Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FAEN I HÆLVETTE DA.

Amentio utsetter jo 5870 hele faens tiden. Nå står det 12.10. Men nå er det nokk, jeg avbestiller. :p

 

edit.. Er det ingen som har Asus versonen på lager??

 

Det er ikke første gangen at Amentio gjør dette.. har sluttet å handle der for lenge siden ;)

De var de eneste som hadde alt jeg skulle ha på lager, utenom skjermkort så derfor bestilte jeg fra de. Men skal prøv og få avbestilt skjermkortet.

Men ser jo at det er ingen som får inn Asus 5870 før om 2+++ uker. :(

 

Nizzen, du kan jo sende meg et. ;) Bare slå alle rekordene, så har du jo ikke bruk for de mere. :p

Lenke til kommentar
Får mine 2 5870 på mandag og har et par spørsmål angående drivere. Har en clean install av Windows 7 og et gammelt X800 stående i maskinen (har ikke installert noen drivere til det). Er alt jeg trenger å gjøre å slette avinstallere det i "device manager" og så skru av, sette i de nye kortene med crossfire bridge, boote og legge inn nyeste drivere fra ati?

 

Har også lyst å teste litt med og uten crossfire ... jeg trenger vel bare å deaktivere det i catalyst control center?

 

Er så lenge siden sist jeg har hatt nytt skjermkort at jeg ikke husker noe :p

uninstaller fra add and remove programs, reboot pcen, så legg inn siste catalyst fra http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages...hicsdriver.aspx

Lenke til kommentar

Hei alle sammen jeg har hatt en del forskjellige skjermkort nå hehe :dribble:

 

4870X2 3750kr Netshop

4890 CF Toxic 4200kr Komplett

295 GTX Singel PCB 3500kr Komplett ukens tilbud som de hadde

 

Men som dere ser på tester så er ytelse forskjellen mellom 5870 CF og 5850 CF minimal.

Bare 10-20 mere fps Og prisforskjellen større.

 

http://techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_...rossFire/1.html

 

5870 2765kr Datakjeden altså 5530kr for 2stk. 5850 1913kr Datakjeden altså 3826kr for 2stk. Det er 1704kr forskjell Nesten like mye som 1stk 5850 som koster 1913kr. Da kan jo man kjøpe 3stk 5850 for samme prisen og få enda mere ytelse en 2stk 5870 hehe tror jeg da.

 

Men jeg vil anbefale å kjøpe 2stk 5850 i fordel for ytelse og pris messig da. Men 1stk 5850 holder massevis egentlig. Men jeg har samsung nye 22 tommer som har 120hz så jeg vil helst ha fps på rundt 120 da.

 

Eller hva sier dere folkens er ikke 5850 beste kjøp egentlig? Venter bare på at Datakjeden skal få de inn på lager nå.

Lenke til kommentar
Asus har sånn voltage tweak. Hva er det? og burde jeg vente 2 uker på asus sitt kort, eller kjøpe xfx 5870? Har ikke noe som helst problem med å vente hvis det er verdt det!

Alle kortene kan voltage tweakes via software, det er ikke noe spesielt med Asus kortet da det er referanse design som resten av kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...