og Anandtech kjørte vel på auto også, som er totalt høl i huet.

 

setter man vifta på 30% så går ikke kortet over 60 grader og det er med økt volt i tilegg. Og du hører ikke den.

Så hvis du går for 5850 bare pga. lyd så bommer du.

Men hvis du ikke trenger mer ytelse så er 5850 perfekt:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Mad: Jeg stoler mer på det kompiser som har 5870 sier;)

JEg har hatt alle ati-kort de siste årene så jeg får høre selv om bråkete 5870 er i dag, Men jeg VET det er kaldere og bråker mindre enn 4870.

Og Anandtech kjørte vel på auto også, som er totalt høl i huet.

 

setter man vifta på 30% så går ikke kortet over 60 grader og det er med økt volt i tilegg. Og du hører ikke den.

Så hvis du går for 5850 bare pga. lyd så bommer du.

Men hvis du ikke trenger mer ytelse så er 5850 perfekt:)

 

20215.png

 

Får ikke det med 60C til å stemme helt, virker som den 5870 modellen de testet var akkurat like varm som 4870 med 89C under load, muligens er chippen egentlig varmere men trenger mer viftepower for å bli like "kald", derav økt støy.

 

Men jeg kunne fint spandert et 5870 på meg selv hvis jeg kunne stolt på at det ikke bråkte mer enn mitt 4870 (og likevel kunne klokkes littegrann (uten noe mod osv, bare rundt 10% slik mitt 4870 er).

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Utifra det Nizze nhar sagt til meg så er det ikke bråkete, men er på vei for og hente 5870 nå så jeg kan jo si min mening senere.

Og jeg stoler på det Nizzen sier;)

Stock volt er 1.15 på 5870, han hadde 1,25v og under 06 så gikk kortet oppi 59-60 grader;) og på 1000 på kjernen og 1300 på minnet bare for og få med det.

Er ikke vansklig og måle tempen på Ati-kortene akkuratt.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Enten er det noe galt med begge mine 5870 kort eller så er det noe rart med de testene for jeg hører nesten ikke maskinen min mens jeg spiller crysis. Syns nesten de bråker mindre en mitt gamle X800XL kort. De kan nok bråke en del om viften går på full hastighet (noe de gjør i 2 sek når jeg starter maskinen) men virker ikke som de blir varme nok til at det er nødvendig. Har ikke gjort noen endringer i Catalyst Control Center så regner med at viften går på auto.

 

Temp gikk ikke over 60 grader på noen av de når jeg spilte crysis i ca 20 min i går . Skal logge over en lenger periode i dag så får se om det er noen endringer da.

Endret av shaker
Lenke til kommentar
har datakjeden 5870 inne til 2765,- ?? eller er det bare lureri, er litt skeptisk på hviorfor de ikke utsolgt til den prisen

 

https://prisguiden.no/product.php?produc...2&cat_id=30

La inn en bestilling til den prisen på søndag, og pakken skal være send nå (type "ingen sending er mottatt enda, kun melding"). Tror det er trygt å bestille, mener ikke de bruker å være så treige av seg heller, kanske 1 eller 2 dager lengre ventetid enn de beste butikkene hvis man er uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...