Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Nope, jeg hadde overklokket uansett hvilket kort jeg hadde, og hvis du sjekker testene, så er forskjellen på strømbruken ganske drastisk under full load.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3650&p=13

Nå sier ikke type stress tester som Furmark og OCCT så mye om strømforbruk og støynivå når det kommer til faktisk spill bruk. Imotsettning til å tyne alle enhetene konstant vil forskjellige spill ha forskjellig workload, TMU mot shader forhold etc. Også per spill vil dette endre seg fra scene til scene.

 

Edit: Jeg vil si 5870 gjør det ganske bra mtp størmbruk.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...70_7.html#sect0

Kan ikke stole på furmark når det gjelder artifacts. Jeg klokket min 4890 til helvete og hadde ingen artifacts i furmark. Så startet jeg crysis og der var det snøstorm i jungelen.

 

Noen forslag til spill jeg kan benche til mitt 5870 kort? Skal teste stock og overklokka :)

 

Ønsker mottaes med takk :mrgreen:

crysis!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du skjermer :dribble:

Null problem.

Her er skjermoppsettet mitt tatt med et dårlig kamera :p (3x24")

index.php?act=attach&type=post&id=322275.jpeg

Men har ikke fått skjermkortet ennå, eller ikke den nye CPU'en og div andre ting, har også funnet ut at det DP-DVI adapteret jeg har kjøpt mest sannsynligvis ikke vil funke :(

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Har en 920 D0 på vei fra USA, MSI x58m på vei fra norge, 6Gb OCZ DDR3 på vei fra Irland.

Altså ikke noe veldig spesielt, tenkte også å sette det hele i et matx kabinett etterhvert og montere intern vannkjøling, tror det blir Antec Fusion Remote eller V351B derofr har jeg litt gammalt utstyr å kvitte meg med :p (QX9650, ddr2 ram osv.)

Men nok OT :p

 

Skjermen jeg har er BenQ G2420HD, helt greie skjermer jeg fikk tak i billig, til 1395,- stk :p

Lenke til kommentar

Turn your PhysX on ATI cards - again

 

Description: Nvidia driver with the latest ban users using ATI graphics cards, PhysX, but the community has created a simple patch. The Readme's how to install with only three simple steps: install the GeForce drivers, but do not restart, then install the patch and then reboot.

 

http://translate.google.com/translate?prev...history_state0=

Lenke til kommentar

Den linken funka dårlig, prøvde å fikse det men fikk bare fram noe på orginalspråket. Ihvertfall så er dette det som stod der:

Turn your PhysX on ATI cards - again

With the latest Nvidia drivers avoid the PhysX enabled if your system ATI graphics card. But, says the author of the latest patches, which again gives hope ATI users' community beat, Nvidia! The author also mentions that this patch in any case not created so that anyone can think that PhysX support. Author reportedly only supports open standards, which PhysX is not, and those players, which Nvidia has denied its physics engine.

 

Patch for Windows 7, you can download here: Windows 7 x86 (32bit) / Windows 7 x64 (64bit). The Readme's how to install with only three simple steps: install the GeForce drivers, but do not restart, then install the patch and then reboot. And that's all, PhysX will run again, even if you have as the primary graphics card from ATI Radeon.

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...