evgeny Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Nope, jeg hadde overklokket uansett hvilket kort jeg hadde, og hvis du sjekker testene, så er forskjellen på strømbruken ganske drastisk under full load. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3650&p=13 Nå sier ikke type stress tester som Furmark og OCCT så mye om strømforbruk og støynivå når det kommer til faktisk spill bruk. Imotsettning til å tyne alle enhetene konstant vil forskjellige spill ha forskjellig workload, TMU mot shader forhold etc. Også per spill vil dette endre seg fra scene til scene. Edit: Jeg vil si 5870 gjør det ganske bra mtp størmbruk. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...70_7.html#sect0 Kan ikke stole på furmark når det gjelder artifacts. Jeg klokket min 4890 til helvete og hadde ingen artifacts i furmark. Så startet jeg crysis og der var det snøstorm i jungelen. Noen forslag til spill jeg kan benche til mitt 5870 kort? Skal teste stock og overklokka Ønsker mottaes med takk crysis!! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 resident evil 4: Fixed benchmark: 1920*1080 dx10 16 AF, 8x AA, alt på max. 110,4 average fps. Det hakka ikkje Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Mulig jeg må legge 5850CF på hylla og heller bare kjøpe 5870. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Nizzen, har du fått til det der Voltage Tweak greia? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Benche på Mirror's Edge, kanskje? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Nizzen, har du fått til det der Voltage Tweak greia? Han bruker Msi sitt program som er samme som Asus sitt, bare bedre. Afterburner heter det:) Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Nizzen, har du fått til det der Voltage Tweak greia? jeg har voltage tweak på asus 4890. det funker Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Utifra det Nizzen har sagt til meg så er Msi Afterburner et langt bedre valg.( begge 2 fungerer ) Og det fungerer som det skal, du får satt opp volten og det kommer godt med egentlig. Siden 5870 ikke blir så mye varmere med litt ekstra volt;) Endret 4. oktober 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Har noen et triks for å komme unna den første videoen i ceysis slik at "Crysis Benchmarktool" klarer å kjøre benchmarken i stedet for den dumme introvideoen? Har spillt et stykke uti 1 brett, men gidder ikkje å runne hele Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 jeg har et forslag til test: crysis over 3x24"ere Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Har noen et triks for å komme unna den første videoen i ceysis slik at "Crysis Benchmarktool" klarer å kjøre benchmarken i stedet for den dumme introvideoen? Har spillt et stykke uti 1 brett, men gidder ikkje å runne hele min benchmark tool spiller ikke noe video Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 jeg har et forslag til test: crysis over 3x24"ere Har du skjermer Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Har du skjermer Null problem. Her er skjermoppsettet mitt tatt med et dårlig kamera (3x24") Men har ikke fått skjermkortet ennå, eller ikke den nye CPU'en og div andre ting, har også funnet ut at det DP-DVI adapteret jeg har kjøpt mest sannsynligvis ikke vil funke Endret 4. oktober 2009 av The Ghost Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 ossen skjermer er det ? har tenkt og bytte ut min t240 med 3 andre Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Ghost: Begynner og bli lei dette. "går og skifter boxer...igjen" Hva slags oppsett skal du bygge? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Har veldig lyst til og selge 32" min og kjøpe meg 3 stk 24/26" nå når jeg får skjermkortet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Har en 920 D0 på vei fra USA, MSI x58m på vei fra norge, 6Gb OCZ DDR3 på vei fra Irland. Altså ikke noe veldig spesielt, tenkte også å sette det hele i et matx kabinett etterhvert og montere intern vannkjøling, tror det blir Antec Fusion Remote eller V351B derofr har jeg litt gammalt utstyr å kvitte meg med (QX9650, ddr2 ram osv.) Men nok OT Skjermen jeg har er BenQ G2420HD, helt greie skjermer jeg fikk tak i billig, til 1395,- stk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Crysis warhead benchmark med stock 5870 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14457667 Overklokka resultat kommer etterpå Edit: Overklokket resultat er online. Endret 4. oktober 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Turn your PhysX on ATI cards - again Description: Nvidia driver with the latest ban users using ATI graphics cards, PhysX, but the community has created a simple patch. The Readme's how to install with only three simple steps: install the GeForce drivers, but do not restart, then install the patch and then reboot. http://translate.google.com/translate?prev...history_state0= Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Den linken funka dårlig, prøvde å fikse det men fikk bare fram noe på orginalspråket. Ihvertfall så er dette det som stod der: Turn your PhysX on ATI cards - again With the latest Nvidia drivers avoid the PhysX enabled if your system ATI graphics card. But, says the author of the latest patches, which again gives hope ATI users' community beat, Nvidia! The author also mentions that this patch in any case not created so that anyone can think that PhysX support. Author reportedly only supports open standards, which PhysX is not, and those players, which Nvidia has denied its physics engine. Patch for Windows 7, you can download here: Windows 7 x86 (32bit) / Windows 7 x64 (64bit). The Readme's how to install with only three simple steps: install the GeForce drivers, but do not restart, then install the patch and then reboot. And that's all, PhysX will run again, even if you have as the primary graphics card from ATI Radeon. Endret 4. oktober 2009 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå