Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, jeg hadde overklokket uansett hvilket kort jeg hadde, og hvis du sjekker testene, så er forskjellen på strømbruken ganske drastisk under full load.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3650&p=13

 

Load power on the other hand gives us a surprising difference. While the 5870 was one of the most power-hungry single-GPU cards we tested, the 5850 moves half-way down the chart. At load it uses less power than 4870 and most of the GTX series, in effect using less power than all of its closest performance competitors. In fact the difference in load power is beyond the specs; AMD’s specs call for a 37W difference, but here we have an 86W difference. Even after accounting for power supply inefficiencies, this is still a huge difference. We’re not seeing clock throttling occurring, so at this point we don’t have a complete explanation for what we’re seeing beyond the fact that we’re sure these are legitimate results.

 

The end result is that it’s clear that the 5850 is going to work well in systems with limited power abilities. At the same power envelope it’s significantly faster than anything else, and at the same performance level it’s significantly less power hungry than anything else.

Lenke til kommentar
Jeg har lest flere tester nå, og selv om jeg har veldig lyst på 5870 (og jeg tror det kanskje kan synke ned mot 2500-2600 snart), så støyer det for mye og bruker for mye strøm for min smak. Det blir ganske sikkert 5850 som burde yte ganske akseptabelt med overklokking.

 

Det støyer ingenting så lenge du ikkje setter vifta på manuell over 30%

 

Virker som 5870 kortet ikkje har noe problemer med å fjerne varmen. Men det er min mening etter å ha kjørt kortet ganske hardt siden i går formiddag :)

Lenke til kommentar
Det er et veldig stillegående kort, ligger på 40 grader idle med vifte auto på 21%. Hører nesten ikke viften under spilling heller.

 

Har du testa å overklokke ditt xfx kort? Jeg klarer lett 1000 på gpu og 1350 på minnet. Last ned msi afterburner, og post resultater her:

 

HD 58xx OC og ytelses tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1155709

 

Her kan dere se hva slags forbedringer i 3dmark 06 og 3dmark vantage hadde med litt overklokking :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...