Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hva Netshop driver med.... Fra lansering av disse kortene, så har de opplyst om ubekreftet leveringsdato på Club3D sine kort siden 25/9, for å så flytte datoen 2 dager frem for hver gang det faktisk kommer til disse datoer. Virker på meg som det er en bevisst handling.

 

Ellers så ha Dustinhome.no 3 XFX kort INNE på lager. Kjøp før jeg gjør det. :p

 

 

 

PS: Tenker med meg selv at dette er utrolig lite valuta for 3000 kroner når man får en PS3/x360 fo under denne summen. Det sagt, så skal jeg nok ha kortet uansett.

vel xbox 360 har en Radeon HD 2900 brikke i seg, så Radeon 5800 er omtrent 5 ganger mere ytelse :p

Lenke til kommentar
vel xbox 360 har en Radeon HD 2900 brikke i seg, så Radeon 5800 er omtrent 5 ganger mere ytelse :p

Uten at jeg har gjort noen grundig analyse av Xenos (Xbox360 sin grafikkbrikke) og HD 2900 så tror jeg det er trygt å si at HD 2900 var betydelig kraftigere. Xenos består av 232 millioner transistorer, mens HD 2900 sin R600-brikke hadde 720 millioner transistorer. Ellers var jo R600 basert på Xenos, så den burde således være en forbedring ellers også (uten at det er noen garanti for det).

 

Så jeg tror nok HD 5870 er mye mer enn 5 ganger kraftigere enn Xbox360 sin grafikkbrikke på de fleste måter :p.

Lenke til kommentar
Kjipt og høre :cry: R.I.P

Vet du hva som skjedde eller var det gammelt osv.?

 

Tror det skjedde en kortsluttning, pc´en ble svart og når jeg skulle starte ble det bare surring i 1 sek fra vifta så var det ikke mer... trodde først at det var psu´en som hadde tatt kvelden, men nei :hm:

 

Får bare hoppe i det og kjøpe ny pc :wee:linky!!!

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Er det noen som har kort i posten? Første mann som får et sporings nr har meldeplikt i tråden :)

 

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/1

1 stk har forventet sendingsdato 2009-09-26

 

stod 30 stk med bekreftet dato 26.9 når det ble lansert den 23.

 

jeg bestilte når 22 av disse var bestilt og det bare var 8 igjen, samme gjorde en kamerat av meg.

 

han ringte dog til komplett i over i går fordi han lurte på et par ting, og fikk beskjed fra komplett at de fikk første sending med 5870 kort fra utlandet 23 oktober. (men da snakker vi om nærmere 1000 forkskjellige 5870 kort tror jeg)

 

det vi kan håpe på er at de 30 korta som først kom til salgs var en del av kort som kommer for sider som hw.no og sånn som vil teste korta? aner ikke hvordan dette fungerer, men så lenge det står bekreftet dato 26.9 så holder jeg håpet oppe :p

 

(grunnen til at jeg ikke kan bekrefte noe enda er fordi jeg må vente til kabinettet jeg har bestilt kommer på lager, bekreftet dato 1.10)

 

 

Bestilte et kort jeg og. Var over 20 på lager når jeg plasserte min ordre. 20 min etter at jeg plasserte ordren var det fortsatt et par kort igjen (så alle gikk ikke eventuelt ut før min ordre ble registrert). Sendte en mail til komplett i dag og fikk beskjed om at kortene kom inn 2. oktober. Sendte ny mail hvor jeg forklarte situasjonen, og fikk beskjed at det skulle høres med lageret i morgen. På ordrestatus står det "1 stk har forventet sendingsdato 2009-09-26" så jeg er ganske forvirret.

 

Tror det må være en feil i systemet deres, tror ikke de la ut 30 kort til salgs for å tjene penger på 1 uke ekstra med renter :p

Lenke til kommentar
Det spørs hvormange skjermer man skal bruke det;)

Og da blir plutselig det med 3 kort ikke så dumt alikevel...

Men med 3 kort så bør man ha litt oppløsning ja:)

2 kort er nok, 3 eller 4 er ikke verdt det ;)

kjøp 2 kort og en bedre cpu og mere minne ;p

Endret av wiak
Lenke til kommentar
vel xbox 360 har en Radeon HD 2900 brikke i seg, så Radeon 5800 er omtrent 5 ganger mere ytelse :p

Uten at jeg har gjort noen grundig analyse av Xenos (Xbox360 sin grafikkbrikke) og HD 2900 så tror jeg det er trygt å si at HD 2900 var betydelig kraftigere. Xenos består av 232 millioner transistorer, mens HD 2900 sin R600-brikke hadde 720 millioner transistorer. Ellers var jo R600 basert på Xenos, så den burde således være en forbedring ellers også (uten at det er noen garanti for det).

232 millioner transistorer inkluderer ikke ROP'ene som sitter i datter brikka (eDRAM brikka), slik at det blir en noe feil sammmenligning. Uansett var Xenos en skreddersydd løsning for Xbox360 og R600 har lite til felles med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...