Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil det ikke funke med adapter fra diplayport til dvi

 

Hvis du ser testen som er linket til på en side bak, så ser du at maskinen går i blå skjerm ved bruk av 3x DVI tilkobling via DP -> DVI adapter. Fyren mente at den kunne være adapteren sin feil. Han nevnte at AMD hadde fått det til og jobbet med å få en godkjenning for adaptere. Mest sannsynlig vil det komme noen adaptere som virker innen kort tid :)

Lenke til kommentar

HDMI utgangen er direkte samkjøort med en av DVI portene, brukes hdmi, blokkeres den ene DVI porten.

 

PS, jo jeg så da det, men la også merke til det han sa om det apple adaptret, og senere i forumet kom det vel frem at det apple adaptret ikke støttet #D, men gikk fint med 2D. Så en må vel bare lete etter det riktige adaptret.

Lenke til kommentar
Eyfinity støtter ikke Cf enda, men kommer.

 

Så jo ut som det når de spillte Flightsim med 24 stk skjermer.

 

Står det noen plass når det eventuelt kommer driverstøtte for cfx for "eyefinity" eller at det faktisk ikkje støtter

"eyefinity" med cfx enda?

eyefinity har ikke crossfire støtte enda, men det kommer, først kommer eyefinity støtten i catalyst 9.10, er liksom en HELT ny teknologi da så må jo ta litt tid før alt er på plass

Lenke til kommentar

Vet ikke når det kommer, så akkurat i natt video revieven av eyefinity hos hardocp, samt leste gjennom alle 12 sidene på forumet der, kyle hos hardocp har forespurt mye fra AMD, hehe han er tydligvis meget imponert over eyefinity. Ting som kommer er blant annet, men det ble ikke oppgitt noen dato for disse forbedringene.

 

CF støtte, ramme korreksjon.

 

Nå er det noen år siden jeg var litenskapelig gamer, men nå klør det litt i fingra etter å finne meg et nytt favorittspill, samt en ok eyefinityrigg, trenger ikke bli så himla dyrt, 3 x 1680 x 1050 har ikke så gal pris, må bare finne riktige skjermer og godkjent displayport til dvi adapter først.

 

Og i slike høye oppløsninger som 3 x 1920 x 1200 så konkluderte kyle med at det er endel gpu flaskehalser ute og går, tror selv at 3 x 1680 x 1050 vil gi en nesten like god opplevelse, samt gå en god del raskere (162000 færre piksler å rendre) , det gir 23,4% færre piksler, og burde derfor gå greit med 5850, som ligge ca 10-15% under 5870 i ytelse, som jeg sikler etter pga lavere støynivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...