Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nokon som har fått med seg når HD57x0 vert tilgjengeleg? Eg er redd HD58x0 blir for lange. HD4770 fristar meir og meir. :p

 

5870 er i salg for øyeblikket. 5850 kommer i løpet av neste uke.

4770 er jo en nedklokket versjon av 4870, og 4870 er jo i seg selv rimelig billig. 4890 er også et bedre alternativ som er en klokket versjon av 4870.

 

Irriterende at de ble utsolgt så raskt på komplett. Skulle til å legge inn en bestilling på Sapphire 5870(29 igjen), oppdaterte siden, og de var jammen utsolgt...

 

Noen som har et ekstra (hah!) til salgs?

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Er det nokon som har fått med seg når HD57x0 vert tilgjengeleg? Eg er redd HD58x0 blir for lange. HD4770 fristar meir og meir. :p

 

5870 er i salg for øyeblikket. 5850 kommer i løpet av neste uke.

4770 er jo en nedklokket versjon av 4870, og 4870 er jo i seg selv rimelig billig. 4890 er også et bedre alternativ som er en klokket versjon av 4870.

 

Irriterende at de ble utsolgt så raskt på komplett. Skulle til å legge inn en bestilling på Sapphire 5870(29 igjen), oppdaterte siden, og de var jammen utsolgt...

 

Noen som har et ekstra (hah!) til salgs?

 

Akkurat nå er jeg glad for at jeg sikret meg å kjøpe Asus 5870 første dagen de kom ut for salg :) Vente på ny hardware er det værste som finnes nesten :cry:

 

Datakjeden har kort på Fjernlager :)

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36132%3br:pg

 

Digitalimpuls har kort på lager :D ---> kongebutikk

 

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=37231

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg glad for at jeg sikret meg å kjøpe Asus 5870 første dagen de kom ut for salg :) Vente på ny hardware er det værste som finnes nesten :cry:

 

Datakjeden har kort på Fjernlager :)

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36132%3br:pg

 

Digitalimpuls har kort på lager :D ---> kongebutikk

 

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=37231

 

Er digitalimpuls noe pålitelig? Inkluderer digitalimpuls Dirt 2 i sin skjerkort pakke?

Lenke til kommentar
enixitan:

Hvis du ser nøyere etter så ser du at du har skrevet 4770 på slutten.

 

Klar over det. Poenget er at eg er ute etter eit mellomklassekort, av 3 grunnar:

 

1. Dei dyraste korta er alt for lange

2. Eg har ikkje bruk for ytelsen i t.d. 5870

3. Pga. 2 er det unødvendig å bruke masse pengar på skjermkort

 

Eg lurar difor på kor lenge eg evt. må vente på mellomklassekort som t.d. 5770, då eg føler at integrert HD4200 er litt slapt. Difor fristar HD4770, som faktisk er tilgjengeleg. Er alle med no? ;)

 

-Edit-

 

har du snakka med google?

 

Spurte no. Artiklar frå midten av september nevner 22. oktober, lansering saman med Windows 7. Eg må vel prøve å vente litt til...

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Digitalimpuls har kort på lager :D ---> kongebutikk

 

Sarkastisk eller serriøst? :hmm:

 

Vurderer å bestille corsair obsidian 800D derifra om de får inn i morgen :ermm:

 

 

Er seriøs. Har handla masse derifra. Det som er genialt der er at hvis man bor i Oslo, så er det jo bare å hente det i butikken i Møllergata :) Dermed så får man hardware man "trenger" på dagen. Kundeservicen og kunnskapsnivået på de ansatte på DI er langt over gjennomsnittet i andre pc sjapper synes jeg :)

Lenke til kommentar
har du snakka med google?

 

Spurte no. Artiklar frå midten av september nevner 22. oktober, lansering saman med Windows 7. Eg må vel prøve å vente litt til...

 

Værre var det ikke ;)

 

Jeg tror du må vente flere måneder før 5770 blir lansert, så 4770 er nok et godt alternativ. Eventuellt 4870/4890 som jeg antydet til tidligere, som kan klasifiseres som et mellomklassekort. Disse er har rimelig pris og god ytelse.

 

Her har me litt av problemet, og grunnen til at eg spurte "manuelt" - sprikande info. Veit ikkje om det er eg som er dårleg til å google, men korleis kan eg vere sikker på at resultatet er siste nytt? :)

Lenke til kommentar

Du søker jo bare på HD4770 reviews, så vil du trolig få en sammenligning mellom både bedre og dårligere kort (HW.no hadde vel nettopp en test) Da burde du jo se om ytelses nivået er noe du kan leve med ;)

 

Jeg ville, hvis ikke behovet var akkutt, ventet til jeg hadde dett va HD57xx leverer.. Det er ikke lenge til det kommer =)

Lenke til kommentar
4770 er jo en nedklokket versjon av 4870, og 4870 er jo i seg selv rimelig billig. 4890 er også et bedre alternativ som er en klokket versjon av 4870.
Hvordan slapp ITpersonal unna med en slik?

4770 er 40nm mens 4870 er 55nm. Den har samme antall interne komponenter som 4850, alså en litt redusert kjerne, og har færre transistorer enn 4870/4850.

 

Selve klokken på 4770 kan du lett sette til det samme som 4890 med CCC, men du har mindre minnebåndbredde, så full HD oppløsning med AA/AF er det ikke så glad i. Skal du spille 1680x1050 eller under og ikke maks instillinger er det et ypperlig kort som er genialt priset. Jeg har en kamerat som har dette kortet som kjøpte det i våres og klokket det til 950 core 1000 memory i CCC uten at det støyer nevneverdig.

Lenke til kommentar
Hvordan slapp ITpersonal unna med en slik?

4770 er 40nm mens 4870 er 55nm. Den har samme antall interne komponenter som 4850, alså en litt redusert kjerne, og har færre transistorer enn 4870/4850.

 

Selve klokken på 4770 kan du lett sette til det samme som 4890 med CCC, men du har mindre minnebåndbredde, så full HD oppløsning med AA/AF er det ikke så glad i. Skal du spille 1680x1050 eller under og ikke maks instillinger er det et ypperlig kort som er genialt priset. Jeg har en kamerat som har dette kortet som kjøpte det i våres og klokket det til 950 core 1000 memory i CCC uten at det støyer nevneverdig.

 

Mottatt og godtatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...